PowerPats Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 Ik ben age of empires 3 aan het spelen maar het spel hapert enorm ik weet ook niet waar ik de systeeminformatie van mijn computer kan zien maar volgens mij komt het door de videokaart ik ben nogal een noob in computers dus kan iemand vertellen hoe ik mijn systeeminformatie kan zien want dan kan ik het hier posten en dan kunnen jullie kijken of mijn computer dit spel wel aan kan sorry voor de moeite maar ik ben ook egt een sukkel met computers. de syteemeisen van age of empires 3 1.4 Ghz processor 256 MB RAM Videokaart 64 MB Geluidskaart Muis en toetsenbord CD-Rom 32x 2 gb harde schijf Reageren
Matiscus Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 Hoe je de pc specs ziet van je pc kan je doen als volgt: Start ---> Uitvoeren ---> 'dxdiag' typen en dan komt alle informatie van je pc te voorschijn. Bovendien als het beeld nogal erg schokt kan het aan de 3 dingen liggen, de meest voorgekomende is dan de grafische kaart, het kan ook nog aan het ram en de processor liggen. Maar daar kan ik pas over oordelen als ik jou pc specs gezien heb. PS: Dat is geen moeite om je dat uit te leggen, ik doe dit namelijk graag. Reageren
PowerPats Geplaatst: 29 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 computer windows vista home premium processor 3.2 ghz geheugen 894 mb ram videokaart radeon xpress 1300 videokaart geheugen 317 mb Volgens mij is het goed zo tog ? In ieder geval bedankt Reageren
Matiscus Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 computerwindows vista home premium processor 3.2 ghz geheugen 894 mb ram videokaart radeon xpress 1300 videokaart geheugen 317 mb Volgens mij is het goed zo tog ? In ieder geval bedankt Dan snap ik niet dat dit spel raar doet... Het kan ook aan de cooling van je PC liggen, of die op je grafische kaart... Zit er een cool systeem in je PC? Reageren
Limbolander Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 (bewerkt) alle onnodige programms uitschakelen rechts onderin nogeens opstarten je specs zijn redelijk goed alhoewel windows vista niet geweldig is om mee te gaan gamen enzo en ik zou je schijven ook eens defragmenteren als je dat al niet deed dan vind je pc alles sneller en merk je duidelijk dat die weer wat sneller is Bewerkt: 29 juli 2007 door Scrtz Reageren
PowerPats Geplaatst: 29 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 (bewerkt) ja die zit er standaart in volgens mij en ik ventileer mijn computer ook altijd goed dus dat is het probleem niet volgens mij. Zou het eigenlijk niet aan windows vista kunnen liggen ? EDIT: scrz reactie niet gezien bedankt ik probeer het gelijk Bewerkt: 29 juli 2007 door powerpats Reageren
Limbolander Geplaatst: 29 juli 2007 Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 ja alle schijven een voor een defragmenteren ( als je meerdere schijven hebt natuurlijk en als je volle schijven hebt kan het wel ff duren ) dan herstart je de pc ff als dat klaar is je zet alle onnodige programmas dan eens uit en je start het spel eens op en btw er zit altijd een koeling in een pc anders zou die veel te heet worden al ben je niet actief bezig op je pc Reageren
PowerPats Geplaatst: 29 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2007 (bewerkt) ja die zit er standaart in volgens mij en ik ventileer mijn computer ook altijd goed dus dat is het probleem niet volgens mij. Zou het eigenlijk niet aan windows vista kunnen liggen ?EDIT: Op een andere forum hebben ze gezegt dat mijn videokaart niet wordt ondersteunt en dat ik een nvidia videokaart moet hebben dus waar kan ik zoiets vinden voor een redelijke prijs ? en redelijk beeld ? Bewerkt: 30 juli 2007 door powerpats Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 ja die zit er standaart in volgens mij en ik ventileer mijn computer ook altijd goed dus dat is het probleem niet volgens mij. Zou het eigenlijk niet aan windows vista kunnen liggen ? EDIT: Op een andere forum hebben ze gezegt dat mijn videokaart niet wordt ondersteunt en dat ik een nvidia videokaart moet hebben dus waar kan ik zoiets vinden voor een redelijke prijs ? en redelijk beeld ? Nvidia wordt aanbevolen, d.w.z. dat goede preformance op deze kaarten is vastgesteld, maar dat wil niet zeggen dat het op een ATI/AMD kaart niet goed zal lopen. Bij mij bijv. loopt AOE III goed op een ATi Radeon 128 mb... Reageren
Schno009 Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 Het kan heel goed dat een bepaalde grafische kaart niet ondersteund word, omdat hij bepaalde shaders (ondersteuningen voor grafische effecten) niet heeft. Kijk eens goed op de doos van het spel welke shaders hij nodig is. En vergelijk dat met de shaders van jouw kaart. Komt het niet overeen, of heb je oudere versies, dan ondersteund het spel jouw kaart niet. Maar dan zou hij helemaal niet werken, wat hij bij jouw wel doet, dus het zal waarschijnlijk aan de videokaart liggen, omdat je andere systeemspecificaties ruim voor dit spel voldoen. Zo'n X1300 maakt gebruik van het zogenaamde 'hypermemory'. Hij snoept geheugen van je pc af, om dat als videogeheugen te gebruiken, dat maakt hem langzaam. Als ik jouw was zou ik een Radeon X1600 of hoger kopen, die kosten op dit moment niet zo gek veel. Misschien kun je je budget wat oprekken en een Nvidia Geforce 8600 kopen, dan weet je zeker dat je toekomstige spellen kunt spelen (ik zeg kunt spelen, niet met superveel grafische opties natuurlijk) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.