Jump to content
Joriz

Sam Houser meldt: Grand Theft Auto 4 uitgesteld tot 2008!


BREAKING NEWS



We hebben zojuist een e-mail ontvangen van Sam Houser, een van de bazen en oprichters van Rockstar Games, dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld!

Hi everyone,

I wanted to tell you personally that we have decided to move Grand Theft

Auto IV back a bit. We also want to thank you for all the incredible

support you've shown us over the years. We'll have more information very

soon, but in the meantime here's a release we're sending out to the

press.

Best wishes,

Sam

Hieronder een stukje uit het bijgeleverde persbericht:

Take-Two is reducing its fiscal 2007 guidance primarily to reflect the movement of the launch of Grand Theft Auto IV for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and the Xbox 360™ video game and entertainment system from the fourth quarter of fiscal 2007 to fiscal 2008, due to additional development time required to complete the title. The title is now planned for release in the Company's second quarter of fiscal 2008. Additionally, Take-Two is updating third quarter and fiscal year 2007 guidance to reflect the movement of Manhunt 2 for the PlayStation®2 computer entertainment system, PSP® (PlayStation®Portable) system and the Wii™ out of the third quarter and the fiscal year.

...

Ben Feder, Chief Executive Officer of Take-Two, commented, "Obviously, we are very disappointed to reduce guidance after having previously reaffirmed it. Other than a matter of timing, the movement of Grand Theft Auto IV does not compromise Take-Two in any way. We are in sound financial condition and have a great product line up. Grand Theft Auto IV is going to be the defining next generation video game action adventure."

Strauss Zelnick, Chairman of Take-Two, stated, "With Grand Theft Auto IV, Rockstar is setting a new standard for next generation video games. Certain elements of development proved to be more time-intensive than expected, especially given the commitment for a simultaneous release on two very different platforms. We all recognize that perfecting the game is vital and I can assure everyone it will be worth the wait. We owe it to the game's millions of fans, to our dedicated development team, and to our shareholders to make sure that Grand Theft Auto IV is a groundbreaking gaming experience that takes maximum advantage of next generation technology."

Sam Houser, Founder and Executive Producer of Rockstar Games, added, "The new consoles are allowing us to create the Grand Theft Auto game we always dreamed about. Every aspect of the game and its design has been completely transformed. The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms. As always, our goal is to surpass even the wildest expectations of the game's fans, and to create the ultimate high definition video game experience."

In het persbericht staat dat Grand Theft Auto IV in de tweede kwartaal cijfers van het jaar 2008 van Take-Two Interactive software komt. Dit betekend dat de game ergens tussen 1 februari 2008 en 30 april uit komt. (waarschijnlijk rond Pasen 2008)

De reden die door Sam Houser wordt gegeven van de uitstel is dat er meer tijd nodig is om van Grand Theft Auto 4 de game te maken waar van de makers droomde. Er is er meer tijd nodig om het technisch voor elkaar te krijgen ("technological problems / technological challenges") om Grand Theft Auto IV goed op de consoles te laten draaien aangezien Rockstar Games met Grand Theft Auto IV een "ultimate high definition video game experience" wil creëren.

Natuurlijk is het heel jammer dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld. Echter wil ik als oprichter van GTAGames.nl jullie wel het volgende dilemma meegeven: Met het uitstellen van de game wordt het spel natuurlijk nog stukke beter en bevat het minder bugs. Wil je dus daar een half jaar op wachten (op een nog betere game) of speelde je liever in oktober al een game met veel problemen?

Overigens is dit heel bijzonder voor de Grand Theft Auto serie aangezien dit de eerste Grand Theft Auto is die zo ver wordt uitgesteld. In het verleden werd GTA wel eens een weekje uitgesteld, maar dat lag dan vooral aan verschepings/verzend problemen.

Meer nieuws over de uitstel van Grand Theft Auto IV volgt nog.

Reageer op dit nieuwsbericht

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wel zwaar balen natuurlijk, maar als ze door het uitstel de graphics kunnen oppoetsen en de bugs er uit halen, vind ik het allemaal best. Ik denk dat ik tegen die tijd wel een Playstation 3 in huis heb gehaald. Kan dat misschien mooi mijn eerste game daarop worden. Maar de PC release gaat dan echt nog eeuwen duren...

Bewerkt: door gta_rulez

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Yes! :D Des te beter, want ten eerste was ik niet van plan om de PlayStation 3 dit jaar aan te schaffen en ten tweede vind ik GTA IV wel erg leuk maar zit ik er niet zó erg op te wachten. Dat alles samen betekent dus dat dit me wel verdomd goed uitkomt. :)

Gna, gna, gna. :D

Hey Mopz :cya: ! Ik denk precies, maar dan ook precies hetzelfde als jouw. Echt exact hetzelfde...

