Jump to content

[TUT]IPBfree

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal en welkom bij mijn tut.!

Deze tut. gaat over IPBfree, IPBfree is een website die forums aanmaakt, er zijn een aantal voor- en na-delen van IPBfree, ik zal ze even opsommen.

Voordelen:

-Je moet IPBfree niet zelf hosten, dat doet de site zelf

-Het is niet ingewikkeld

-Het is gratis

Nadelen:

-Minder opties

-Minder functies

-Kleine reclamebutton van google ads

-Geen mods installeren.

Zo, voor deze tut. heb je geen basiskennis nodig, het enige wat je moet hebben is een internetbrowser, een onderwerp voor je forum en veel zin.

Hoofstuk 1 Registreren op IPBfree.com

We moeten ons eerst registreren om ons forum aan te maken, dit doe je door naar hierte surfen. Je krijgt dan een website die er zo uitziet:

ipbfree.jpg

We drukken op ''Get An IPboard''

Vervolgens krijgen we een pagina te zien waar we enkele gegevens in moeten vullen de pagina ziet er zo uit:

register.jpg

Acces Name: Hier vul je de naam die in de link van je forum moet staan.

Forum name:Dit is de naam van je forum. bv. PartyForum

Forum CategoryDit is een veld waarin je moet kiezen in welke categorie je forum gaat, kies er hier eentje.

Vervolgens moeten we nog adminvelden invullen.

Username:De naam die je hebt op je forum, hbij mij is het Rivel

Email AdressDit lijkt me duidelijk, het is je emailadres.

Paswoord:Het wachtwoord om in te loggen.

Confirm PaswoordHerhaal je wachtwoord.

Nu drukken we op Create Forum. Gefeliciteerd, je forum is gemaakt. Je zal een mail krijgen met accountinfo. Proficiat je zal automatisch worden doorverwezen naar je index. Die ziet er zo uit:

index.jpg

Nu log je in door op Log in te drukken.

Dit was het voor nu, straks ga ik verder met info over ACP.

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

ik he bme geregistreed.... inloggen op admin scherm.dan kan ik maar 2 sub forums plaatsen, nieuwe catagorie werkt niet...

.... HET IS GELUKT :dans:

Bewerkt: door bramboy
Geplaatst:

Fantasisch Rivel daar heb ik nu echt erorm veel aan :tu:

Heel goed :tu: Ik ben beniewd naar het volgende deel :dans:

MVG gtaman122

Geplaatst:

Mijn excuses dat er zoveel tijd tussen deel 1 en deel 2 zit. Maar ik had nit zoveel tijd om verder te gaan. Wat gaan we vandaag behandelen. Het ACP of anders gezegt: Admin Control Panel. We loggen in op ons forum dat we vorige keer maakten. En dan zien we weer de index:

deel2do0.jpg

We drukken nu op de knop ACP dat bovenaan de index staat.

deel2acp.jpg

Dan komen we op een pagina waar we weer moeten inloggen. Druk je gebruikersnaam(UserName) en Paswoord in.

Nu zien we dus het ACP index. Dat moet er zo uitzien:

deel2acpindex.jpg

Even overlopen wat we allemaal zien op deze foto en dus alle functies op het ACP.

1.Hier kan je wat notities maken voor andere administrators of voor jezelf, je kan hier bv. schrijven wat je aanpaste en dat een andere administrator er niets meer aan moet doen ofzo...

2.Dit is zowat de menubalk van het ACP. Je kan hier alle paginas openen van je ACP. En dit word ook de kern van deze tutorial list.

3.Hier staan nieuwe updates van IPBfree, ook staat hier wat nieuws van IPBfree. Je hoeft het niet zo vaak te bekijken.

4.Dit is een snel menu van het forum. Hier staat wat info etc. zodoende dat je niet naar al die menus moet bladren maar de belangrijke dingen automatisch kan zien.

