Jump to content

[Tutorial]Kleuren converteren

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kwam ineens op het idee om een tutorial te maken over het converteren van kleuren, dit houdt in: van kleuren een code maken voor je website

Je hebt nodig:

Een rekenmachine op je computer (of eentje die Decimalen en Heximalen kan)

Wat nodige informatie :

Voor degene die het niet weten, je hebt RGB, dit staat Red, green, bleu (of ookwel rood, groen en blauw)

Deze kleuren kunnen verschillen van 0 to 255 (met paint)

Stap 1: voorbereiden

Je opent rekenmachine en drukt op Beeld en dan selecteer je wetenschappelijk, je rekenmachine wordt groter.

Druk linksboven op Decimalen (afgekort met Dec) als je kleuren codes wilt maken (wil je van codes kleuren maken druk je op Hex, Heximalen)

Stap 2

Je vult als je kleuren naar kleurcodes wilt veranderen een getal in dat van 0 tot 255 kan verschillen, dat is de kleur rood, dan druk je op Heximalen (Hex) en je krijgt mogelijk een combinatie van letters en cijfers (maximaal 2 tekens) dit zelfde doe je bij groen en blauw, en schrijf ze op, of onthoud ze

Stap 3 : de complete code

Je hebt nu drie combinaties van 2 tekens als het goed is, je zet nu rood (die heb je als eerste gedaan) vooraan, daarna groen erachter en als laatst blauw erachter

Nu heb je je kleurcode !

Als je van een kleurcode naar kleuren wilt gaan, doe je het precies andersom, Je zet de rekenmachine op Heximalen (Hex) en vult de code in (letters staan onder de getallen) en drukt op Decimalen (Dec) en je hebt je kleuren

Ik hoop dat deze Tutorial een beetje nuttig was.

Peter99

Geplaatst:

ja inderdaad, het werkt (met de standaarde rekenmachine op Win XP) alleen moet jij hem op wetenschappelijk ingesteld ipv standaard

ik wist dit zoiets niet ik gebruikte altijd freewebs of dergelijke site om kleurcode te zoeken :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...