Boris H. Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Dag mensen, Ik heb op mijn PC'tje nu een brakke on-board videokaart die SA op de laagste instellingen met moeite runt. Ik ben dus van plan een nieuwe videokaart te kopen maar ik weet niet goed welke bij mijn systeem past. Ook vraag ik me af of het wel kan.. Ik heb nu namelijk een videokaart in mijn moederbord ingebouwd zitten en als ik er een videokaart bijplaats is dat dan geen probleem? Dit zijn de spec's van mijn PC: Dell Dimension 4600i Intel® Pentium® 4 CPU 2.80 GHz 510 MB RAM En mijn huidige (onboard) videokaart: Intel® 82865G Graphics Controller 96.0 MB Ik ga eind dit jaar ook nog mijn RAM geheugen upgraden naar 2 GB, maar dat doe ik later en niet nu vanwege geldgebrek. Ik ben van plan een van de volgende videokaarten aan te schaffen. GeForce 8400GS 256 MB PCI-E GeForce 7600GS 256 MB PCI-E Radeon X1650 Pro 256 MB Mijn budget ligt rond de honderd euro. Het hoeft geen hele krachtige te zijn. De game's die ik wil gaan spelen zijn; MTA, SA-MP en S.T.A.L.K.E.R. Het liefst heb ik eigenlijk de 8400 GS omdat die qua prestaties gelijk lijkt te zijn aan de 7600 GS. Of is dit niet zo? Wie kan mij de beste kaart voor mijn systeem aanraden? En liefst zo goedkoop mogenlijk. Alvast heel erg bedankt! Boris H. Reageren
Limbolander Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 je hebt zekerwete PCI-E? anyways tis ongeveer t zelfde van die kaarten ligt er sterk aan wat je ermee gaat doen maar die radeon x1650 ga ik binnekort ook hale maar dan de AGP 8x versie Reageren
Matiscus Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Als ik jou was zou ik eerder al naar een 512MB kaart nemen. De 256MB's zijn bijna ook weeral geschiedenis. Bovendien is een 512MB kaart ook nog nieuwer, en kan je waarschijnlijk ook nog meerdere games draaien die uitkomen. Maar we moeten eerst weten of je PCI-E hebt, of gewoon AGP... Pas dan kunnen we jou volledig en met echte informatie helpen. Reageren
Boris H. Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb een groen slot vrij op mijn moederbord wat er precies uitziet als plaatjes van PCI E sloten. Helemaal zeker weet ik het niet maar het ziet er precies hetzelfde uit en de kopertjes op die kaarten zitten ook op de goede plaats van mijn slot. Maar zou die 8400GS een goede keuze zijn? Past die goed bij mijn systeem dat niet mijn processor de "bottleneck" wordt tijdens het gamen? Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Reageren
Matiscus Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb een groen slot vrij op mijn moederbord wat er precies uitziet als plaatjes van PCI E sloten. Helemaal zeker weet ik het niet maar het ziet er precies hetzelfde uit en de kopertjes op die kaarten zitten ook op de goede plaats van mijn slot. Maar zou die 8400GS een goede keuze zijn? Past die goed bij mijn systeem dat niet mijn processor de "bottleneck" wordt tijdens het gamen?Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Als je mij kan noemen welk type moederbord je hebt, kan ik direct na kijken of je PCI-E hebt. Of het een goede keus zou zijn... Geen idee eigenlijk ik ken die kaart niet echt. Je kan ook anders even googlen en zoeken wat andere mensen ervan vinden. Reageren
ifc3 Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 (bewerkt) Ik heb een groen slot vrij op mijn moederbord wat er precies uitziet als plaatjes van PCI E sloten. Helemaal zeker weet ik het niet maar het ziet er precies hetzelfde uit en de kopertjes op die kaarten zitten ook op de goede plaats van mijn slot. Maar zou die 8400GS een goede keuze zijn? Past die goed bij mijn systeem dat niet mijn processor de "bottleneck" wordt tijdens het gamen?Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Ik zou een videokaart nemen met een AMD Radeon x2600XT nemen. Kost rond de 90 euro voor de DDR3 (256mb) editie. Een Xbox 360 heeft 10mb videogeheugen (ter vergelijking). Je hebt dus niet veel videogeheugen nodig, maar wel heel snel geheugen en een snelle GPU. EDIT: Hij heeft AGP, dus dan kan deze kaart niet, dan zou ik toch voor de ATi radeon x1650 gaan. Hij heeft nl. een Intel 865G chipset zonder PCI-E volgens mij. Onze bedrijfspc heeft hetzelfde chipset en die heeft AGP 8x. Bewerkt: 31 juli 2007 door ifc3 Reageren