Samenvatting

het ACP heb ik dus even overlopen met jullie. Ik ga later verder met dit hoofdstuk, ht is erg kort. dat weet ik maar ik wil voorkomen dat mensen hem te lang gaan vinden gaan afhaken. Daarom dus in korte delen. Volgendekeer behandelen we: iPBFree Network en IPBfree settings.

©Rivel

kan niet wachetn :dans:

fijne vakantie( je gaat vandaag weg staat in je sig)

:cya: bramboy

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoofdstuk 3

Ja, na zo'n twee weekjes, een update. Zoals ik zei gaan we dit keer een deel doen van het ACP(AdminControlPanel). We openen het ACP weer en we krijgen de index weer te zien:

deel3indexmx3.jpg

Vervolgens drukken we op Ipbfree homepage:

deel3indexipbfreetb5.jpg

Hetgene wat we nu krijgen te zien is niet handig en nodig, het is gewoon de homepage van IPBfree.com maar dat heeft geen nut bij ons.

Dit is een screen met alle nummers erbij met wat we vandaag gaa nzien: als ik zeg: Doe nu 3 dan klik je op de link bij jouw ACP, waar ik nr3 heb bij gezet!

deel3indexipbfree2li0.jpg

2

Hier heb ik ook geen screen van gemaakt. OMdat we dit ook niet nodig hebben! Het is gewoon de forums van IPBfree, waar je iets(in het engels) kan vragen over IPBfree dat je niet snapt.

3

Dit is hetzelfde als 2 enkel gaat dit over eht installeren van modificaties, je kan hier ook wat mods vinden. Dus dit kan handig zijn.

4Dit is de blog vand e makers, niet erg handig tenzij je wat op de hoogte wil zijn van updates. Maar inet zo belangrijk.

System Settings

5Enorm belangrijk. Dit is heel erg belangrijk. We gaan daarom alle opties overlopen: je klikt erop en je krijgt een pagina te zien met deze opties:

Board Name: De naam van je forum

Website Name: De naam van je Website(geen spaties-

HTTP Environment

Type of auto-redirect?Ja, ik weet niet wat dit is. Maar ik kies meestal het eerste

(This is for quick no page redirects)

Debugging

Debug level Gewoon het 2 kiezen:

Global Skin Settings

Number Formatting

You may choose which character to separate thousands from hundreds

(EG: USA & UK use a comma)

Change Forum Logo

Logo Home Forums Link Niet nodig

Logo Image Url Hiermee kan je een link geven(van imageshack ofzo) voor een logo bovenaan je forum

Advanced Logo DisplayIs niet nodig voor beginners

Banner, Spacing, Centering, Different logo per skin, etc. Use the Macro ID IPB_LOGO

If you do not see the IPB_LOGO macro, you must add it to your macro sheet.

To disable this function, remove all instances of the IPB_LOGO macro from all macro sheets.

This setting will ignore Logo Image Url when the IPB_LOGO is specified.

Logo Alt Text Je kan ook inplaats van een logo een tekst geven, dan tip je da thier in

IP Dynamic Portal

Use IP Dynamic Portal as your home page? Yes No(kies nee)

Syndicated Feeds

Enable Syndicated Feeds?Doe hier enable of Disabele het zijn gewoon RSSfeeds, je kan dat hier beslissen wat je wil, toelaten of niet.

Allows the use of RSS, ATOM, and XML Feeds

Misc. Display Settings

Show Skin Selector?als je hier Yes doet, dan komt er onederaan je forum een vnester te staan waarin je (als er meerde geinstalleerd zijn)- het lid een skin kan kiezen

Displays in footer area

Show Language Selector?Dit is hetzelfde als hierboven, enkel nu voor een taal te kiezen.

Displays in footer area

Zo, deze opties zijn nu behandeld. Straks of anderes de volgende keer gaan we verder met de rest van de opties(aangezien ik vanaf 3 september school heb zullen updates niet snel komen. maar toch mag je nog altijd reacties posten. En dit topic vaak checken.

MVg

©Rivel

Van mij mag hij in de MTL komen

als dat is vieren we dat met een :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...