Jump to content

Waarom geeft mijn computer niks aan als ik de cd van san andreas erin doe

Recommended Posts

Geplaatst:
als ik de cd van Gta:SA in de pc doe dan geeft hij niks aan kan iemand mij helpen ??

Je speler leest de CD dus niet goed. Je kunt ten eerste de CD even schoonmaken. Het kan zijn dat de CD een beetje vuil is. Hijg er op en maak het dan voorzichtig(!) schoon moet een zacht, schoon doekje. Om het ietswat grondiger schoon te maken, kun je er ook voor kiezen hem schoon te maken met wat water. Een drupje hiervoor is genoeg, gooi er dus niet direct een plons water op, want hiervan gaat je CD stuk. Maak je CD daarna weer droog met een zacht doekje.

Een andere optie is het proberen van een eventuele brander, mits je deze hebt. Heb je er misschien een brander of een DVD-speler onder? Zo ja, probeer deze eens. Voor zover ik weet kunnen deze ook prima CD's lezen.

Mijn derde en tevens laatste optie, is dat het probleem ligt bij de speler zelf. Misschien is hij defect, of iets dergelijks. Dit kun je makkelijk even nagaan door enkele andere games te zoeken en deze af te spelen. Worden deze wel goed gelezen, dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij je speler, maar bij je CD. Leest de speler ook deze CD niet goed, dan is de kans des te groter dat het wél aan je speler ligt.

Geplaatst:

maar het ligt aan mijn cd maar ik heb hem net gekocht nog eens niet 24 uur geleden als je het vandaag nog leest natuurlijk maar moet ik hem dus ruilen of kan het ook aan de computer ik weet niet of mijn computer wel geschikt

maar het is een slome en het merk is Wale-Willy ik heb windows 2000 en daar kan je gta:San andreas op spelen ligt het dus aan de computer of heb ik een kapotte cd gekocht??

Geplaatst:
maar het ligt aan mijn cd maar ik heb hem net gekocht nog eens niet 24 uur geleden als je het vandaag nog leest natuurlijk maar moet ik hem dus ruilen of kan het ook aan de computer ik weet niet of mijn computer wel geschikt

maar het is een slome en het merk is Wale-Willy ik heb windows 2000 en daar kan je gta:San andreas op spelen ligt het dus aan de computer of heb ik een kapotte cd gekocht??

De kans dat je daadwerkelijk een kapotte CD hebt gekocht, is relatief erg klein. Een PC met Windows 2000 lijkt me eerder de oorzaak van het probleem, al moet Windows 2000 gewoon de CD kunnen laden. Ik denk dat je tijdens het spelen vooral last zal hebben van je verouderde systeem, niet als je de CD probeert te starten. Zoals ik net ook al zei; probeer eens een andere CD. Doet deze het wel, dan kun je je huidige CD altijd nog even ruilen.

Geplaatst:

Windows 2000 kan het probleem niet zijn, dan heb je misschien last van haperingen, uitvallen en al dat soort dingen. Mijn vraag gelijk is: heb je überhaupt wel een DVD-speler? GTA San Andreas staat op een DVD, dus je computer moet wel DVD kunnen lezen. Tegenwoordig kan ook bijna elke PC dat wel, maar aangezien je Windows 2000 hebt, en het dus een relatief oude PC is (of in ieder geval, een oudere 'versie'), is er een kans dat je CD-speler geen DVD kan aflezen. Dan is de enige mogelijkheid om er een DVD-speler in te laten bouwen...

Geplaatst:

maar hoe kom ik daar achter er staat niks op behalve 50X max maar moet red alert 2 ook op dvd als dat wel zo is dan heb ik hem wel omdat dat die het wel doet

Geplaatst:

Ik heb even op bol.com gekeken, en daar zag ik dus dat Red Alert 2 een CDrom is.

Ga naar Deze Computer en klik met je rechter muisknop op de cd-rom speler (of dvd-rom speler :puh:). Ga naar "hardware" en dan zie je het vervolgens staan, zoals je bij mij ziet "MATSHITA DVD RAM UJ-841S". Daarachter zie je staan type "dvd-/cd-roms stations". Dan weet je dus dat je DVD en CD-roms af kunt spelen.

Overigens kan dit iets anders zijn omdat ik Windows XP hebt, en jij Windows 2000.

Nog even een screentje:

post-33831-1185960052.png

Geplaatst: (bewerkt)

ja ik heb een dvd speler ik Gta:SA morgen ruilen bij free record shop alleen ik wil Gta:Sa wel weer maar hoe krijg ik dat voor mekaar. Tips?? :bonk: alvast bedankt

Bewerkt: door Marsters,Lights

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...