Jump to content

Elftal van het Seizoen!

Elftal van het Seizoen 2006/2007  

12 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de keeper?

• Iker Casillas (Real Madrid)
      3
    • Júlio César (Internazionale)
      0
    • Petr Cech (Chelsea)
      7
    • José Reina (Liverpool)
      0
    • Edwin van der Sar (Manchester United)
      2
  2. 2. Wie is de rechtsback?

• Daniel Alves (FC Sevilla)
      8
    • Roberto Ayala (Villarreal)
      1
    • Paulo Ferreira (Chelsea)
      2
    • Miguel (Valencia)
      0
    • Javier Zanetti (Internazionale)
      1
  3. 3. Wie is de rechter centrumverdediger?

• Alex (PSV)
      5
    • Jamie Carragher (Liverpool)
      0
    • Alessandro Nesta (AC Milan)
      0
    • Sergio Ramos (Real Madrid)
      2
    • John Terry (Chelsea)
      5
  4. 4. Wie is de linker centrumverdediger?

• Carles Puyol (FC Barcelona)
      4
    • Rio Ferdinand (Manchester United)
      2
    • Fabio Cannavaro (Real Madrid)
      4
    • Paolo Maldini (AC Milan)
      2
    • Walter Samuel (Internazionale)
      0
  5. 5. Wie is de linksback?

• Eric Abidal (Olympique Lyon)
      1
    • Ashley Cole (Chelsea)
      3
    • Gabriel Heinze (Manchester United)
      1
    • John-Arne Riise (Liverpool)
      6
    • Gianluca Zambrotta (FC Barcelona)
      1

Recommended Posts

Geplaatst:

In navolging van de Player & Club Battles die NandroDavids en ik een tijdlang regelmatig hebben gehouden hebben we besloten om met z'n allen een Elftal van het Seizoen 2006/2007 samen te stellen. Het seizoen is vrijwel overal afgelopen, dus een mooi moment om zo'n elftal samen te stellen. Dit doen we door middel van polls, waarbij voor elke positie 5 genomineerden zijn. Die genomineerden hebben NandroDavids en ik bepaald, maar mocht je voor één van de komende polls iemand willen nomineren, stuur gerust even een PM + beargumentatie naar NandroDavids of mij.

In deze tweede poll is het de bedoeling dat we de keeper en vier verdedigers gaan bepalen van het Elftal van het Seizoen. Stem op je favoriete keeper verdedigers en onderbouw die keuze a.u.b. door te posten in dit topic. Laat je niet leiden door chauvinisme of iets dergelijks en kies eerlijk. Hopelijk komt er over een paar week een mooi elftal uitrollen.

Stemmen kan deze ronde tot en met 5 augustus.

Part One

Geplaatst:

Wie is de keeper?

Petr Cech (Chelsea)

Wie is de rechtsback?

Paulo Ferreira (Chelsea)

Wie is de rechter centrumverdediger?

John Terry (Chelsea)

Wie is de linker centrumverdediger?

Carles Puyol (FC Barcelona)

Wie is de linksback?

Gianluca Zambrotta (FC Barcelona)

Dit is mijn keuze

Ik heb ze stuk voor stuk gekozen omdat ik ze de beste speler vindt op hun posities.Daarom verdienen ze van mij ee plaatsje in het elftal van het seizoen.

Geplaatst: (bewerkt)

Wie is de keeper?

Petr Cech (Chelsea)

Wie is de rechtsback?

Daniel Alves

Alex

Fabio Cannavarro

Wie is de linksback?

John Arne Riise

Dit is mijn verdedigingselinie, omdat het een paar goeie spelers zijn op die positie

Bewerkt: door Blizzard
Geplaatst:

Wie is de keeper?

Iker Cassilas

Wie is de rechtsback?

Javier Zanetti

John Terry

Fabio Cannavarro

Wie is de linksback?

John Arne Riise

Geplaatst:

Pitbull zal eens het goeie voorbeeld geven :D

Als keeper heb ik (zoals de meesten) Petr Cech van Chelsea gekozen. Waarom? Simpel: omdat hij ondankst zo'n zware blessure (iets aan zijn hoofd, al weet ik niet juist meer wat) nog zo'n sterke prestaties als keeper neerzet. En dan nog bij een van de beste clubs van de wereld: Chelsea. De meeste andere keepers zouden dit niet kunnen, zo'n druk die op je schouders ligt, en dan (nogmaals) zo'n goeie prestaties neerzetten...Dan verdien je echt de titel van beste keeper van het seizoen 2006/2007.

