Jump to content

save spot maken in gta-vc


Recommended Posts

Geplaatst:

het is voor vice city!!!

ik wil een save punt maken op m'n zelf gemaakt eilandje maar weet niet hoe dat moet kan iemand me dit ook uitleggen? ^_^

Geplaatst:
het is voor vice city!!!

ik wil een save punt maken op m'n zelf gemaakt eilandje maar weet niet hoe dat moet kan iemand me dit ook uitleggen? ^_^

Toevallig staat er hier een topic onder, waarin dezelfde vraag gesteld wordt, maar dan voor GTA III. Er wordt in dat topic een link gegeven naar een handleiding, waarin wordt uitgelegd hoe je een savegame marker creeërt in Vice City. De betreffende handleiding is hier te volgen, en wordt uitgelegd door PatrickW. Ik heb er verder geen verstand van, dus het enige wat ik nog kan doen is je succes wensen!

Geplaatst:

ok en kijk daar heb je het al dat is warom dat het is voor vc groot staat

mensen plaatsen ook voor andere gta's in z'n topic maar goed vele malen bedankt ^_^

Geplaatst:
ok en kijk daar heb je het al dat is warom dat het is voor vc groot staat

De handleiding waar mathijs naar verwijst, is voor VC. Iets beter lezen voor je reageert, graag.

Geplaatst: (bewerkt)

srry foutje gebeurt me wel vaker...

egt irri voral op school :duh:

oke uitleg daar staat zomooi een kant en klare code daar kan ik nog weinig mee (moet weten waar ik welke coords in moet voeren...

want er staat zo heel mooi

:Label0115EE
03A4: name_thread "SAVE2"

:Label0115F8
0001: wait  250 ms
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label011719
00D6: if  0
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH3"
004D: jump_if_false ££Label011719
00D6: if  0
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable
004D: jump_if_false ££Label011719
00D6: if  0
0038:   $ONMISSION ==  0;; integer values
004D: jump_if_false ££Label0116FB
00D6: if  0
0038:   $16 ==  0;; integer values
004D: jump_if_false ££Label011672
0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type  3 at $249 $24A $24B
0004: $16 =  1;; integer values

:Label011672
00D6: if  0
0214:   pickup $28E picked_up
004D: jump_if_false ££Label0116F4
0050: gosub ££Label012D4C
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label0116ED
0215: destroy_pickup $28E
0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type  3 at $249 $24A $24B
016A: fade  1 (back)  1000 ms
0395: clear_area  1 at  306.5728  376.2928 range  12.1856  1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  306.5728  376.2928  12.1856
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  276.3156

:Label0116ED
0050: gosub ££Label012DA8

:Label0116F4
0002: jump ££Label011719

:Label0116FB
00D6: if  0
0038:   $16 ==  1;; integer values
004D: jump_if_false ££Label011719
0215: destroy_pickup $28E
0004: $16 =  0;; integer values

:Label011719
0002: jump ££Label0115F8

maar daar heb ik viks aan ik moet daar nog weten waar ik die coords in moet voegen

(mischien is er een tekentje voor de main.scm die zorgt dat hij bepaalde stukjes niet leest zou je gewoon de code kunnen bewerken met het gene er achter waar wat verandert/ingevult moet worden) :cya:

Bewerkt: door joopykoopy
Geplaatst:

Ik weet niet precies wat je vraagt, maar bedoel je dat je wilt weten waar precies je de coordinaten in moet vullen? Ik zie meerdere regels staan waar coordinaten (en hoeken) ingevuld moeten worden:

0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B

Deze regel staat er 2x in. De variabelen in deze regel ($249, $12A, $24B) moet je dus je coordinaten aan toevoegen. Dit is de plaats waar je de save pickup maakt (dus de plaats waar je moet opslaan). Ik neem aan dat je weet hoe je waardes aan variabelen geeft...

0395: clear_area 1 at 306.5728 376.2928 range 12.1856 1.0

Deze zorgt ervoor dat in het gebied rondom je pickup even geen mensen/auto's of wat dan ook zijn, zodat je daar wat neer kan zetten (bijvoorbeeld pickup, of een actor).

0055: put_player $PLAYER_CHAR at 306.5728 376.2928 12.1856
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 276.3156

Dit is de spawnplek van de speler. Dus wil je net naast je save punt spawnen, moet je de coordinaten daarin veranderen.

Hopelijk bedoelde je dit, succes...

Geplaatst:

maar dat met die variabelen moet ik ff naazoeken maar hartstikke bedankt hiervoor tot zover omdat ik snap er eigelijk gewoon niets van...

maar goed dit weerhoud me er niet van om het te proberen

(ik heb ergens een tool gevonden waarmee ik makkelijk sommige dingen kan plaatsen dus... ^_^ ) ook auto's en wapens dus dat maakt het al makkelijker ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...