joopykoopy Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 het is voor vice city!!! ik wil een save punt maken op m'n zelf gemaakt eilandje maar weet niet hoe dat moet kan iemand me dit ook uitleggen? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 het is voor vice city!!!ik wil een save punt maken op m'n zelf gemaakt eilandje maar weet niet hoe dat moet kan iemand me dit ook uitleggen? Toevallig staat er hier een topic onder, waarin dezelfde vraag gesteld wordt, maar dan voor GTA III. Er wordt in dat topic een link gegeven naar een handleiding, waarin wordt uitgelegd hoe je een savegame marker creeërt in Vice City. De betreffende handleiding is hier te volgen, en wordt uitgelegd door PatrickW. Ik heb er verder geen verstand van, dus het enige wat ik nog kan doen is je succes wensen! Reageren
joopykoopy Geplaatst: 29 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 ok en kijk daar heb je het al dat is warom dat het is voor vc groot staat mensen plaatsen ook voor andere gta's in z'n topic maar goed vele malen bedankt Reageren
PatrickW Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 ok en kijk daar heb je het al dat is warom dat het is voor vc groot staat De handleiding waar mathijs naar verwijst, is voor VC. Iets beter lezen voor je reageert, graag. Reageren
joopykoopy Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 (bewerkt) srry foutje gebeurt me wel vaker... egt irri voral op school oke uitleg daar staat zomooi een kant en klare code daar kan ik nog weinig mee (moet weten waar ik welke coords in moet voeren... want er staat zo heel mooi :Label0115EE 03A4: name_thread "SAVE2" :Label0115F8 0001: wait 250 ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH3" 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 0038: $ONMISSION == 0;; integer values 004D: jump_if_false ££Label0116FB 00D6: if 0 0038: $16 == 0;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011672 0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B 0004: $16 = 1;; integer values :Label011672 00D6: if 0 0214: pickup $28E picked_up 004D: jump_if_false ££Label0116F4 0050: gosub ££Label012D4C 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label0116ED 0215: destroy_pickup $28E 0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B 016A: fade 1 (back) 1000 ms 0395: clear_area 1 at 306.5728 376.2928 range 12.1856 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 306.5728 376.2928 12.1856 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 276.3156 :Label0116ED 0050: gosub ££Label012DA8 :Label0116F4 0002: jump ££Label011719 :Label0116FB 00D6: if 0 0038: $16 == 1;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011719 0215: destroy_pickup $28E 0004: $16 = 0;; integer values :Label011719 0002: jump ££Label0115F8 maar daar heb ik viks aan ik moet daar nog weten waar ik die coords in moet voegen (mischien is er een tekentje voor de main.scm die zorgt dat hij bepaalde stukjes niet leest zou je gewoon de code kunnen bewerken met het gene er achter waar wat verandert/ingevult moet worden) Bewerkt: 6 augustus 2007 door joopykoopy Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 Ik weet niet precies wat je vraagt, maar bedoel je dat je wilt weten waar precies je de coordinaten in moet vullen? Ik zie meerdere regels staan waar coordinaten (en hoeken) ingevuld moeten worden: 0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B Deze regel staat er 2x in. De variabelen in deze regel ($249, $12A, $24B) moet je dus je coordinaten aan toevoegen. Dit is de plaats waar je de save pickup maakt (dus de plaats waar je moet opslaan). Ik neem aan dat je weet hoe je waardes aan variabelen geeft... 0395: clear_area 1 at 306.5728 376.2928 range 12.1856 1.0 Deze zorgt ervoor dat in het gebied rondom je pickup even geen mensen/auto's of wat dan ook zijn, zodat je daar wat neer kan zetten (bijvoorbeeld pickup, of een actor). 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 306.5728 376.2928 12.1856 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 276.3156 Dit is de spawnplek van de speler. Dus wil je net naast je save punt spawnen, moet je de coordinaten daarin veranderen. Hopelijk bedoelde je dit, succes... Reageren
joopykoopy Geplaatst: 8 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 maar dat met die variabelen moet ik ff naazoeken maar hartstikke bedankt hiervoor tot zover omdat ik snap er eigelijk gewoon niets van... maar goed dit weerhoud me er niet van om het te proberen (ik heb ergens een tool gevonden waarmee ik makkelijk sommige dingen kan plaatsen dus... ) ook auto's en wapens dus dat maakt het al makkelijker Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.