superjetze Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 ik heb een filpje opgenomen met fraps, maar nu wil ik er ondertiteling onder maar ik weet niet hoe dat moet kan iemand me dat vertellen? alvast bedankt (PS: ik weet niet of dit topic hier goed staat) Reageren
Froodooo Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 Voor het plaatsen van ondertiteling bij een filmpje, heb je weer een ander programma nodig, bijvoorbeeld Subtitle Workshop. Hiermee kun je gemakkelijk de ondertiteling onder je filmpje zetten. In de Workshop moet je je eigen filmpje inladen, en daarna kun je meteen aan de slag met het ondertitelen van je filmpje. Veel succes ermee! Reageren
superjetze Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) oke bedank kun je ook uitleggen hoe het werkt? EDIT: hoe moet je het invoeggen en het langer dan 1 seconde laten zien? Bewerkt: 30 juli 2007 door superjetze Reageren
Matiscus Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 Als ik het goed verstaat wil je de ondertiteling in het filmpje zelf voegen? Of wil je je ondertiteling in een appart bestand naast je filmpje? Als je dat wil dan kan ik het jou wel uitleggen hoe het moet. Ook kan je Adobe Premiere proberen, dat is een programma voor het editen van filmpjes. Het heeft zeer veel mogelijkheden, dus ik denk ook wel dat je daar je filmpje kan doen ondertitelen. Reageren
superjetze Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) Als ik het goed verstaat wil je de ondertiteling in het filmpje zelf voegen? Of wil je je ondertiteling in een appart bestand naast je filmpje? Als je dat wil dan kan ik het jou wel uitleggen hoe het moet. Ook kan je Adobe Premiere proberen, dat is een programma voor het editen van filmpjes. Het heeft zeer veel mogelijkheden, dus ik denk ook wel dat je daar je filmpje kan doen ondertitelen. ik hoef alleen te weten bij subtitle workschop hoe je het filmpje kan opslaan... als ik op media opstart bestand opslaan druk (hij doet het ineens wel?) dan krijg ik 2 bestanden waar ik het in op kan slaan, ze werken alle 2 niet, wat moet ik nu doen?! Edit: sorry voor de dubbel post >>> Door Preddy: Samengevoegd<<< Bewerkt: 5 augustus 2007 door Preddy Reageren
Matiscus Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik zie dat je nog een uitschuif menu'tje kan krijgen bij "media opstart bestand opslaan". Want er staat nog een pijltje naast... Welke opties heb je daar nog? Reageren
superjetze Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 (bewerkt) dan krijg je 2 bestanden die niet werken: ASX en SMIL die bestanden bestanden kan ik opslaan maar die kan ik niet afspelen... ik wil hem alleen opslaan dat is toch niet zo moeilijk? Bewerkt: 31 juli 2007 door superjetze Reageren
Preddy Geplaatst: 5 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2007 Subtitle Workshop is niet bedoeld om ondertitels "in te bakken" in het filmpje, dus dat het op het beeld zelf komt te staan. Het genereert een apart bestand die je bij sommige programma's tegelijk met een filmpje in kan laden. Voor jouw toepassing denk ik onhandig. Wat jij wil is de ondertitel vast op het filmpje als ik het goed begrijp. Matiscus suggereert al Adobe Premiere, als je dat al in je collectie hebt zou ik het daar ook mee doen maar het is een betaald product. Een betere alternatief (blijf Nederlander) is Windows Movie Maker, wat inbegrepen is bij Windows dus wat hoogstwaarschijnlijk al op jouw pc staat. Van een handleiding in pdf heb ik de volgende screenshot getrokken: Je moet dus wat werk opnieuw doen, maar als het klaar is heb je de ondertitels in ieder geval in het filmpje zelf staan. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 5 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2007 Subtitle Workshop is niet bedoeld om ondertitels "in te bakken" in het filmpje, dus dat het op het beeld zelf komt te staan. Het genereert een apart bestand die je bij sommige programma's tegelijk met een filmpje in kan laden. Voor jouw toepassing denk ik onhandig.Wat jij wil is de ondertitel vast op het filmpje als ik het goed begrijp. Matiscus suggereert al Adobe Premiere, als je dat al in je collectie hebt zou ik het daar ook mee doen maar het is een betaald product. Een betere alternatief (blijf Nederlander) is Windows Movie Maker, wat inbegrepen is bij Windows dus wat hoogstwaarschijnlijk al op jouw pc staat. Van een handleiding in pdf heb ik de volgende screenshot getrokken: (...) Je moet dus wat werk opnieuw doen, maar als het klaar is heb je de ondertitels in ieder geval in het filmpje zelf staan. Welke mediaspelers ondersteunen dat met inladen? WMP? Real? Quicktime? Mvg, Flitskikker Reageren
Preddy Geplaatst: 5 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2007 Subtitle Workshop is niet bedoeld om ondertitels "in te bakken" in het filmpje, dus dat het op het beeld zelf komt te staan. Het genereert een apart bestand die je bij sommige programma's tegelijk met een filmpje in kan laden. Voor jouw toepassing denk ik onhandig.Wat jij wil is de ondertitel vast op het filmpje als ik het goed begrijp. Matiscus suggereert al Adobe Premiere, als je dat al in je collectie hebt zou ik het daar ook mee doen maar het is een betaald product. Een betere alternatief (blijf Nederlander) is Windows Movie Maker, wat inbegrepen is bij Windows dus wat hoogstwaarschijnlijk al op jouw pc staat. Van een handleiding in pdf heb ik de volgende screenshot getrokken: (...) Je moet dus wat werk opnieuw doen, maar als het klaar is heb je de ondertitels in ieder geval in het filmpje zelf staan. Welke mediaspelers ondersteunen dat met inladen? WMP? Real? Quicktime?Mvg, Flitskikker Bij WMP moet je een extra programma ervoor hebben, geloof dat het VobSub heette. Als de subtitle file dezelfde naam heeft als het filmbestand en in dezelfde map staat, laadt dat programma die ondertitel automatisch. Ik heb dat zelf een poosje gebruikt maar nu overgestapt op VLC media player. Daar zit de optie van zichzelf in, ook al is het niet automatisch. Reageren
superjetze Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 (bewerkt) Bedankt!! zonder die SubtitelWorkshop troep was ik al veer eerder klaar geweest... kan je trouwens de ondertiteling ook kleiner maken voor het filmpje? Bewerkt: 6 augustus 2007 door superjetze Reageren
Preddy Geplaatst: 6 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 Bedankt!!zonder die SubtitelWorkshop troep was ik al veer eerder klaar geweest... kan je trouwens de ondertiteling ook kleiner maken voor het filmpje? Dan moet je bij "Lettertype en tekstkleur wijzigen" zijn lijkt mij. Zie het tweede plaatje op mijn plaatje. Reageren
superjetze Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 eh.. ja, nu heb ik weer een probleem met het verlengen... het vakje van mijn ondertiteling is zo klein dat ik hem niet kan verlangen... wat moet ik daaraan doen? Reageren
kristof01 Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 Welke mediaspelers ondersteunen dat met inladen? WMP? Real? Quicktime?Mvg, Flitskikker Uit ervaring weet ik dat als het subtitlebestand samen met het filmpje wordt afgespeelt als je het op een CD brand. WMP daarintegen ondersteunt deze werking niet. Kristof. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.