Jump to content

San Andreas: MODDING [Help]

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goeieavond, ik ben nieuw, valt ook wel te zien, en ik weet ook niet of ik hier nou een topic voor moet openen, maar anyway, ik heb wat hulp nodig (Zag je niet aankomen héh :7 )

Dus hier mijn probleem:

Ik heb tientallen mod's, skins, en voertuig-vervangingen etc. (ZIPS/RARS) gedownload voor GTA (PC), en nu zit ik dus met een probleem, welk probleem: Het probleem om ze te gebruiken.

Ik had namelijk de IMG tool gedownload, en de readme's goed gelezen (Helft was spaans though :-( ) alleen nu komt het: Hoe doet ik dat.

Ik moet met de IMG tool regels verwijderen, en vervolgens andere regels erin zetten, maar de uitleg die er gegeven werd was echt koek en ei, ik snapte er alsnog geen hol van, hoe simpel het er ook stond.

Dus mijn vraag: Kan iemand mij wat advies geven? (Zodat ik niks verneuk, en mijn GTA-SA niet WEER hoef te re-installeren)

Hartelijk dank alvast :cya::cab:

Oh, en ik dacht er zo aan dit topic ook beschikbaar te houden voor anderen die ook specifieke problemen met een mod' hebben. (Modificatie, geen moderator :duh: )

Bewerkt: door Ophiophagus
Geplaatst:

Die mods die je gedownload hebt bestaan meestal uit twee soorten bestanden, namelijk een '.dff' bestand en een '.txd' bestand. Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand dat je wilt vervangen op. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem ('Commands > Delete'). Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan het bestand van de mod weer toe ('Commands > Add'). Als je dat gedaan hebt moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Deze laatste stap moet je doen, omdat het spel de nieuwe bestanden dan leest. In ieder geval succes. Mocht je er toch niet uitkomen, dan weet je ons te vinden. ;)

Geplaatst:
Als je dat gedaan hebt moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Deze laatste stap moet je doen, omdat het spel de nieuwe bestanden dan leest. In ieder geval succes. Mocht je er toch niet uitkomen, dan weet je ons te vinden. ;)

JA! Dat ben ik dus waarschijnlijk vergeten, echt waar, hartelijk bedankt, ik ga het proberen, "First thing" morgenochtend, en nogmaals: Bedankt.

Ik geef het op, ik heb het dit keer weer geprobeerd, met de "Rebuild" functie erachteraan, en weer liep GTA vast bij het laadscherm, halverwege.

Ik verzoek iemand met verstand hiervan vriendelijk mij op msn toe te voegen (Robbert_Werf (at) hotmail DOT com), zodat ik het min of meer in realtime uitgelegd kan krijgen, of dat 1 van jullie "pro's" zo aardig genoeg kan zijn om de mods op mijn GTA3 file te installeren, en vervolgens terug te sturen.

Want eerlijk waar: I suck! :-(

Geplaatst:

Dat hij stopt met laden kan met twee dingen te maken hebben. 1) met een verkeerde versie of 2) een mod die niet goed, of in ieder geval niet volledig geïnstalleerd wordt. Ik vermoed vooralsnog optie één, dus ik raad je even aan deze patch te downloaden, en natuurlijk te installeren. Als het goed is moet het probleem dan opgelost zijn, mits je de mods op juiste wijze hebt geïnstalleerd.

Overigens is je andere suggestie denk ik niet realiseerbaar. Het bestand 'GTA3.img' is namelijk zo'n 850 á 900 MB groot. Je hebt hiervoor dus erg veel uploadruimte nodig, en ik vrees dat deze ruimte vrijwel nergens te krijgen is. Mods moet je eigenlijk gewoon helemaal zelf installeren, dus daarbij proberen we jou zoveel te helpen. ;)

Geplaatst:
Dat hij stopt met laden kan met twee dingen te maken hebben. 1) met een verkeerde versie of 2) een mod die niet goed, of in ieder geval niet volledig geïnstalleerd wordt. Ik vermoed vooralsnog optie één, dus ik raad je even aan deze patch te downloaden, en natuurlijk te installeren. Als het goed is moet het probleem dan opgelost zijn, mits je de mods op juiste wijze hebt geïnstalleerd.