Matiscus Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb een groen slot vrij op mijn moederbord wat er precies uitziet als plaatjes van PCI E sloten. Helemaal zeker weet ik het niet maar het ziet er precies hetzelfde uit en de kopertjes op die kaarten zitten ook op de goede plaats van mijn slot. Maar zou die 8400GS een goede keuze zijn? Past die goed bij mijn systeem dat niet mijn processor de "bottleneck" wordt tijdens het gamen?Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Ik zou een videokaart nemen met een AMD Radeon x2600XT nemen. Kost rond de 90 euro voor de DDR3 (256mb) editie. Een Xbox 360 heeft 10mb videogeheugen (ter vergelijking). Je hebt dus niet veel videogeheugen nodig, maar wel heel snel geheugen en een snelle GPU. EDIT: Hij heeft AGP, dus dan kan deze kaart niet, dan zou ik toch voor de ATi radeon x1650 gaan. Hij heeft nl. een Intel 865G chipset zonder PCI-E volgens mij. Onze bedrijfspc heeft hetzelfde chipset en die heeft AGP 8x. Zolang dat we het moederbord niet weten, kunnen we ook niet oordelen welk slot hij heeft. Je kan toch ook een Pentium 4 3.00GHz hebben Socket 478 moederbord maar tevens ook een met Socket 775? Dus ik denk niet dat we daaruit conclusies kunnen nemen. Reageren
ifc3 Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Ik heb een groen slot vrij op mijn moederbord wat er precies uitziet als plaatjes van PCI E sloten. Helemaal zeker weet ik het niet maar het ziet er precies hetzelfde uit en de kopertjes op die kaarten zitten ook op de goede plaats van mijn slot. Maar zou die 8400GS een goede keuze zijn? Past die goed bij mijn systeem dat niet mijn processor de "bottleneck" wordt tijdens het gamen?Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Ik zou een videokaart nemen met een AMD Radeon x2600XT nemen. Kost rond de 90 euro voor de DDR3 (256mb) editie. Een Xbox 360 heeft 10mb videogeheugen (ter vergelijking). Je hebt dus niet veel videogeheugen nodig, maar wel heel snel geheugen en een snelle GPU. EDIT: Hij heeft AGP, dus dan kan deze kaart niet, dan zou ik toch voor de ATi radeon x1650 gaan. Hij heeft nl. een Intel 865G chipset zonder PCI-E volgens mij. Onze bedrijfspc heeft hetzelfde chipset en die heeft AGP 8x. Zolang dat we het moederbord niet weten, kunnen we ook niet oordelen welk slot hij heeft. Je kan toch ook een Pentium 4 3.00GHz hebben Socket 478 moederbord maar tevens ook een met Socket 775? Dus ik denk niet dat we daaruit conclusies kunnen nemen. Hij heeft een Intel 865G chipset. Dan hoef je het moederbord niet te weten. Een Intel 865G heeft geen PCI-E support. Reageren
Limbolander Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 als je AGP 8x hebt zou ik idd ATi radeon x1650 AGP 8x pakken die ga ik ook halen weet iemand waar je die veilig en goedkoop kunt krijge? want vaak door de verzend kosten is t al bijna 100 euro terwijl die kaart op sommige plekken 80 euro kost Reageren
ifc3 Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 (bewerkt) als je AGP 8x hebt zou ik idd ATi radeon x1650 AGP 8x pakkendie ga ik ook halen weet iemand waar je die veilig en goedkoop kunt krijge? want vaak door de verzend kosten is t al bijna 100 euro terwijl die kaart op sommige plekken 80 euro kost Bij bijvoorbeeld Azerty, Salland Gistron of Alternate. Kijk maar bij welke hij het goedkoopst is. Goedkoopste volgens mij: Club3D Radeon x1650 512mb bij Salland (77 euro en 70 cent) Bewerkt: 31 juli 2007 door ifc3 Reageren
