Jump to content

E schijf leest CD niet + ander probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

ok, hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum omdat ik met een klein probleempje zit

dus:

Ik vond dat het na een jaar weer eens tijd was om men GTA:SA te installeren, vrijdag middag; ik installeer men GTA:SA zonder problemen, ik wou zéér graag Car Mods installeren maar ik weet daar nie veel van DUS heeft ne goeie vriend van mij , mij via xfire geholpen, stap per stap legde hij uit hoe ik een vette lambo' kon installeren.

Ik gebruikte Alci's IMG Mod 1.5 , ik download de Lambo' , kopiëer de files met dezelfde naam (idg: remingt.dll en remingt.dxt als ik het nog kan herinneren) ik open via Alci's IMG mod gta3.img en ik Import (if file not exists)(zei hij) en ik plaats de files met dezelfde naam (zie vernoemde file) erbij en ik druk op 'rebuild' .

Voila zegt men maat, nu kan je een remington zoeken en gaan 'rondcrossen' . ik zo blij als maar kan zijn maar tot men grote verbazing... ik laad men Save File en het blijft hangen op +- 50% geladen (yeap ik heb V2.0) nu hebbik in een ander topic gelezen dat ik V1.0 nodig heb en via een gegeven link in die topic kan ik 'em downgraden (dit haddik NET gelezen dus ik ben heel blij dattik eindelijk met 'dikke bakken' kan rijden door simpelweg men GTA te downgraden ... ok dat lijkt volgens mij een opgelost probleem ...

Waarom deze topic zeg je ?

Juist

gisteren avond toen ik men PC had moeten heropstarten leesde hij de CD gewoon niet meer; vervolgens stond er (als ik op de Snelkoppeling drukte ) "Please insert CD/DVD" :? mhmh, ik doe men sluif open, blaas en wrijf eens over de CD en nog steeds leest hij ze niet, ik ga naar men vader's PC en daar leest hij de CD wel ... wartefaaaaact ? (mijn woord voor wtf ...)

ik heb alles van GTA eraf gegooid, via Configuratiescherm>Software GTA uninstalled, GTA user files eraf gegooid, Rockstar games file op men C: schijf eraf gegooid en ik dacht, nja, geen GTA meer voor mij op deze pc ...

zaterd ochtend, ik start men PC op en dacht, mhmh even nog eens proberen, ik steek mijn GTA CD in en :dans: het werkt weer ! :dans: hij leesde de CD dus ik druk op Install GTA:SA , la la la :klap: hij installeerd het, doe weer een mod, blijft weer vasthangen bij het laden (V2.0 , ik wist op dit punt nog niet van dat downgraden), reboot weer en wonder bij wonder, 'Please Insert CD/DVD" ik uninstall het op getoonde manier , wil herinstallen maar hij leest het niet dus ik kan niet opnieuw installen, Save File erop zetten van deze site (die wat V2.0) , DAN downgraden tot V1 en dan Mods erop zetten en dan HOPEN dat het wel laad

(BTW kan ik dat van Die Save files op dit forum en DAARNA downgraden ? en dan nog spelen op die save file (End of the line' :?)

Nu was mijn vraag ....

(na al die uitleg, nu weet ik zeker of iedereen mijn probleem begrijpt EN misschien nog zaken ziet die niet gaan terwijl ik denk van wel, aub maak da een opmerking daarvan)

"Waarom leest hij mijn CD niet meer :?"

ik zou zeer blij zijn als iemand mij op puntjes kan wijzen die wel/niet kunnen enz ...

Dank bij voorbaat.

~~ecknine

ps. ik download mijn mods van http://gta-worldmods.planet-multiplayer.de...?path=start.php

Geplaatst:

Welkom op het forum, 'ecknine'! :)

Eerlijk gezegd vol ik je verhaal op sommige punten niet, het enige wat ik er van snap is dat je CD de ene keer wel, en de andere keer weer niet gelezen wordt. Als de CD op jouw eigen PC niet gelezen wordt, maar wel op die van je vader, dan lijkt het me logisch dat er iets mis is met je CD-speler en dat je dus daar de oplossing voor dit probleem moet gaan zoeken. Als je in het bezit bent van een tweede eronder, dan kun je die eens proberen. Dit kan mag ook een dvd brander o.i.d. zijn. Anders zou ik als ik jou was overwegen een nieuwe te halen, want echt veel aan een speler die je CD de ene keer wel leest en de andere niet niet leest, heb je niet zoveel, dacht ik zo.

