Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wat is er mis met deze code en wat moet er nog bij ?

:TOM_0
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread 'PANC_1'
0005: $2000 = 40.30668
0005: $2001 = 20.28515
0005: $2002 = 14.26602

:TOM_1
02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $1036.5 $-954.9 $41.5 
0004: $eiland_m1_on = 1

:TOM_2
0001: wait 100 ms
00D6: if 0
0038: $ON_MISSION == 0
004D: jump_if_false ££TOM_5
00D6: if 1
0038: $ON_MISSION == 0
0038: $eiland_m1_on == 0
004D: jump_if_false ££TOM_3
02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $1036.5 $-954.9 $41.5 
0004: $eiland_m1_on = 1

:TOM_3
00D6: if 0
0256: player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££TOM_2
00D6: if 0
00FF: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $1036.5 $-954.9 $41.5  radius 3.0 3.0 2.0
004D: jump_if_false ££TOM_2
00D6: if 0
03EE: player $PLAYER_CHAR controllable
004D: jump_if_false ££TOM_2
0164: disable_marker $2003
0004: $eiland_m1_on = 0
00BA: text_styled 'Tom' 1500 ms 2
0050: gosub ££PANCCAM
0417: start_mission 135

:TOM_4
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
0038: $m_135_tried == 1
004D: jump_if_false ££TOM_4
0004: $m_135_tried = 0
00D6: if 0
0038: $m_135_done == 1
004D: jump_if_false ££TOM_2
00BE: text_clear_all
03E6: remove_text_box
01E3: text_1number_styled 'M_PASS' 1000 5000 ms 1
0318: set_latest_mission_passed 'PANCA_1'
030C: set_mission_points += 1
0394: play_music 1
01BD: $184 = current_time_in_ms
0109: player $PLAYER_CHAR money += 1000
0110: clear_player $PLAYER_CHAR wanted_level
004E: end_thread

:TOM_5
00D6: if 0
0038: $eiland_m1_on == 1
004D: jump_if_false ££TOM_2
0164: disable_marker $2003
0004: $eiland_m1_on = 0
0002: jump ££TOM_2

:PANCCAM
0002: jump ££PANCCAM5

:PANCCAM1
0169: set_fade_color 0 0 0
016A: fade 0 () 500 ms

:PANCCAM2
00D6: if 0
016B: fading
004D: jump_if_false ££PANCCAM3
0001: wait 0 ms
00BE: text_clear_all
03E6: remove_text_box
0002: jump ££PANCCAM2

:PANCCAM3
00D6: if 0
0256: player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££PANCCAM4
016A: fade 0 () 0 ms
02EB: restore_camera_with_jumpcut
0687: $PLAYER_ACTOR
016A: fade 0 () 0 ms

:PANCCAM4
0051: return

:PANCCAM5
00D6: if 0
0256: player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££PANCCAM6
03E6: remove_text_box
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen)
0050: gosub ££PANCCAM1

:PANCCAM6
0051: return

:M_BEGIN
0050: gosub £M_CODE
00D6: if 0
0112:    wasted_or_busted
004D: jump_if_false £M_KLAAR
0050: gosub £M_FAIL

:M_KLAAR
0050: gosub £M_OPSCHONEN
004E: end_thread

:M_CODE
0247: request_model #VOODOO
0247: request_model #MICRO_UZI 
0247: request_model #BALLAS1 
0247: request_model #COLT45 
038B: load_requested_models
00A5: @51 = create_vehicle #VOODOO at  1038.5 -954.9  41.5  
0732: random_vehicle_generator_disable_modelID #VOODOO 
0229: set_car @51 color_to  22  22 
0587: set_vehicle @51 validate_position  0 
0129: @50 = create_actor  25 #BALLAS1 in_car @51 driverseat  
01C8: @52 = create_actor  25 #BALLAS1 in_car @51 passenger_seat  0  
060A: unknown_create_entity  0 @110 
02E2: set_actor @50 weapon_accuracy_to  95
02E2: set_actor @52 weapon_accuracy_to  95
07DD: set_actor @50 aggressiveness_to  85
07DD: set_actor @52 aggressiveness_to  85
077A: set_actor @50 default_action  4 to_actors_type  0 
077A: set_actor @52 default_action  4 to_actors_type  0 
0249: release_model #BALLAS1 
01B2: give_actor @52 weapon  28 ammo  30000;; Load the weapon model before using this
01B9: set_actor @52 armed_weapon_to  28 
01B2: give_actor @50 weapon  28 ammo  30000;; Load the weapon model before using this
0249: release_model #MICRO_UZI 
01B9: set_actor @50 armed_weapon_to  28 
020A: set_car @51 door_status_to  2 
0175: set_car @51 z_angle_to  100.8 
0224: set_car @51 health_to  2000 
0112:   wasted_or_busted
004D: jump_if_false £M_FAIL
0050: gosub £M_OPSCHONEN

:M_PASS
0004: $m_135_done = 1
0002: jump £M_OPSCHONEN

:M_FAIL
00BA: text_styled 'M_FAIL'  5000 ms  1; MISSION FAILED!

