Jump to content
Joriz

Sam Houser meldt: Grand Theft Auto 4 uitgesteld tot 2008!

BREAKING NEWS

We hebben zojuist een e-mail ontvangen van Sam Houser, een van de bazen en oprichters van Rockstar Games, dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld!

Hi everyone,

I wanted to tell you personally that we have decided to move Grand Theft

Auto IV back a bit. We also want to thank you for all the incredible

support you've shown us over the years. We'll have more information very

soon, but in the meantime here's a release we're sending out to the

press.

Best wishes,

Sam

Hieronder een stukje uit het bijgeleverde persbericht:

Take-Two is reducing its fiscal 2007 guidance primarily to reflect the movement of the launch of Grand Theft Auto IV for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and the Xbox 360™ video game and entertainment system from the fourth quarter of fiscal 2007 to fiscal 2008, due to additional development time required to complete the title. The title is now planned for release in the Company's second quarter of fiscal 2008. Additionally, Take-Two is updating third quarter and fiscal year 2007 guidance to reflect the movement of Manhunt 2 for the PlayStation®2 computer entertainment system, PSP® (PlayStation®Portable) system and the Wii™ out of the third quarter and the fiscal year.

...

Ben Feder, Chief Executive Officer of Take-Two, commented, "Obviously, we are very disappointed to reduce guidance after having previously reaffirmed it. Other than a matter of timing, the movement of Grand Theft Auto IV does not compromise Take-Two in any way. We are in sound financial condition and have a great product line up. Grand Theft Auto IV is going to be the defining next generation video game action adventure."

Strauss Zelnick, Chairman of Take-Two, stated, "With Grand Theft Auto IV, Rockstar is setting a new standard for next generation video games. Certain elements of development proved to be more time-intensive than expected, especially given the commitment for a simultaneous release on two very different platforms. We all recognize that perfecting the game is vital and I can assure everyone it will be worth the wait. We owe it to the game's millions of fans, to our dedicated development team, and to our shareholders to make sure that Grand Theft Auto IV is a groundbreaking gaming experience that takes maximum advantage of next generation technology."

Sam Houser, Founder and Executive Producer of Rockstar Games, added, "The new consoles are allowing us to create the Grand Theft Auto game we always dreamed about. Every aspect of the game and its design has been completely transformed. The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms. As always, our goal is to surpass even the wildest expectations of the game's fans, and to create the ultimate high definition video game experience."

In het persbericht staat dat Grand Theft Auto IV in de tweede kwartaal cijfers van het jaar 2008 van Take-Two Interactive software komt. Dit betekend dat de game ergens tussen 1 februari 2008 en 30 april uit komt. (waarschijnlijk rond Pasen 2008)

De reden die door Sam Houser wordt gegeven van de uitstel is dat er meer tijd nodig is om van Grand Theft Auto 4 de game te maken waar van de makers droomde. Er is er meer tijd nodig om het technisch voor elkaar te krijgen ("technological problems / technological challenges") om Grand Theft Auto IV goed op de consoles te laten draaien aangezien Rockstar Games met Grand Theft Auto IV een "ultimate high definition video game experience" wil creëren.

Natuurlijk is het heel jammer dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld. Echter wil ik als oprichter van GTAGames.nl jullie wel het volgende dilemma meegeven: Met het uitstellen van de game wordt het spel natuurlijk nog stukke beter en bevat het minder bugs. Wil je dus daar een half jaar op wachten (op een nog betere game) of speelde je liever in oktober al een game met veel problemen?

Overigens is dit heel bijzonder voor de Grand Theft Auto serie aangezien dit de eerste Grand Theft Auto is die zo ver wordt uitgesteld. In het verleden werd GTA wel eens een weekje uitgesteld, maar dat lag dan vooral aan verschepings/verzend problemen.

Meer nieuws over de uitstel van Grand Theft Auto IV volgt nog.

Reageer op dit nieuwsbericht

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

:tu: Het nieuws waarop ik wachtte.

