Jump to content
Joriz

Sam Houser meldt: Grand Theft Auto 4 uitgesteld tot 2008!

BREAKING NEWS

We hebben zojuist een e-mail ontvangen van Sam Houser, een van de bazen en oprichters van Rockstar Games, dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld!

Hi everyone,

I wanted to tell you personally that we have decided to move Grand Theft

Auto IV back a bit. We also want to thank you for all the incredible

support you've shown us over the years. We'll have more information very

soon, but in the meantime here's a release we're sending out to the

press.

Best wishes,

Sam

Hieronder een stukje uit het bijgeleverde persbericht:

Take-Two is reducing its fiscal 2007 guidance primarily to reflect the movement of the launch of Grand Theft Auto IV for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and the Xbox 360™ video game and entertainment system from the fourth quarter of fiscal 2007 to fiscal 2008, due to additional development time required to complete the title. The title is now planned for release in the Company's second quarter of fiscal 2008. Additionally, Take-Two is updating third quarter and fiscal year 2007 guidance to reflect the movement of Manhunt 2 for the PlayStation®2 computer entertainment system, PSP® (PlayStation®Portable) system and the Wii™ out of the third quarter and the fiscal year.

...

Ben Feder, Chief Executive Officer of Take-Two, commented, "Obviously, we are very disappointed to reduce guidance after having previously reaffirmed it. Other than a matter of timing, the movement of Grand Theft Auto IV does not compromise Take-Two in any way. We are in sound financial condition and have a great product line up. Grand Theft Auto IV is going to be the defining next generation video game action adventure."

Strauss Zelnick, Chairman of Take-Two, stated, "With Grand Theft Auto IV, Rockstar is setting a new standard for next generation video games. Certain elements of development proved to be more time-intensive than expected, especially given the commitment for a simultaneous release on two very different platforms. We all recognize that perfecting the game is vital and I can assure everyone it will be worth the wait. We owe it to the game's millions of fans, to our dedicated development team, and to our shareholders to make sure that Grand Theft Auto IV is a groundbreaking gaming experience that takes maximum advantage of next generation technology."

Sam Houser, Founder and Executive Producer of Rockstar Games, added, "The new consoles are allowing us to create the Grand Theft Auto game we always dreamed about. Every aspect of the game and its design has been completely transformed. The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms. As always, our goal is to surpass even the wildest expectations of the game's fans, and to create the ultimate high definition video game experience."

In het persbericht staat dat Grand Theft Auto IV in de tweede kwartaal cijfers van het jaar 2008 van Take-Two Interactive software komt. Dit betekend dat de game ergens tussen 1 februari 2008 en 30 april uit komt. (waarschijnlijk rond Pasen 2008)

De reden die door Sam Houser wordt gegeven van de uitstel is dat er meer tijd nodig is om van Grand Theft Auto 4 de game te maken waar van de makers droomde. Er is er meer tijd nodig om het technisch voor elkaar te krijgen ("technological problems / technological challenges") om Grand Theft Auto IV goed op de consoles te laten draaien aangezien Rockstar Games met Grand Theft Auto IV een "ultimate high definition video game experience" wil creëren.

Natuurlijk is het heel jammer dat Grand Theft Auto IV is uitgesteld. Echter wil ik als oprichter van GTAGames.nl jullie wel het volgende dilemma meegeven: Met het uitstellen van de game wordt het spel natuurlijk nog stukke beter en bevat het minder bugs. Wil je dus daar een half jaar op wachten (op een nog betere game) of speelde je liever in oktober al een game met veel problemen?

Overigens is dit heel bijzonder voor de Grand Theft Auto serie aangezien dit de eerste Grand Theft Auto is die zo ver wordt uitgesteld. In het verleden werd GTA wel eens een weekje uitgesteld, maar dat lag dan vooral aan verschepings/verzend problemen.

Meer nieuws over de uitstel van Grand Theft Auto IV volgt nog.

Reageer op dit nieuwsbericht

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Volgens mij komt Splinter Cell Conviction nog vóór maart uit :Y (Niet dat ik daar vol op ga zitten...)

Dus ik zal het niet erg vinden om GTA IV te missen...

Dat betekent natuurlijk niet dat ik geen GTA-Fan ben...

Maar er zijn belangrijkere dingen in het leven. En GTA behoort niet in dat rijtje...

Kortom: Oblivion houdt me zoet :Y

Ik ga dus niet klagen...

@Hieronder: Hoe houd je het vol :?

Bewerkt: door Verrity

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit is heel goed nieuws !!!

