Jump to content

Hulp nodig bij Mem. Adressen van XYZ Gta Vice City?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben laatste tijd weer een beetje aan het memory hacken in gta vice city maar nu is mijn vraag wat de adressen zijn van de plek waar je staat dus de x y en de z. Ik had op deze pagina gekeken GtaForum en daar staat het in het eerste bericht alleen snap ik niet helemaal wat je moet doen kan iemand dat mij uitleggen wat daar staat? Want ik weet niks van floats enz. Het is eigenlijk best wel dringend want we moeten een trainer/mod maken voor de Vice City Oldskool Lan (02-08-07) en nou had ik gekozen om een teleporter te maken omdat ik dacht dat ik het wel wist maar niet dus. Ik weet trouwens wel hoe ik memory moet hacken daar heb ik namelijk zelf een prog voor gemaakt in Visual Basic en het lukte mij ook wel om d.m.v memory hacken het geld te veranderen dus ik vraag alleen kan iemand mij wat meer vertellen over de adressen van XYZ enz..

Alvast héééééél erg bedankt,

Marc

Geplaatst:

Ik weet niet precies wat je niet snapt, maar voorzover ik de gegevens die daarstaan interpreteer,

Staat op Offset-adres:8276416 een pointer ( 4bytes).

De inhoud van deze pointer = 72083480 (Dit zal een playerstruct zijn ofzo.)

Op offset 52 in dit struct staan de 3 floats die de x, y en z coordinaat voorstellen.

De X coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083532

De Y coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083536

De Z coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083540

Geplaatst:
Ik weet niet precies wat je niet snapt, maar voorzover ik de gegevens die daarstaan interpreteer,

Staat op Offset-adres:8276416 een pointer ( 4bytes).

De inhoud van deze pointer = 72083480 (Dit zal een playerstruct zijn ofzo.)

Op offset 52 in dit struct staan de 3 floats die de x, y en z coordinaat voorstellen.

De X coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083532

De Y coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083536

De Z coordinaat staat dus als float in de 4 bytes op adres: 72083540

Nou kijk wat jij nou verteld met pointer en float enz. snap ik niet echt. Want ik gebruik een standaard code om memory waarden in te lezen en te veranderen. Wat ik eigenlijk wil is x,y en z inlezen zoals de Teleporter van Ultimate Trainer ook doet en dan veranderen. Maar als ik die codes inlees die jij mij voor XYZ gaf krijg ik heel wat anders dan die teleporter hoe zorg ik dat ik hetzelfde krijg?

Geplaatst:

Als je niet snapt wat een pointer is, en wat floating point getallen zijn, lijkt de kans heel erg klein dat je een werkende teleporter kunt maken. Zoek eerst een goed boek over programmeren en leer dat eerst, voordat je aan iets als een teleporter begint.

Maar om je vragen toch nog te beantwoorden:

Een pointer is 4 bytes groot, en deze 4 bytes samen vormen een getal. Bij een pointer vormt de waarde van dat getal een adres waar het een of ander te vinden is. In dit geval het struct met player gegevens.

Een floating point getal is een getal met een decimale komma erin. Een floating point variabele is 4 bytes groot en representeert dus een getal met een decimale komma erin.

Geplaatst:

PatrickW... Wat je zegt klopt niet want je moet eerst de waarde van de pointer lezen dan bijvoorbeeld + 52. En niet al meteen bij de pointer offset optellen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit hier nu op de lan en ik sta compleet voor gek omdat ik als enigste mijn tool niet af heb.

Weet niemand dan de adressen van XYZ dat als ik ze verander dat ik ergens anders sta?

Netals met het geld dat ik gewoon de waarde van adres '&H94ADC8' verander of inlees dat dat geld ook veranderd of inleest.

Bewerkt: door Marcusss
Geplaatst:
PatrickW... Wat je zegt klopt niet want je moet eerst de waarde van de pointer lezen dan bijvoorbeeld + 52. En niet al meteen bij de pointer offset optellen.

Addres (offset) van de pointer : 8276416

Inhoud van deze pointer( is offset van het datastruct): 72083480

Om een vel met offset 52 binnen dit datastruct te adresseren, moet je dus 52 optellen bij de inhoud van de pointer.

Dus 72083480 + 52 = 72083532

Maar dat zei ik dus ook al in m'n vorige post. Ik tel niet de 52 op bij het adres van de pointer, maar bij de inhoud van de pointer. Waar zit volgens jou de fout, jarno ?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...