Jump to content

Laptop overhit

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Wij hebben sinds kort een probleem met onze laptop (Medion). Hij valt uit als je er 10 minuten meegewerkt hebt, waarschijnlijk door overhitting. Komt dit door de koeling of door stof oid? En hoe kunnen we dit verhelpen want het is echt niet te doen. :N

Geplaatst:

Het zou kunnen dat er te veel stof in zit, maar dat lijkt me niet. Dan zou er wel heel veel in moeten zitten. Als je em aanzet, hooer je dan een ventilator draaien (of een ander geluid dan normaal)? Als de laptop echt te warm wordt, weet ik wel een programma waarmee je de temperatuur kan meten: Everest. Dan moet je bij het tabblad sensors kijken. Als je dat gedaan hebt, maak dan een screenshot en laat het even zien.

Ik kan me zelf eigenlijk moeilijk voorstellen dat het ding te warm wordt, dus ik heb nog een vraagje: Hoe oud is de laptop (accu)?

Het kan namelijk ook best zo zijn dat je accu te oud en gewoon de geest geeft na die 10 minuten.

Geplaatst:
Ik kan me zelf eigenlijk moeilijk voorstellen dat het ding te warm wordt, dus ik heb nog een vraagje: Hoe oud is de laptop (accu)?

Het kan namelijk ook best zo zijn dat je accu te oud en gewoon de geest geeft na die 10 minuten.

Ik denk dat hij 3 jaar oud is, maar hij heeft altijd goed gewerkt. De batterij gebruiken we niet eens, die is inderdaad te oud en kan maar 5 minuten mee, vroeger 4 uur. We steken hem in in het stopcontact, dus dat kan het niet zijn..

Geplaatst: (bewerkt)

Dan zou ik toch maar even de temperatuur controleren (zie vorige bericht van mij) en die hier plaatsen. Als Everest niet werkt (de sensors), staat hieronder nog een programma om alleen je CPU te controleren (Everest doet het bij mij niet). Maak dan ook even zo'n screenshot als in die map en plaats 'em dan hier.

Core_Temp.zip

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

ik krijg ineens een gek idee.

stel hij word te warm en dat komt door stof moet je eens proberen een stofzuiger op je fan intake te zetten. zo zuigt hij t stof eruit.

Geplaatst:
ik krijg ineens een gek idee.

stel hij word te warm en dat komt door stof moet je eens proberen een stofzuiger op je fan intake te zetten. zo zuigt hij t stof eruit.

Is dat niet te gevaarlijk?

Zo zuig je kleinste dingen eruit.

Geplaatst:

Alles zal toch wel een beetje goed vast zitten ofzo en het is niet een groot open gat als het goed is :puh:

Geplaatst:

dat kan maar wel ff je pc uitzetten

je kunt in normale pcs ook zo je voeding etc uitblazen hoor geen probleem

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...