Het is wel wat langer dan ik dacht maar het kan alleen maar positieve invloed hebben op het spel.

tegen 1 feb 2008 is de PS3 misschien al wat afgeprijsd, wat dan ook weer mooi is meegenomen.

Overigens zit ik er zoals Pietje II niet echt op te wachten, dat het terug in liberty city is maakt het voor mij net ietsje oninterresanter.

Hopelijk heeft R* het uitstel ruim genomen zodat ze zeker zijn dat ze hem niet nogeens moeten uitstellen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Minder fijn :( Maarja de game moet natuurlijk wel zo goed mogelijk worden. Andere nadeel is dat als de pc versie komt het langer gaat duren. Misschien (kwam net in me op) maken ze de pc versie al en komt die tegelijkertijd uit. Ze zeggen dat ze veel informatie in de tussentijd hebben, kom maar op :7^_^

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien handig als die lui van Rockstargames is wat minder tijd besteden aan iedereen lekker maken met previews, demo's showen en al die interviews geven en gewoon is aan het werk gaan, de vorige editie van GTA is op het moment dat GTA 4 nu gaat uitkomen 3 en een Half jaar geleden, dat vind ik toch wel heel erg lang voor het maken van een Spel, Had bijna het idee van ahh nog maar 3 maanden, wachten en dan kunnen we eindelijk weer is een echte game spelen, en dan kun je nu bijna weer een Jaar gaan wachten als die dus pas in april uitkomt,

Bagger zooi

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Echt jammer vind ik persoonlijk wel.

Ik ben nu wel niet van plan om het metteen te kopen maar toch vind ik het jammer.

Nu moeten we langer wachten op de release en ook langer wachten om te beginnen. :D

Langs de andere kant vind ik het altijd hetzelfde liedje bij R*.

Ze stellen het steeds uit.En wanneer ?

Net als wij beginnen af te tellen naar de game.

Ik ben er bijna zeker van dat als R* volgende keer misschien weer een gtagame op de markt brengt.

Dat we dan al mogen zeker zijn dat hij weer word uitgesteld.

Typisch R*.Maar ja,wat hebben wij daar over te zeggen.

Wij zijn gewoon simpele gamers. :puh:

Mijn pa werkt bij een soort "verdelers-centrum" in Belgie.

Hij brengt games rond die hij in dat "center" heeft ontvangen van Ubisoft,Sony en ook R*.

Hij houd er ook niet van dat elke keer de games worden uitgesteld.

Want dan moet hij zijn schema weer aanpassen.

Maar ik begrijp wel dat R* hun games zo goed mogelijk wil maken.

Langs de andere kant wel leuker.

Want dan verjaar ik net. ;)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien handig als die lui van Rockstargames is wat minder tijd besteden aan iedereen lekker maken met previews, demo's showen en al die interviews geven en gewoon is aan het werk gaan, de vorige editie van GTA is op het moment dat GTA 4 nu gaat uitkomen 3 en een Half jaar geleden, dat vind ik toch wel heel erg lang voor het maken van een Spel, Had bijna het idee van ahh nog maar 3 maanden, wachten en dan kunnen we eindelijk weer is een echte game spelen, en dan kun je nu bijna weer een Jaar gaan wachten als die dus pas in april uitkomt,

Bagger zooi

Je moet Vice City Stories ook tot de GTA's rekenen hoor :puh:.

Die kwam op 31 oktober 2006 uit, als we stellen dat GTA IV op 30 april uitkomt, is er 1 jaar en half voorbijgegaan. En niet 3 en een half zoals jij zegt ;) .

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vindt het wel jammer,

Hij zou er nog wel zo snel zijn.

Dan vindt ik het raar dat er ineens een boel maanden bijkomen.

