Boris H. Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 Dag mensen, Zoals sommigen weten heb ik vandaag een nieuwe videokaart voor mijn PC gekocht. Het betreft hier een Radeon X1550 256 MB AGP. Die kaart lijkt me krachtig genoeg voor GTA. Ik heb een vermoeden wat de oorzaak van mijn probleem is. Ik heb hier op mijn bureau 2 tft monitors staan. Ik heb ze beide op de videokart aangesloten waardoor ze samen een groot beeld vormen. Mijn beeld is dus in tweeen gedeel en ieder scherm geeft een helft weer. Ik zal hierdoor wel kracht verliezen en daarom heb ik een monitor losgekoppeld. Ik blijf dit probleem echter houden maar bij beeldscherminstellingen staat nog steeds dat 2 scherm ingesteld. Weet iemand hoe ik dit weghaal? En als dit niet het probleem is; wat is wel mijn probleem? En wat kan ik er aan doen? Ik zal ook nog even verdere specs van mijn PC posten: CPU: Intel® Pentium® 4 CPU 2.8 GH 512 MB RAM 80 GB HDD Wat kan mijn probleem zijn? Met mijn vorige videokaart kon ik GTA SA op de laagste kwaliteit nét zonder lag spelen(offline) Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Reageren
ifc3 Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 Dag mensen,Zoals sommigen weten heb ik vandaag een nieuwe videokaart voor mijn PC gekocht. Het betreft hier een Radeon X1550 256 MB AGP. Die kaart lijkt me krachtig genoeg voor GTA. Ik heb een vermoeden wat de oorzaak van mijn probleem is. Ik heb hier op mijn bureau 2 tft monitors staan. Ik heb ze beide op de videokart aangesloten waardoor ze samen een groot beeld vormen. Mijn beeld is dus in tweeen gedeel en ieder scherm geeft een helft weer. Ik zal hierdoor wel kracht verliezen en daarom heb ik een monitor losgekoppeld. Ik blijf dit probleem echter houden maar bij beeldscherminstellingen staat nog steeds dat 2 scherm ingesteld. Weet iemand hoe ik dit weghaal? En als dit niet het probleem is; wat is wel mijn probleem? En wat kan ik er aan doen? Ik zal ook nog even verdere specs van mijn PC posten: CPU: Intel® Pentium® 4 CPU 2.8 GH 512 MB RAM 80 GB HDD Wat kan mijn probleem zijn? Met mijn vorige videokaart kon ik GTA SA op de laagste kwaliteit nét zonder lag spelen(offline) Alvast bedankt, Groetjes, Boris H. Heb je al de nieuwe drivers van amd.com gedownload? Reageren
Boris H. Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 Dat heb ik gedaan ja. Het heeft helaas niet geholpen. Ik merk werklijk geen enkel verschil.Weet iemand waar het aan kan liggen? Alvast heel erg bedankt, Boris H. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 2 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 Ik ken dat probleem, klik ergens met je rechtermuisknop op je bureaublad, kies dan eigenschappen en ga naar de Instellingen tab. Als het goed is moet je daar wat instellingen veranderen. Maar omdat ik op dit moment geen 2 beeldschermen op mijn pc heb aangesloten, zijn die opties voor mij niet beschikbaar en weet ik niet hoe ik je verder moet helpen . Reageren
Boris H. Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2007 Daar heb ik al gekeken. Ik kan scherm 2 daar niet uitschakelen. Ik heb echt tips nodig. Ik ga binnenkort S.T.A.L.K.E.R. kopen en die wil ik dan wel kunnen spelen... Reageren
Limbolander Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 heb je zelf dat allemaal ingesteld van 2 monitors? Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 (bewerkt) Daar heb ik al gekeken. Ik kan scherm 2 daar niet uitschakelen. Ik heb echt tips nodig. Ik ga binnenkort S.T.A.L.K.E.R. kopen en die wil ik dan wel kunnen spelen... Op de pc van mijn zusje, met dezelfde videokaart hebben we hetzelfde probleem: C & C Renegade: 6 jaar oud spel, lagt enorm BF2: 2 jaar oud spel: loopt vloeiend.... Dus ik zou eerst even de demo van STALKER (shadow of Tsjernobyl?) proberen. Bewerkt: 3 augustus 2007 door ifc3 Reageren