Overigens is je andere suggestie denk ik niet realiseerbaar. Het bestand 'GTA3.img' is namelijk zo'n 850 á 900 MB groot. Je hebt hiervoor dus erg veel uploadruimte nodig, en ik vrees dat deze ruimte vrijwel nergens te krijgen is. Mods moet je eigenlijk gewoon helemaal zelf installeren, dus daarbij proberen we jou zoveel te helpen. ;)

Aha, ja, ik zie dat hij 800+ mb is, ja :duh:

Lol, zelfs via MSN is dat een kwelling :-(

Anyway, ik zal die patch even checken, en het dan opnieuw proberen, en als het dan niet lukt, kom ik wel weer terug :puh:

Ehm, ik heb zojuist een mod geïnstalleerd om een "Porsche" erin te krijgen, als vervanging van de "Club"

Alleen toen ik hem pakte en weg wilde scheuren, zat ik als ducktape aan de weg vast, dat ding rijd alsof de banden lek zijn, en de wielen komen niet van de grond (Kan dus niet simpelweg een jump maken, zodat het opgelost is)

iemand een idee? er stonden in de readme wel cijferreeksen over "Handling" en dergelijke, maar dat maakt toch geen hol uit, als het al kant en klare bestanden zijn? (.dff/.txd)

Geplaatst:

Die cijfertjes en dergelijke zijn erg juist belangrijk voor een nieuw gedownload voertuig. Het ‘.dff’ en het ‘.txd’ bestand zijn namelijk het model en de texture, dus buitenkant van het voertuig. Dit bepaald dus niet je snelheid, deze moet nog handmatig aangepast worden. Je moet dus altijd de mod in zijn geheel installeren, ook als er bij staat dat je iets moet aanpassen in de ‘handling.cfg’. Dit is namelijk bepalend voor onder andere de snelheid van je nieuwe, gedownloade voertuig.

Geplaatst:

Het kán uitmaken , maar de kans acht ik klein dat hij zo raar reageert omdat ik wel weet dat de Club gewoon een klein scheurijzer is :puh:

Je kan die cijfer-reeksen(zoals jij dat zo mooi zegt ;) ) vervangen in het Handling.CFG bestand.

Open dat bestand met Kladblok of een andere textverwerker en zoek de lijn op van de Club.

Kopieer alles wat na de naam van het voertuig in de Readme staat en vervang die voor alles wat na de naam van het voertuig in Handling.cfg

Even als voorbeeld. Je heb hier dit in handling cfg;

Club 1.23451.41.5....blablabla

je verwijdert dat de dan pak je dus wat in de readme staat na de naam;

dus het dikgedrukte zeg maar:

Club 1.23451.41.5....blablabla

Succes!

Geplaatst:

Okeeee, de auto's doen het, hartelijk dank voor de hulp iedereen :dans:

Maar voor de zekerheid: Houd dit topic nog open, want ik voorzie dat ik met skins, kleding, en textures hetzelfde soort problemen krijg :-(

>>> Door Wazuup: Topics gaan zoiezo niet zonder reden opslot ;)<<<

Maar in iedergeval nog een keer: BEDANKT! :engel:

Jongens, de IMG tool flipt vaak, af en toe als ik die bestandjes verwijder, en ik wil de vervangingen toevoegen, flipt ie eruit, en moet ik het opnieuw doen.

Iemand verstand wat de oorzaak kan zijn?

Oh ja, en ik heb veel mods geprobeerd (Murcielago, Porsche CUP, Ferrari) maar veel mods doen het niet, terwijl screenshots toch echt bewijzen dat het kan, hoe zit dat nou?

Jongens, weet je wat, ik houd het even low profile.

Ik installeerde net een mod die ik eerder geïnstalleerd had, en het ging dit keer ook fout, loopt hij weer vast in het "load" screen.

Ik heb zojuist SA ge-deïnstalleerd, en in de doos gedaan, ik wacht wel met het modden etc. tot ik mijn nieuwe pc heb. :-(

>>> Door DaBeast: Niet tripple posten A.U.B. ;) .<<<

Geplaatst:
Jongens, weet je wat, ik houd het even low profile.

Ik installeerde net een mod die ik eerder geïnstalleerd had, en het ging dit keer ook fout, loopt hij weer vast in het "load" screen.

Ik heb zojuist SA ge-deïnstalleerd, en in de doos gedaan, ik wacht wel met het modden etc. tot ik mijn nieuwe pc heb. :-(

Als je alles gewoon netjes ordend en bijhoudt, is dit niet eens nodig. Het gaat meestal mis als men teveel mods gaat installeren. Je raakt het overzicht kwijt, je krijgt een foutmelding en je weet vervolgens niet waar het vandaan komt. Belangrijk dus dat je een goed overzicht houdt. Nog een paar tips:

• Je moet zorgen voor back-up's. Mocht een mod niet goed geïnstalleerd worden, dan heb je altijd het origineel achter de hand.
  • Bekijk of de mod geen andere mods overschrijd. Je kan bijvoorbeeld niet twee keer een mod installeren die hetzelfde bestand vervangt.
  • Bespaar jezelf heel wat moeite door even te kijken of de betreffende mod het goed doet. Doet die het niet, dan verwijder je hem weer door de gemodde bestanden te vervangen met de back-up's.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...