Genoeg over de keeper. Als rechtsback heb ik voor Daniel Alves van Sevilla gestemd. Hij is nog zo jong (24 denk ik) en al zo goed als verdediger op rechtsback kunnen spelen. En dan nog voor Sevilla. Super. De meeste beste verdedigers zijn al ervaren, en dat maakt hen net zo goed. Bij deze 'jongen' ligt dat heel anders...We gaan nog veel van hem horen. En daar ben ik van overtuigd...

Dan de centrale verdedigers: als rechtse centrale verdediger heb ik voor Sergio Ramos van Real Madrid gekozen. En dezelfde reden als de rechtsback: al zo jong (21) en al zo goed kunnen voetballen voor een goede club. Ook kan hij op rechtsback worden gezet...Nog een voordeel aan hem, want als de rechtsback uitvalt, kan hij op die positie gaan spelen en kan Real er een andere goeie centrale verdediger op zijn plaats zetten. Terry, Nesta, etc. kunnen niet op rechts spelen...

De linkse centrale verdedigers is volgens mij is Paolo Maldini van AC Milan. Dat hij nog zo goed kan voetballen bij Milan, dat wil ik andere verdedigers wel eens willen zien doen op zijn leeftijd. Ook Ferdinand vind ik nog goed voetballen voor zijn leeftijd. Maar hij heeft niet zo veel blessures gehad als Maldini de afgelopen jaren...

Tot slot zou ik als linksback graag Ashley Cole van Chelsea in ons elftal willen zien. Ook hij is weer nog jong en voetbalt bij een topclub. En zo veel linksback's vind je ook weer niet de dag van vandaag. Zeker geen jonge spelers zoals hij...

Je ziet dus duidelijk dat ik voor een deels ervaren, deels jong elftal kies...

Ik hoop dat er velen nu mijn voorbeeld zullen volgen en dat we rond de twintig stemmen mogen zitten...

Geplaatst:

Ik heb mijn stem ook even uitgebracht en dat leverde de volgende namen op:

Als keeper heb ik gekozen voor Iker Casillas, die een erg sterk seizoen heeft gedraaid bij Real Madrid. Petr Cech was ook een goede kandidaat, maar ik vind Casillas net even wat beter dan Cech.

Op rechtsachter heb ik Daniel Alves van Sevilla geposteerd en naar mijn mening is er eigenlijk geen enkele rechtsback die een beter seizoen heeft gespeeld dan Daniel Alves afgelopen seizoen. Hij is rijp voor een échte topclub, want bij Sevilla heeft hij bewezen op dit moment dé rechtsback te zijn.

Rechts in het centrum van de verdediging zou ik graag John Terry zien staan. Hij is de beste Engelse verdediger en houdt zich zowel in de Champions League als in de Premier League staande tegen internationale topspitsen. Hij straalt rust uit, heeft overzicht én is kopsterk en daarmee een complete verdediger.

Naast hem wil ik graag Carles Puyol van Barcelona hebben spelen, ook al komt hij niet perfect tot zijn recht aan de linkerkant van het centrum. Samen met Terry is hij de beste verdediger ter wereld en ook hij straalt rust uit en is een echte leider, in wat voor elftal hij ook speelt.

Linksachter is bij mij John-Arne Riise, een geweldige linksback. Goede linksbacks zijn zeldzaam en naar mijn idee is Riise dan de perfecte keus: Fysiek sterk, aanvallend ingesteld en een ge-wel-dig schot in de benen.

Geplaatst:

Iker Casillas is bij mij de keeper. Hij keepte echt goed, Edwin van der Sar zou ik zowat ook nog eens kunnen nemen, maar omdat Casillias in de laatste wedstrijd echt uitstekend keepte, heb ik hem maar gekozen.

Daniel Alves heeft bewezen om toch echt te kunnen verdedigen. Ik ben het nu dus eens met NandroDavids.

Zonder enige twijfel kom ik uit bij John Terry. Sterk in de lucht, wint meestal de duels, goede speler en kan ook nog wel goaltjes maken.

Carles Puyol heeft het hele seizoen toch echt mij verbaasd. Rio Ferdinand ook, maar Puyol speelde een van zijn beste seizoenen.

Na lang kiezen is toch uit de bus gevallen: John-Arne Riise vanwege zijn goede spel bij Liverpool. Hij kan goed schieten, en is echt sterk. Ik hoop dat ik hem wel meer goed zie spelen!

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...