Ach...Ga toch fietsen man!... :D

Nou ja, ik vind het erg jammer maar ik heb een Wii, dus zooveel maakt het me ook weer niet uit...Ik vermaak me wel met Medal Of Honor:Airborne en Assasin's Creed

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze mogen het van mij langer uitstellen, hoe later hoe meer werk erin kan zitten = des te beter! Ben toch niet van plan om een console te kopen en ik hoop dat z'on topgame uitkomt op de PC.. Dat verwacht ik anders wel, want dat gebeurd meestal altijd. Hehe, ik moest wel even lachen om het mailtje van de maker van de game. Zo kort en zó onprofessioneel.. :7:D

Edit: Yes, in 2008 wordt ook Bond 22 gelanceerd!

Een prachtig jaar dus, voor Bond en GTA Fanaat! _O_

Bewerkt: door Grove St.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Uitstellen doen ze niet voor niks.. Liever een goed uitgewerkt spel waar de volle aandacht er voor aanwezig was, dan een spel met bugs e.d. die zo snel mogelijk op de markt moest worden gezet omdat er anders een aantal diep teleurgestelde Gta-fans anders naar Rockstar zouden kijken. Right.. Ik zou zeggen wees blij dat ze zo gecontroleerd met hun product bezig zijn, zo ken ik Rockstar!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Yes! :D Des te beter, want ten eerste was ik niet van plan om de PlayStation 3 dit jaar aan te schaffen en ten tweede vind ik GTA IV wel erg leuk maar zit ik er niet zó erg op te wachten. Dat alles samen betekent dus dat dit me wel verdomd goed uitkomt. :)

Gna, gna, gna. :D

Hey Mopz :cya: ! Ik denk precies, maar dan ook precies hetzelfde als jouw. Echt exact hetzelfde...

Ach...Ga toch fietsen man!... :D

Nou, serieus hoor... afgezien van mijn mening (die ik hierboven even citeerde) wil ik toch even zeggen dat ik vind dat sommigen hier echt zwaar overdreven reageren. Oké, je kunt het jammer vinden, maar sommigen doen echt net alsof ze in Afrika leven en zwaar honger lijden. Al wekenlang wachten ze op een voedselpakket, maar opeens wordt aangekondigd dat dit pakket later aan zal komen dan verwacht. Hoe zou je dan reageren? Precies zoals sommigen hier nu doen bij het uitstellen van GTA IV. Een game, welteverstaan. :cab:

Nogmaals: ik kan begrijpen dat je het jammer vindt dat GTA IV uitgesteld is, maar dat je dan gaat doen alsof dat spelletje het enige levensdoel in je leven is, tsja...

Bewerkt: door Pietje II

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Yes! :D Des te beter, want ten eerste was ik niet van plan om de PlayStation 3 dit jaar aan te schaffen en ten tweede vind ik GTA IV wel erg leuk maar zit ik er niet zó erg op te wachten. Dat alles samen betekent dus dat dit me wel verdomd goed uitkomt. :)

Gna, gna, gna. :D

Hey Mopz :cya: ! Ik denk precies, maar dan ook precies hetzelfde als jouw. Echt exact hetzelfde... Ik vind het zelfs grappig (nee ik spreek niet van leedvermaak). :D Ik heb dit jaar echt nog zo veel aan mijn hoofd en ik ben blij dat ik gewoon nog rustig uit kan kijken en alles op een rijtje kan zetten om dan tegen die tijd over een jaar of 2 ooit een keer de PC game te spelen. En die game wordt dan zo gruwelijk vet... hoop ik. En hoeveel gaat me dat kosten? '6 tientjes' en niet een dure gameconsole die sommigen nu al aangeschaft hebben voor hun parade paardje die nu ineens niet op komt dagen, maar over een half jaar. (Sorry liet me even gaan, let maar niet op mij :D)

Op de technische kant van dit catastrofale (voor de verslaafden) feit vind ik het wel goed dat ze het uitstellen, en boven dat was het ook nog eens zo te voorspellen. :7

als je een console koopt voor 1 spel ben je nogal gestoord vind ik :puh:

en kan jouw pc wel gta 4 aan? als hij dan uitkomt, kan je wel leuk voor 6 tientjes dat spel kopen, maar straks kan je er ook nog is de kosten van een paar upgrades erbij optellen hè.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Yes! :D Des te beter, want ten eerste was ik niet van plan om de PlayStation 3 dit jaar aan te schaffen en ten tweede vind ik GTA IV wel erg leuk maar zit ik er niet zó erg op te wachten. Dat alles samen betekent dus dat dit me wel verdomd goed uitkomt. :)

Gna, gna, gna. :D

Hey Mopz :cya: ! Ik denk precies, maar dan ook precies hetzelfde als jouw. Echt exact hetzelfde... Ik vind het zelfs grappig (nee ik spreek niet van leedvermaak). :D Ik heb dit jaar echt nog zo veel aan mijn hoofd en ik ben blij dat ik gewoon nog rustig uit kan kijken en alles op een rijtje kan zetten om dan tegen die tijd over een jaar of 2 ooit een keer de PC game te spelen. En die game wordt dan zo gruwelijk vet... hoop ik. En hoeveel gaat me dat kosten? '6 tientjes' en niet een dure gameconsole die sommigen nu al aangeschaft hebben voor hun parade paardje die nu ineens niet op komt dagen, maar over een half jaar. (Sorry liet me even gaan, let maar niet op mij :D)

Op de technische kant van dit catastrofale (voor de verslaafden) feit vind ik het wel goed dat ze het uitstellen, en boven dat was het ook nog eens zo te voorspellen. :7

als je een console koopt voor 1 spel ben je nogal gestoord vind ik :puh:

en kan jouw pc wel gta 4 aan? als hij dan uitkomt, kan je wel leuk voor 6 tientjes dat spel kopen, maar straks kan je er ook nog is de kosten van een paar upgrades erbij optellen hè.

