Backsmash Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb vandaag aan mn videokaart gewerkt, maar daarna startte hij niet meer op. Ik zet hem aan, windows begint te laden en na dat balkje en windows logo krijg ik 1 seconde een bluescreen te zien maar ik kan t niet lezen. ik heb mn schijf in de pc van mn broer gehangen en daar zij hij dat de bestanden beschadigd waren en niet gelezen konden worden. dus probeerde ik windows te installeren maar als hij de schijf gaat controleren loopt hij vast. (hij heeft van 10 over 9 sochtens tot half vijf aangestaan) wat moet ik nu doen? een nieuwe harde schijf kopen? of kan er nog iets gedaan worden? Reageren
ifc3 Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb vandaag aan mn videokaart gewerkt, maar daarna startte hij niet meer op.Ik zet hem aan, windows begint te laden en na dat balkje en windows logo krijg ik 1 seconde een bluescreen te zien maar ik kan t niet lezen. ik heb mn schijf in de pc van mn broer gehangen en daar zij hij dat de bestanden beschadigd waren en niet gelezen konden worden. dus probeerde ik windows te installeren maar als hij de schijf gaat controleren loopt hij vast. (hij heeft van 10 over 9 sochtens tot half vijf aangestaan) wat moet ik nu doen? een nieuwe harde schijf kopen? of kan er nog iets gedaan worden? Ubuntu of Sabayon Linux op die hardeschijf zetten en kijken wat die ervan zeggen. Als dat lukt, kun je er daarna weer windows overheenzetten. Reageren
Backsmash Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 ik heb al eens interesse gehad in een ander bestuurings systeem maar toen ik het aan iemand vroeg zei hij dat het heel erg moeilijk is om linux te installeren omdat er veel moeilijke configuraties gedaan moeten worden. Reageren
Limbolander Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 heb je de kast van de PC verschoven ofzo toen die nog aanstaat? kan zijn dat de hardeschijf daardoor kapot is gegaan Reageren
Backsmash Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 nee. ik heb gekeken en de kabels zitten goed en hij is niet stuk. heel misschien is hij beschadigd door een magneet die de deur vast zet. maar dat is zeer onwaarschijnlijk. aangezien de achterkant van die magneet zeer zwak is. Reageren
Limbolander Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 maakt niks uit nooit magneten dichtbij je pc houden Reageren
Backsmash Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 maar de hardeschijf heeft het altijd gedaan. het probleem is er pas sinds de videokaart er uit is geweest. Reageren
Backsmash Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 de hardeschijf is gecrashed. ik heb hem vanochtend naar de pcboer gebracht en hij heeft hem onderzocht. ik heb via mn garantie een nieuwe gekregen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 de hardeschijf is gecrashed.ik heb hem vanochtend naar de pcboer gebracht en hij heeft hem onderzocht. ik heb via mn garantie een nieuwe gekregen. das fijn, althans zo duur is een hardeschijf nog niet maar toch jammer want je bent nu wel alles kwijt Reageren
Backsmash Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 achja ik heb liever een pc die het doet en dat ik alles kwijt ben dan alles houden terwijl ik t toch niet kan gebruiken. overigens vond ik die schijf wel prijzig. 70 euro voor 160 gb. Reageren
ifc3 Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 (bewerkt) ik heb al eens interesse gehad in een ander bestuurings systeem maar toen ik het aan iemand vroeg zei hij dat het heel erg moeilijk is om linux te installeren omdat er veel moeilijke configuraties gedaan moeten worden. Ja, dat is zo. Alleen Windows is 10x moeilijker te installeren: - Je hebt meestal drivers nodig - Je kunt je computer niet gebruiken tijdens de installatie (bv. om iets te vragen op internet) - Drivers.... - Veel meer stappen - Code nodig EDIT: voor 42 euro heb je al een 160GB harddisk Bovendien zit er minimaal 3 jaar garantie op die harddisk (samsung geeft zelfs 5 jaar). Bewerkt: 2 augustus 2007 door ifc3 Reageren
Backsmash Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 ik weet dat hij vrij duur geprijst was, maar toen kreeg ik ook nog niet zoveel korting als nu Reageren
ifc3 Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 ik weet dat hij vrij duur geprijst was, maar toen kreeg ik ook nog niet zoveel korting als nu Hoe bedoel je: "toen kreeg ik ook niet zoveel korting als nu"? En je hoeft in ieder geval geen nieuwe hardeschijf te kopen. Reageren
Backsmash Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 inmiddels heb ik daar al redelijk wat aankopen gedaan zoals mn monitor en een hele boel casemod spul. toen ik die schijf kocht kreeg ik geen korting. nu wel Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 inmiddels heb ik daar al redelijk wat aankopen gedaan zoals mn monitor en een hele boel casemod spul.toen ik die schijf kocht kreeg ik geen korting. nu wel Hoe komt het dat jij korting krijgt en ik niet, terwijl ik veel meer koop? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.