Boris H. Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 (bewerkt) heb je zelf dat allemaal ingesteld van 2 monitors? Ja, er is niemand anders die het voor me doet. Daar heb ik al gekeken. Ik kan scherm 2 daar niet uitschakelen. Ik heb echt tips nodig. Ik ga binnenkort S.T.A.L.K.E.R. kopen en die wil ik dan wel kunnen spelen... Op de pc van mijn zusje, met dezelfde videokaart hebben we hetzelfde probleem: C & C Renegade: 6 jaar oud spel, lagt enorm BF2: 2 jaar oud spel: loopt vloeiend.... Dat is vervelend. Is er ook en oplossing voor? War het mij eigenlijk vooral om gaat is dat ik S.T.A.L.K.E.R. goed kan spelen. Denk je dat dit lukt? Groetjes, Boris H. EDIT: Goede tip ifc3 en FLitskikker! Dat ga ik proberen! Bewerkt: 3 augustus 2007 door Boris H. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 heb je zelf dat allemaal ingesteld van 2 monitors? Ja, er is niemand anders die het voor me doet. Daar heb ik al gekeken. Ik kan scherm 2 daar niet uitschakelen. Ik heb echt tips nodig. Ik ga binnenkort S.T.A.L.K.E.R. kopen en die wil ik dan wel kunnen spelen... Op de pc van mijn zusje, met dezelfde videokaart hebben we hetzelfde probleem: C & C Renegade: 6 jaar oud spel, lagt enorm BF2: 2 jaar oud spel: loopt vloeiend.... Dat is vervelend. Is er ook en oplossing voor? War het mij eigenlijk vooral om gaat is dat ik S.T.A.L.K.E.R. goed kan spelen. Denk je dat dit lukt? Groetjes, Boris H. Ik zou, net zoals ifc3 zei, eerst de demo proberen. Als die het slecht doet, of je niet je geld te verspillen aan de gewone versie die het dan waarschijnlijk ook niet goed doet. Doet de demo het wel, dan doet de gewone versie het ook wel. Succes! Mvg, Flitskikker Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 heb je zelf dat allemaal ingesteld van 2 monitors? Ja, er is niemand anders die het voor me doet. Daar heb ik al gekeken. Ik kan scherm 2 daar niet uitschakelen. Ik heb echt tips nodig. Ik ga binnenkort S.T.A.L.K.E.R. kopen en die wil ik dan wel kunnen spelen... Op de pc van mijn zusje, met dezelfde videokaart hebben we hetzelfde probleem: C & C Renegade: 6 jaar oud spel, lagt enorm BF2: 2 jaar oud spel: loopt vloeiend.... Dat is vervelend. Is er ook en oplossing voor? War het mij eigenlijk vooral om gaat is dat ik S.T.A.L.K.E.R. goed kan spelen. Denk je dat dit lukt? Groetjes, Boris H. EDIT: Goede tip ifc3 en FLitskikker! Dat ga ik proberen! Misschien lopen oudere spellen beter als je de compatibiliteitsmodus op Windows 98/ME instelt. Reageren
Boris H. Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 Misschien lopen oudere spellen beter als je de compatibiliteitsmodus op Windows 98/ME instelt. Dude, ik heb winXP. Dacht je nou echt dat ik Vista ging draaine met 512 MB RAM? Reageren
Galiorix Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 Dat ligt er aan. GTA San Andreas bijvoorbeeld is ontworpen voor de stuctuur van XP , dus hij zou (heb je BTW XP, boris H?) het gewoon op XP moeten doen zonder die compatibliteits modus. Als het een spel voor 98 is en die loopt niet lekker op XP , dan zou je wel uit kunnen proberen of die beter werkt door dat te doen. Misschien kan je AntiAliasing uit zetten , was mijn probleem met NFS Most Wanted. Reageren
Boris H. Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 Anti alisasing heb ik al uit staan. Maar het ligt echt aan SA. Andere 3D toepassingen lopen nu veel soepelen dan met mijn vorige videokaart. Alleen SA loopt slecht. Reageren
Velaro Geplaatst: 3 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 (bewerkt) Anti alisasing heb ik al uit staan. Maar het ligt echt aan SA. Andere 3D toepassingen lopen nu veel soepelen dan met mijn vorige videokaart. Alleen SA loopt slecht. Maar je hebt toch niet alles op 'High' gezet of wel? Ik heb een ATI X1600 256MB, die is nog beter dan de jouwe, en hij kan het ook niet draaien op high, zet alles eens op medium. Bewerkt: 3 augustus 2007 door Velaro Reageren
Boris H. Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2007 Anti alisasing heb ik al uit staan. Maar het ligt echt aan SA. Andere 3D toepassingen lopen nu veel soepelen dan met mijn vorige videokaart. Alleen SA loopt slecht. Maar je hebt toch niet alles op 'High' gezet of wel? Ik heb een ATI X1600 256MB, die is nog beter dan de jouwe, en hij kan het ook niet draaien op high, zet alles eens op medium. Ik heb alles al laag staan. Lager kan niet. Draw distance minimum, low grfx quality de laagste resolutie, frame limiter aan. en anti-aliasing uit. Lager kan volgens mij niet. Over de demo van S.T.A.L.K.E.R., ik kan he nergens vinden. Is er wel een demo van dit spel? Zoja kan iemand de link geven? Groetjes, Boris H. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.