Maarja, Rockstar zal dit niks voor niks doen. Ik heb liever een super mooi spel,

Dan eentje die niet helemaal mooi is. Maar ik heb het gedult en wacht rustig af :)

Edit: Van de ene kant vindt ik het weer relaxt :)

Nou kunnen mensen voor een Ps3 of xbox360 sparen :) Ik spaar zelf voor een Ps3 omdat de xbox360 van mijn broertje is. Kan ik lekker genieten van Gta iv :)

Edit: @hieronder: Ik zit inderdaad op Assassins creed te wachten :Y

Bewerkt: door Bigstijn

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Yes! :D Des te beter, want ten eerste was ik niet van plan om de PlayStation 3 dit jaar aan te schaffen en ten tweede vind ik GTA IV wel erg leuk maar zit ik er niet zó erg op te wachten. Dat alles samen betekent dus dat dit me wel verdomd goed uitkomt. :)

Gna, gna, gna. :D

Hey Mopz :cya: ! Ik denk precies, maar dan ook precies hetzelfde als jouw. Echt exact hetzelfde... Ik vind het zelfs grappig (nee ik spreek niet van leedvermaak). :D Ik heb dit jaar echt nog zo veel aan mijn hoofd en ik ben blij dat ik gewoon nog rustig uit kan kijken en alles op een rijtje kan zetten om dan tegen die tijd over een jaar of 2 ooit een keer de PC game te spelen. En die game wordt dan zo gruwelijk vet... hoop ik. En hoeveel gaat me dat kosten? '6 tientjes' en niet een dure gameconsole die sommigen nu al aangeschaft hebben voor hun parade paardje die nu ineens niet op komt dagen, maar over een half jaar. (Sorry liet me even gaan, let maar niet op mij :D)

Op de technische kant van dit catastrofale (voor de verslaafden) feit vind ik het wel goed dat ze het uitstellen, en boven dat was het ook nog eens zo te voorspellen. :7

Dit bedoel ik nou. Sommige moeten gewoon niet zo zielig doen. Want als ze nou eens een stuk rustiger zijn kunnen ze voor zichzelf bedenken dat er tot GTA4 nog een hoop ''must-have's'' zoals COD4, Assassin Greed, Halo 3 zullen verschijnen. Mij maakt het niet zoveel uit wanneer hij komt. Daarom ben ik stiekem wel blij dat hij vertraging heeft. Nu wordt het tenminste echt de beste game aller tijden (in mijn ogen dan). En inderdaad, het was wel voor te stellen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Haha, het is maar een spel jongens en meisjes. Het is jammer dat het spel uitgesteld wordt, want de pc versie komt nu misschien pas in 2009, of eind 2008 (als hij komt). IK baal er niet echt van, het spel wordt er alleen maar beter van denk ik zo :-)

Trouwens, wat Azer zegt is wel waar denk ik, Sony heeft een game als GTA IV heel erg hard nodig. Gelukkig komen er ook nog meer games uit, dus de echte gamefreaks hoefen zich echt geen zorgen te maken :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Stel je voor een game met allemaal bugs etc.. Dat zou toch niet leuk worden? Dan kan je ook weer zeggen: ''ze ver* het weer''.

Hoezo weer eigenlijk? Ze hebben toch in het verleden niks fouts gedaan?

Laat Rockstar rustig die game afmaken. :dans:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Spijtig voor degenen die echt zaten te popelen om deze game te spelen en daardoor misschien speciaal een Xbox 360/PS3 aangekocht hebben. Maarja, ik zou hem toch niet kunnen spelen aangezien ik geen next-gen console heb en niet meteen van plan ben die ook aan te schaffen (speciaal voor één spel). Het is in ieder geval beter om nog even uit te stellen en een perfecte game te releasen dan alles vlug-vlug 'af te werken' met als resultaat dat de game vol bugs en andere slordigheden kampt (zie VCS). Het is wel jammer dat hij nu in 2008 uitkomt want 2007 zou toch wel een symbolisch jaartal geweest zijn aangezien de eerste Grand Theft Auto gereleased werd in 1997, 10 jaar geleden dus.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...