Nog even over die patch; deze staat buiten je savegames. Je kunt dus gewoon V2 savegames downloaden als je de patch ook al hebt geïnstalleerd. De patch is namelijk puur voor de mods.

Geplaatst:

Welkom op het forum ecknine ^_^

Ik hoop dat ik uit je verhaal kan begrijpen wat je probleem is, het is nogal chaotisch opgeschreven.

Wat je moet doen is volgens mij het volgende, in deze volgorde:

• installeer GTA:SA (V2)
  • downgrade naar V1
  • installeer de modificaties

Zoals ik uit jou verhaal kan opmaken heb jij eerst de modificaties geinstalleerd en daarna pas het spel gedowngrade.

Op het moment dat je modificaties installeert die de main.scm en script.img veranderden is het mogelijk is dat je niet elke savegame kan gebruiken.

Succes :sigaar:

Geplaatst:

héél erg bedankt voor de reacties zo snel al

ik probeerde men verhaal zo goed mogelijk uit te leggen hoor :tu:

maar aan de speler ligt het ook niet denk ik want als ik daarna een andere (eender welke (heb BF2 CD gepakt, Guild Wars, liedjes CD,...) en die speelt ie wel ... enkel GTA draait ie niet nadat ik heb zitten mods in de tool plaatsen...

ik dacht aan een fout in windows ofzo, vermits ELKE ANDERE CD wel werkt wanneer dan ook, hoeveel keer dan ook, ...

ow en dat downgraden heb ik nog niet geprobeerd, drm ben ik nu vol antusiasme (spelling ? :7 ) om het opnieuw te installeren + downgraden zodat men mods WEL werken maar hij leest de CD gwn niet ...

(dus als ik het begrijp kan ik WEL die V2 save files (die btw zeer mooi staan geordend _O_ ) laden NADAT ik heb gedowngrade naar V1 ?)

Geplaatst:
maar aan de speler ligt het ook niet denk ik want als ik daarna een andere (eender welke (heb BF2 CD gepakt, Guild Wars, liedjes CD,...) en die speelt ie wel ... enkel GTA draait ie niet nadat ik heb zitten mods in de tool plaatsen...

ik dacht aan een fout in windows ofzo, vermits ELKE ANDERE CD wel werkt wanneer dan ook, hoeveel keer dan ook, ...

Dan ligt het probleem misschien bij je CD. Deze kun je voor alle zekerheid even schoonmaken, want het kan zijn dat hij al beschadigd is. Kleine krasjes komen, zonder dat je het meestal merkt, gemakkelijk op je CD. Hou hem dus altijd in het hoesje, mocht je hem eens niet gebruiken. Schoonmaken raad ik je aan te doen met één á twee druppjes water. Niet meer, niet minder. Je maak de CD dan droog met iets zachts, zoals een vaatdoekje.

(dus als ik het begrijp kan ik WEL die V2 save files (die btw zeer mooi staan geordend _O_ ) laden NADAT ik heb gedowngrade naar V1 ?)

Inderdaad. Die patch zorgt er enkel voor dat je kan gaan modden, maar niet dat je ook met V1 savegames kan spelen. Hier heb je weer iets anders voor nodig. Als je deze methode wilt weten, dan kun je het altijd even vragen. Veel plezier met je mods in ieder geval!

Geplaatst:

aan het CD'tje ligt het echt niet hoor, zoals ik zei, op men pa zen PC werkt ie wel, ik zit met een zeer vaag probleem ... :N

(bedankt voor het toewensen van veel geluk met de mods, het word héél tof lijkt me zo ... als ie nou eens eidnelijk de CD leest... )

ok, op men Pa's PC heb'k net in een dikke Porsche gereden ^_^

dus ik doe alles goed qua Modden,versie,save file, ...

nu alleen nog hopen dat ie op mijn PC de CD leest

:N

mhmh, het is leuk, op men pa zen PC kan ik rondrijden in Ferrari's enzzovoort, maar mij PC wilt de CD nog steeds niet lezen :'( plz help :'(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...