Jump to content

computerspellen slecht op vista ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al een paar spellen op windows vista gespeelt maar ze doen het niet goed.

maar als ik het op een precies dezelfde computer doe maar die inplaats van vista xp als besturingssysteem heeft dan doen de spellen het prima. is er geen servicepack al uitgekomen of een patch die problemen met spellen op windows vista verhelpt ? en waarom krijgen de spellen wel problemen met vista ?

Geplaatst:

Volgens mij op de Vista andere eigenschappen zit dan Xp want de spellen zijn volgens mij niet bijgewerkt om op vista te spelen

Geplaatst:

VOlgens mij kan je via de Compatibleteits modus of zoiets(heb geen vista :7 ) er voor zorgen dat ze een beetje beter werken door die op XP te zetten. Ik kan niet garanderen dat het werkt , maar je kan het altijd proberen.

@hierboven; Ja dit klopt , Vista heeft een heel andere structuur als XP en dus kunnen games het minder of zelfs helemaal neit doen. :duh:

Geplaatst:

OS horen te ondersteunen maar Vista vergt nog veel te veel van je pc terwijl ene OS je hoort te helpen makkelijk programmas te installeren opstarten te verwijderen ( en ordenen ) maarja daarom raad ik iedereen aan op de Servicepacks te w8en.

ik heb zelf nog niet met vista gewerkt dus kan je niet helpen met compatibiliteitsmogelijkheden.

Geplaatst:

Ik heb die compabiliteitsmodus gedaan maar ik weet niet egt precies wat ik daar moet doen .

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb die compabiliteitsmodus gedaan maar ik weet niet egt precies wat ik daar moet doen .

Wat gebeurt als je een spel installeert?

Meestal ligt het aan je pc zelf en niet aan Vista.

:@Scrtz;Vista vergt niet veel van je pc,iets van 64 GB(ik kan dat zien op me pc).En trouwens zoals je zegt je hebt Vista nog nooit geprobeert,dus je moet zo advies niet geven. ;)

Bewerkt: door sevaboy
Geplaatst:

Wat gebeurt als je een spel installeert?

Meestal ligt het aan je pc zelf en niet aan Vista.

:@Scrtz;Vista vergt niet veel van je pc,iets van 64 GB(ik kan dat zien op me pc).En trouwens zoals je zegt je hebt Vista nog nooit geprobeert,dus je moet zo advies niet geven. ;)

Windows Vista heeft 8gb schijfruimte, 1gb ram en een 1ghz cpu nodig, dus ik heb geen idee waar je die 64gb vandaan haalt.

Windows Vista heeft wel een betere ondersteuning voor SMP dan Windows (legacy) XP.

en Microsoft is bezig met een Patch voor Vista die veel van deze problemen zal verhelpen, als je M$ mag geloven.

Geplaatst:

Voor de duidelijkheid ik heb een prima pc'tje maar door vista hapert de videokaart en werken mijn games heel traag

Volgens mij moet ik denk ik maar gewoon wachten op zo een servicepack maar moet je daarvoor betalen ? of is het een patch ?

Geplaatst:
dat heet servicepack.

Nee hoor.

Voor de duidelijkheid ik heb een prima pc'tje maar door vista hapert de videokaart en werken mijn games heel traag

Volgens mij moet ik denk ik maar gewoon wachten op zo een servicepack maar moet je daarvoor betalen ? of is het een patch ?

Nee, je hoeft er niet voor te betalen, dat moet alleen als je Apple Mac OS X hebt.

Geplaatst:

Vista vraagt minimaal 128 MB videokaart.

Daardoor selen sommige games niet goed.

Ikzlef had een keer Vista geprobeerd maar SA haperde gigantisch :duh:

Dus heb ik gelijk de Vista d'raf gedonderd :D

Maar als je XP cd-rom hebt, kan je die toch installeren?

Dan heb je Win XP.

En BTW, laat je pc specs zien.

Geplaatst: (bewerkt)
Vista vraagt minimaal 128 MB videokaart.

Daardoor selen sommige games niet goed.

Ikzlef had een keer Vista geprobeerd maar SA haperde gigantisch :duh:

Dus heb ik gelijk de Vista d'raf gedonderd :D

Maar als je XP cd-rom hebt, kan je die toch installeren?

Dan heb je Win XP.

En BTW, laat je pc specs zien.

Ik vraag me toch af hoe het komt dat Windows Vista goed draait op een IGP met 128mb shared (een 0mb videokaart dus).

Specs van mijn PC:

Intel C2D @ 2.13ghz

OCZ 1GB Dual Channel DDR2 800mhz geheugen

Samsung SP2504C harddisk

Asus EN7600GT videokaart (met een nVidia Geforce 7600GT chipset en 256mb GDDR3 geheugen)

430W PSU

Nec 16x DVD writer met labelflash

Asus P5B-VM moederbord

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...