Rogier0202 Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 hey heb ff geen zin om de zoeken maar heb gta sa net gekocht op de pc had hem al op de ps2 maar kan iemand mij een link geven van hoe je een mod in je spel zet aub alvast bedankt Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) hey heb ff geen zin om de zoeken maar heb gta sa net gekocht op de pc had hem al op de ps2 maar kan iemand mij een link geven van hoe je een mod in je spel zet aub alvast bedankt Dat hangt er van af welke mod, daarom heb ik in het verleden eens één groot bericht gemaakt: 1) Gebouwen Ik versta hieronder de gebouwen die een ander uiterlijk krijgen. Dat ander uiterlijk bestaat uit textures die met de IMG Tool moeten worden geïnstalleerd. Die zogenaamde textures hebben '.txd' extensies. Deze moeten in de GTA3.img toegevoegd worden met de IMG Tool. Je moet de reeds bestaande bestanden vervangen met die van de mod. 2) Voertuigen Voertuigen installeren kan je op twee manieren; met SAMI dat staat voor 'San Andreas Mod Installer' of met de 'IMG Tool'. Persoonlijk raad ik je SAMI aan aangezien dit werkt als een automatische installer. De IMG Tool daarin tegen is een wereld van verschil. Het is vrijwel steeds toevoegen en het verwijderen van bestanden. Het is overigens wel zo dat je bij SAMI het meeste kans hebt op een fout. Om je allemaal te vergemakkelijken zijn er verscheidene tutorials te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je met beide programma's een voertuig installeert. 1] Tutorial IMG Tool2] Tutorial IMG Tool3] Tutorial SAMIDownload IMG Tool!Download SAMIIk hoop dat het je lukt aan de hand van de bovenstaande tutorials. Maak wel even een kopie van je bestanden! Mocht het fout gaan dan heb je de originele bestanden altijd achter de hand. Let op: Zorg ervoor dat je V1 hebt, anders zal deze en overigens geen enkele andere mod het doen. Download en installeer daarom voor de zekerheid deze patch. 3) User Tracks Om je eigen nummers in San Andreas te kunnen beluisteren, moet je je nummers in je map 'User Tracks' zetten, die kan je vinden in je 'GTA San Andreas User Files'. En die map kun overigens je vinden in de map 'Mijn Documenten.' Daarna, als je je nummers in de map hebt gezet, start je je spel en ga naar 'Options > Audio Options > User Track Options', en druk dan op 'Scan User Tracks'. Daarna kun je je spel loaden, tot slot moet je als als muziekzender moet je 'User Track Player' nemen. 4) Wapens Wapens bestaan uit 2 soorten bestanden meestal, een '.DFF' bestand en een '.TXD' bestand. Stel je voor, je download een mod die de AK47 vervangt. De bestanden die zich in de mod bevinden zijn dan 'AK47.dff' en 'AK47.txd'. Deze twee bestanden staan ook in de GTA3.img. Jij moet ervoor zorgen dat je de originele bestanden vervangt met die van je mod. Hoe je dat doet wordt hier uitgeleged. Als voorbeeld wordt een voertuig genomen, maar het installeren van wapens gaat op dezelfde manier. Let er wel op dat je de meest recente IMG Tool download. 5) Skins/Tattoos Net zo als wapens, bestaan ook de skins en tattoos uit een een '.DFF' bestand en een '.TXD' bestand. Ook hier moet je net get reeds bestaande bestand vervangen met die van de mod, in de GTA3.img. Eigenlijk is deze installatie precies hetzelfde als die van de wapens. Als je er aan de hand hiervan nog niet uitkomt, dan moet je het maar even zeggen. Graag dan even duidlijk vermelden welke mod je graag wilt installeren. Bewerkt: 30 juli 2007 door -Matthijs- Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 bendank voor de uitleg -Matthijs- ik kom er nu hopelijk wel uit hey heb nog een probleem ben op http://gta-worldmods.planet-multiplayer.de...?path=start.php en ik wil een car downloaden maar als ik hem gedownload heb komt die bij het programma winrar en als ik dan op hem druk dan krijg ik een plaatje en daar naast staat de tekst this file is from gta-worldmods.de don's host or edit this file without pernission directlinking is not allowed !!! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 hey heb nog een probleem ben op http://gta-worldmods.planet-multiplayer.de...?path=start.php en ik wil een car downloaden maar als ik hem gedownload heb komt die bij het programma winrar en als ik dan op hem druk dan krijg ik een plaatje en daar naast staat de tekst this file is from gta-worldmods.de don's host or edit this file without pernission directlinking is not allowed !!! Ik denk dat je dan de readme file of iets dergelijks hebt geopend. Zodra je het bestand hebt gedownload, moet hij eerst nog even uitgepakt worden. Dit kan gewoon handmatig met een paar muisklikken. Ga eerst weer even naar de map toe waar je hem hebt staan. Je klikt dan met je rechtersmuisknop op het bestand en je kiest voor 'extract here', of in het Nederlands: 'hier uitpakken'. Als het goed is wordt het bestand dan uitgepakt, en zul je een '.dff' en een '.txd' aantreffen. Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) ja maar dan als je er op kllikt op het dff pf txt krijg je wil je het bijbehorende programma via het web opsporen Bewerkt: 30 juli 2007 door Rogier0202 Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 ja maar dan als je er op klikt op het dff of txt krijg je wil je het behorende programa via het web opsporen Die '.dff' en '.txd' bestanden zijn als het ware je auto. Die bestanden moet je dus installeren. Ik zal je even uitleggen hoe je die installeert. In de mod kom je dan het volgende bestanden tegen: '***.txd.' en '***.dff'. Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand '***.txd' op. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem. Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de '***.txd' van de mod weer toe. ('Commands > Add.'). Doe hetzelfde bij het '.dff' bestand. Als je dat gedaan hebt, moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Als je dat gedaan hebt is de mod geïnstalleerd, en kun je in je nieuwe voertuig rondrijden. Overigens wordt dit ook keurige uitgelegd in de tutorials die ik je net gaf. *** = Naam van bestand. Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 ja maar als ik dan naar dat sami ga dan staat er onder verhicle to replace en staat er boven custom verhicle name Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 ja maar als ik dan naar dat sami ga dan staat er onder verhicle to replace en staat er boven custom verhicle name Die 'custom vehicle name' is volgens mij de naam die je het voertuig wilt geven, niet echt belangrijk dus. 'Vehicle to replace' is het voertuig dat je graag wilt veranderen met je nieuwe, gedownloade auto. Overigens is SAMI inmiddels al weer wat verouderd en er is momenteel een betere automatische installer 'op de markt', namelijk GGMM. Deze heeft hetzelfde principe als SAMI; automatisch een voertuig installeren. Echter schijnt GGMM een beter progamma te zijn, omdat SAMI soms nog wel eens dingen te wensen overlaat, zoals het niet juist installeren van een auto. Ik raad je dus aan GGMM te gebruiken. Voor zover ik weet zijn daar nog geen tutorials voor, maar een automatische installer lijkt me ook niet zo ingewikkeld. Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 30 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) ok danke maar weet niet hoe ik texturen zoals wegen en gebouwen kan je me daar nog mee helpen -mathijs- of iemand anders Bewerkt: 1 augustus 2007 door GTA-Sheep Reageren
-Omar- Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) maar weet niet hoe ik texturen zoals wegen en gebouwen kan je me daar nog mee helpen -mathijs- of iemand anders Hier heb je een TUT hoe dat moet. suc6 PS: dit is hoe je bijv andere kleuren aan een gebouw kan geven of je ijgenaam erin. Bewerkt: 30 juli 2007 door gtaman122 Reageren
Moonbeam Geplaatst: 30 juli 2007 Rapport Geplaatst: 30 juli 2007 (bewerkt) Wanneer je een gebouw wilt instaleren heb je daar de volgende dingen voor nodig: *IMG Tool *Het Texturebestand van de mod (.txd) Om te beginnen moet je met IMG Tool het bestand gta3.img openen - dit is te vinden in 'GTA San Andreas/Models' - en daar naar het texture bestand dat je wilt vervangen zoeken, dit heeft als het goed is dezelfde naam als dat van de mod. De zoekfunctie gebruik je door op 'F2' te klikken en dan je zoekwoord (Voorbeeld: Wanneer je het bestand 'Voorbeeldgebouw.txd' nodig hebt moet je naar 'Voorbeeldgebouw' zoeken, zonder de aanhalingstekens) te typen gevolgd door enter. Wanneer het goede bestand geselecteerd is kun je het vervangen door rechtermuisknop op het bestand te klikken en dan de optie 'Replace' te gebruiken of via het bovenste balkje op 'Commands en dáár dan op 'Replace' te klikken. Via het scherm dat je nu in beeld krijgt moet je je .txd bestand dat je mod bevat dubbelklikken en je bent klaar. Mocht je er nu nog niet uitkomen dan kun je altijd in dit topic doorvragen en dan leg ik of een ander het wat uitgebreider uit. Veel succes! Bewerkt: 30 juli 2007 door Moonbeam Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 danke allebij ik hoop dat ik er nu wel uit kom jongens heb een probleem de trucks en tram-trains die ik wil downloaden via sami doen het niet als ik bij mod location de mod zet en dan op continue druk krijg ik dat NOT COMPETIBLE WITH SAMI dat die geen dff txt heb heb hem wel uitgepakt hoe kan dat Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 jongens heb een probleem de trucks en tram-trains die ik wil downloaden via sami doen het niet als ik bij mod location de mod zet en dan op continue druk krijg ik dat NOT COMPETIBLE WITH SAMI dat die geen dff txt heb heb hem wel uitgepakt hoe kan dat Als iets niet 'competible' is met SAMI, dan wil dat zeggen dat SAMI dergelijke mods niet kan installeren. Enige manier om ze dan nog te installeren is handmatig via de IMG Tool. Ik zal dit even uitleggen: De mod die je net gedownload hebt bestaat als het goed is uit enkele '.dff' en '.txd' bestanden. Met de IMG Tool open je eerst even het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Dit is het bestand waar models van voertuigen, gebouwen en dergelijke worden opgeslagen. Je zoekt nu het bestand op dat je wilt vervangen, bijvoorbeeld 'tram.txd'. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem, ('Commands' > 'Delete'). Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de 'tram.txd' van de mod weer toe. ('Commands > Add.') Nu heb je één bestand toegevoegd. Deze stappen doe je ook bij de rest van de bestanden. Als je dat gedaan hebt, moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Door dit te doen zal het spel de bestanden als het ware gaan 'lezen'. Zo moeilijk is het niet, je moet het even doorhebben. Succes! Reageren
Rogier0202 Geplaatst: 1 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 augustus 2007 (bewerkt) ok Bewerkt: 1 augustus 2007 door Rogier0202 Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2007 Er bestaat ook een IMG-tool waarmee je snel kan beginnen. Backups gaat snel, vervangen gaat snel. >>KLIK<< voor de tut Spark. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.