:M_OPSCHONEN
0004: $m_135_tried = 1
0051: return

Paar dingen die ik nog moet vragen, waar dienen deze voor ?

02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $1036.5 $-954.9 $41.5 

00FF: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $1036.5 $-954.9 $41.5  radius  

Laatste nu, hoe maak ik dit :

Maak een marker op de coords 1000 1000 12, als je erin loopt start de missie TOM_1 

Tom :cya:

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:

Het is heel moeilijk om zo'n grote code te controleren op fouten... Ik neem aan dat je het al wel eerder gecompileerd hebt, wat heb je sindsdien aangepast? Komt er een foutmelding of iets op te staan?

Op het eerste gezicht zie ik al wel een foutje, en deze maak je best vaak.

02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $1036.5 $-954.9 $41.5

Je combineert hier coördinaten met een variabele. Je kunt de coördinaten in een variabele zetten (misschien zelfs beter), of je kunt de coordinaten los zetten. Maar niet samen ;). Dus je moet het zo maken:

02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at 1036.5 -954.9 41.5

Of:

0005: $x_coordinaat = 1036.5
0005: $y_coordinaat = -954.9
0005: $z_coordinaat = 41.5

02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $x_coordinaat $y_coordinaat $z_coordinaat

Ten tweede, je kijkt nergens of een model geladen is... Bijvoorbeeld deze:

:M_CODE
0247: request_model #VOODOO
0247: request_model #MICRO_UZI
0247: request_model #BALLAS1
0247: request_model #COLT45
038B: load_requested_models

Je kijkt vervolgens niet of hij geladen is, dan zou je zoiets moeten maken:

:M_CODE
0247: request_model #VOODOO
0247: request_model #MICRO_UZI
0247: request_model #BALLAS1
0247: request_model #COLT45
038B: load_requested_models

:M_CODE_LOAD
00D6: if or
8248: not model #VOODOO available
8248: not model #MICRO_UZI available
8248: not model #BALLAS1 available
8248: not model #COLT45 available
004D: jump_if_fase @ M_CODE_NEXT
0001: wait 0 ms
0002: jump @ M_CODE_LOAD

:M_CODE_NEXT
...

In M_CODE_LOAD staat dus in feiten: als een model niet geladen wordt, herhaal dan dat label tot hij wel geladen is. Is hij geladen? Jump dan naar het label M_CODE_NEXT.

Dit zijn twee foutjes, maar er zullen er vast meer in zitten. Zoals ik in het begin al zei, ik hoop dat je ons meer informatie over deze code kunt geven.

Dan je andere vragen. Een opmerking vooraf: heb je de code niet zelf geschreven dan? Wat die dingen komen in je code voor, en je weet niet wat het betekend? Als je hem van iemand anders heb, is het niet zo netjes om TOM ervan te maken...

02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $1036.5 $-954.9 $41.5

Hier staat de eerstgenoemde fout in ieder geval al in, maar dat even terzijde.

Deze doet precies wat hij zegt: "Creëert een marker en en sphere". Dus die zorgt ervoor dat er zo'n rode sphere (rondje) voor het doel staat, en zorgt ervoor dat het aangegeven wordt op de map (het icoontje dat weergegeven wordt kan je nog in variëren).

00FF: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $1036.5 $-954.9 $41.5 radius

Ten eerste maak je hier weer die fout...

Hier vraagt het spel zich dus af: wanneer de speler in de buurt van een bepaald punt komt. Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt bij een hierboven genoemde sphere: wanneer je daar bent dan gebeurd er iets. Achter radius moet nog wel iets komen, hoeveel je ervan verwijderd wilt zijn. Bij een sfeer is dat klein (bv radius 1.0 1.0), bij andere dingen is dat groot.

Maak een marker op de coords 1000 1000 12, als je erin loopt start de missie TOM_1

Dit is dus een combinatie van de twee regels hierboven. Ik zal een voorbeeld geven:

$2003 = Marker.CreateIconAndSphere (0, 1000, 1000, 12)

repeat
wait 0
until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 1000 1000 radius 1.0 1.0

Marker.Disable($2003)

:TOM_1

Nog een opmerking, ik merk dat bepaalde codes bij jou anders zijn als bij mij, gebruik je Sannybuilder of niet? Ik raad je deze wel aan omdat het alles overzichtelijker maakt. Jammer is ook dat ik nou alle codes op de Sannybuilder manier heb gemaakt, omdat ik die andere niet kan (wel lezen, niet schrijven). Fouten voorbehouden... :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...