Boris H. Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 (bewerkt) Ik heb voor de duidelijkheid even foto's gemaakt van mijn videokaartslot in mijn PC. Volgens mij is het AGP als ik de lengte van de eerste rij pinnetjes bekijk. Wat is de beste videokaart tussen de 50 en 100 euro hiervoor? En een videokaart die goed bij mijn systeem past? De foto's: AGP dus. Wie kan mij een goede videokaart aanraden voor games als GTA SA, SA-MP, MTA(:DM), S.T.A.L.K.E.R. enz? Ik hoef niet perse de nieuwste games te spelen zoals Crysis e.d. Als ik maar redelijk kan meekomen met game's van nu. Game's in topkwaliteit spelen doe ik wel op mijn X360. Alvast bedankt, Boris H. Edit: Is dit een goede voor de game's waarvoor ik het wil gebruiken; GeForce 6200 256 MB AGP? Of als die niet geschikt is deze; HIS Radeon X1550 256 MB DVI AGP8x? Bewerkt: 31 juli 2007 door Boris H. Reageren
ifc3 Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Edit: Is dit een goede voor de game's waarvoor ik het wil gebruiken; GeForce 6200 256 MB AGP? Nee, ik heb iets hierboven al een goede genoemd + winkel. Reageren
Limbolander Geplaatst: 31 juli 2007 Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 (bewerkt) als je AGP 8x hebt zou ik idd ATi radeon x1650 AGP 8x pakkendie ga ik ook halen weet iemand waar je die veilig en goedkoop kunt krijge? want vaak door de verzend kosten is t al bijna 100 euro terwijl die kaart op sommige plekken 80 euro kost Bij bijvoorbeeld Azerty, Salland Gistron of Alternate. Kijk maar bij welke hij het goedkoopst is. Goedkoopste volgens mij: Club3D Radeon x1650 512mb bij Salland (77 euro en 70 cent) wat is beter dan 256mb of 512mb ? en deze is geheugensnelheid veel beter: http://www.azerty.nl/producten/product_det...-x1650-pro.html Bewerkt: 31 juli 2007 door Scrtz Reageren
Boris H. Geplaatst: 31 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2007 Bedankt voor alle tips! Ik ga voor de HIS Radeon X1550 256 MB DVI AGP8x. De videokaart die IFC3 aanraadde is net iets beter maar dan moet ik weer op internet bestellen en dit soort dingen koop ik liever in een zaak zodat als het niet werkt je terug kan. Ik ga hem binnenkort halen maar hoe moet ik hem inbouwen? Ik heb wel eerder andere PCI kaarten ingebouwd. Ik ben bang dat mijn originele videokaart conflicten gaat opleveren. Inbouwen zelf is niet zo'n probleem. Gewoon het kaartje inprikken, vastschroeven en klaar maar hoe krijg ik hem werkend? Moet ik mijn onboard videokaart uitschakelen op een of andere manier? Of stelt hij automatisch de nieuwe kaart als standaart in? Wie kan mij hier meer info over geven? Alvast bedankt, Boris H. Reageren
ifc3 Geplaatst: 1 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2007 Bedankt voor alle tips! Ik ga voor de HIS Radeon X1550 256 MB DVI AGP8x. De videokaart die IFC3 aanraadde is net iets beter maar dan moet ik weer op internet bestellen en dit soort dingen koop ik liever in een zaak zodat als het niet werkt je terug kan. Ik ga hem binnenkort halen maar hoe moet ik hem inbouwen? Ik heb wel eerder andere PCI kaarten ingebouwd. Ik ben bang dat mijn originele videokaart conflicten gaat opleveren. Inbouwen zelf is niet zo'n probleem. Gewoon het kaartje inprikken, vastschroeven en klaar maar hoe krijg ik hem werkend? Moet ik mijn onboard videokaart uitschakelen op een of andere manier? Of stelt hij automatisch de nieuwe kaart als standaart in? Wie kan mij hier meer info over geven? Alvast bedankt, Boris H. De orginele videokaart zet zichzelf uit. Als er iets niet goed is met een videokaart van een online winkel, kun je hem binnen 8 dagen terugsturen en dan krijg je de verzendkosten vergoed. Daarna moet je zelf 6,20 euro betalen voor het verzenden als ie stuk is (gebeurt vrijwel nooit).. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.