Een PC heb je niet alleen voor games en ik heb nu wel een PC die GTA IV sowieso aan gaat kunnen. Ik speel spellen als Call of Duty vol op het hoogste, op de hoogste resolutie om maar een voorbeeld te geven. Dan gaat het nog wel even duren, maar GTA IV ben ik niet bang voor. Ik heb namelijk een Dual Core processor die op 3 GHZ loopt, 2048MB werkgeheugen en de nVidia 8800 overgeklokt in mijn systeem hangen. Maarja wie weet.. een nieuwe videokaart (als ik mijn huidige verkoop dan) kost dan altijd nog minder dan een console. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Krijgt Gtaforum een bericht van rockstar :?

Tuurlijk. Hoe denk je anders dat we aan al die informatie, screenshots, nieuws, goodies en ander stuff krijgen?

GTAGames.nl is niet voor niets de nummer 1 van Nederland. Sinds mei 2004 zijn we al door Rockstar games erkend Grand Theft Auto website. Tevens hebben we contacten met Take Two Interactive en ook nog een heleboel contacten binnen de GTA en GTA modding wereld.

Ontopic:

Wat ik heb begrepen uit de conferentie is dat er vooral technische moeilijkheden/uitdagingen zijn die dienen wordne opgelost. Wat dit precies inhoud hebben ze niet verteld.

Ook konden ze niets zeggen over het contract met Microsoft ("we cant discuss the details of the Microsoft contract"). Wat betekend dat het onbekend is wanneer de episodic content voor op de Xbox 360 van Grand Theft Auto IV uit komt. Iedergeval is dit niet voor de release aangezien je hier toch niets aan hebt. Waarschijnlijk dus verplaatst naar zomer 2008.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mij maakt het niet zoveel uit,Liever een goed spel zonder bugs dan een slecht spel met bugs enz.Ik hoop dat het ook op de PC komt want daar is ook niks over bekend maar waarschijnlijk (en hopelijk) komt hij wel op de PC,De derde trailer is niet eens uit dus we kunnen nog wel als tussen-station naar de trailer kijken.

GekkieJ01

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had het eigenlijk niet meteen verwacht, dat het uitstel zo ver zou gaan. Dit omdat ze al tot twee keer toe internationale site's hebben uitgenodigd om het spel te komen bekijken, dan zou je denken dat ze er al best wel ver mee zijn. Maar zoals gezegd heb ook ik liever een spel zonder bugs, dan eentje die er vol mee zit. Wat wel weer een nadeel is, dat de PC versie ook weer zal worden verschoven naar later in dat jaar, als het al niet 2009 zal worden dat het spel gaat verschijnen...

Maargoed, ik hoop dan wel dat ze nu een topgame afleveren die al mijn verwachtingen waarmaakt, en waar ik weer lekker lang mee bezig kan zijn! ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Denk niet dat Sony echt blij wordt van dit bericht, het gaat al zo goed met de verkoop van de PS3. Die zullen wel een hoop omzet mislopen in 2007...

Helaas betekent dit ook weer uitstel voor een eventuele pc versie.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Problems with development of GTA IV on the Xbox 360 has meant the game has been delayed until April 2008.

GTA IV was due for release on 17th October. Rockstar have been using the Playstation 3 as the lead platform. An Xbox 360 team have been working besides the core team adapting code. Whilst the PS3 Blu-ray disc will easily accommodate the game, there have been problems fitting the game on to a single 360 DVD disc. Microsoft will not allow the game to be released on 2 disc as they are concerned the 360 will be compared unfavourably to the PS3. The situation has led to tension between Dan Houser and the Microsoft Empire as there is currently no way the game can fit on a single dvd.

Microsoft are currently working on a new compression technology for DVD9 discs, however this wont be available until next year. In a politically worded statement Sam Houser said "The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms."

Whilst the PlayStation 3 version is all set for completion at the end of this month, Microsoft have tied Take Two into an iron-clad legal agreement that forbids them from releasing the game on any format unless the Xbox 360 is ready. This has meant that whilst the PS3 version will be ready for October, Microsoft have directly prevented its release. That's what happens when the Houser brothers sell their arse for the Microsoft dollar. Stupid limey gimp-bags.

Bron :http://www.ukrebellion.com/2007/08/xbox-360-problems-delay-gta-iv.html

>>> Door Patrickw: Niet echt een betrouwbare bron van info. Geen enkele referentie naar een bron, en als ik de eerdere berichten op die blog zie, lijken het allemaal verzonnen anti-microsoft berichten te zijn. Met een flinke korrel zou nemen , dus<<<

Bewerkt: door PatrickW

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...