Nu heb ik meer tijd op mijn Ps3 te kopen. En hopelijk is de Ps3 tegen die tijd een stuk goedkoper. Dus ik heb hier wel voor deel van. Want als GTA IV gewoon in OKT was uitgekomen dan had ik wel een Ps3 gekogt. Nu houdt ik me voorlopig nog wel ff zoet met mijn Ps2. ^_^:7

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou Take Two is nu alle grote verkooppunten aan het vertellen dat het maart wordt, en dat hij waarschijnlijk op een dinsdag wordt gereleased (4, 11, 18 of 25 maart) Het Amerikaanse gamestop meldt nu dat hun pre-release op 3 maart zal worden verstuurd..dus waarschijnlijk is de officiele datum dan 4 maart. Maar winkels hebben het zo vaak fout, maar het lijkt er wel op dat Take Two van plan is iig in maart gta 4 te releasen.. (Als ze het niet weer uitstellen)

edit:

gamespot meldt dit in een update over de uitstel:

"Certain elements of development proved to be more time-intensive than expected, especially given the commitment for a simultaneous release on two very different platforms," said Take-Two chairman Strauss Zelnick in a statement.

ze zeggen dus dat het meer tijd kost dan gepland, vooral omdat ze de 360 en ps3 versie tegelijk releasen, terwijl het twee hele verschillende platformen zijn (om voor te programmeren).

oke, dat kan, maar een half jaar er naast zitten omdat het opeens meer tijd kost dan gepland vind ik wel heel erg slecht gepland en vooruit gekeken hoor.

Bewerkt: door b4rtsimps0n

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

naaiestreek is het.. had me er zo op verheugd.. :( lange tijd niet zo`n goede game gehad en dan wordt ie weer uitgesteld :(

aan de andere kant is het ook wel goed dat ze het doen. omdat er in alle andere GTA games nogal veel bugs zitten en dat nogal irritant is hoop ik wel dat ze die er tegen die tijd zoveel mogelijk uit hebben gehaald. das wel het wachten waard. dan ga ik nu een andere game uitzoeken om te kopen en me daar maar een paar maanden mee bezig te houden ;)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom reageren jullie zo overhyped? Zeker Mooss, toen ik je reactie las had ik eccht iets van Wtf, verslaafde... Het is maar een game die maar een paar maandjes verzet wordt, doe eens rustig man, die tijd gaat wel nog komen. Overigens vind ik het uitstspekend dat IV wordt verplaats want ik heb nog een heleboel andere games in het oog om te kopen/huren ( Halo 3 o.a.). Dus kan ik lekker sparen voor GTA IV. Trouwens , Rockstar heeft misschien nog talloze deetjes denk ik, IV kan er dus maar beter op worden. Niet erg dus dat het wordt uitgesteld.

IB

Mooss heeft maar een bericht dat echt genoeg... :Y

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien handig als die lui van Rockstargames is wat minder tijd besteden aan iedereen lekker maken met previews, demo's showen en al die interviews geven en gewoon is aan het werk gaan, de vorige editie van GTA is op het moment dat GTA 4 nu gaat uitkomen 3 en een Half jaar geleden, dat vind ik toch wel heel erg lang voor het maken van een Spel, Had bijna het idee van ahh nog maar 3 maanden, wachten en dan kunnen we eindelijk weer is een echte game spelen, en dan kun je nu bijna weer een Jaar gaan wachten als die dus pas in april uitkomt,

Bagger zooi

Je moet Vice City Stories ook tot de GTA's rekenen hoor :puh:.

Die kwam op 31 oktober 2006 uit, als we stellen dat GTA IV op 30 april uitkomt, is er 1 jaar en half voorbijgegaan. En niet 3 en een half zoals jij zegt ;) .

Wou je zeggen dat vice city stories, dan een vooruitgang was ten opzichte van Sanandreas, aan vice city stories hebben ze niet veel werk gehad omdat alles er al was en ze alleen maar aanpassingen hebben hoeven te doen,

en ten tijde van Vice city stories waren ze ook al bezig met GTA 4

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Klopt. Vice City Stories is zo goed als door Rockstar Leeds gemaakt. Rockstar North had hier dus niet echt werk aan en richte zich zo goed als op gta4.

Maar aangezien GTA4 zo veel werk en zoveel nieuw is hebben ze dus echt veel werk te verrichten in weinig tijd.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Klopt. Vice City Stories is zo goed als door Rockstar Leeds gemaakt. Rockstar North had hier dus niet echt werk aan en richte zich zo goed als op gta4.

Maar aangezien GTA4 zo veel werk en zoveel nieuw is hebben ze dus echt veel werk te verrichten in weinig tijd.

inderdaad, wat Jorair zegt klopt wel, maar de stories zijn niet door rockstar north gemaakt, die zijn door rockstar leeds gemaakt, dus de ontwikkeling van gta 4 heeft hier geen last van gehad. dan houser zei in een van de eerste interviews over gta 4 dat ze zijn begonnen met de ontwikkeling ervan vlak na de release van gta san andreas, dus ze zijn echt al lang bezig aan gta 4.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het zéér goed dat ze GTA IV uitstellen.

Dan kunnen ze alle bug/glitches eruithalen ^_^

Wat wil je liever!?

Een game met bugs spelen of een game zonder bugs!?

Ik kies voor de eerste, eh ik bedoel de tweede.

En bovendien heb ik toch geen Xkots360 of PS3.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het zéér goed dat ze GTA IV uitstellen.

Dan kunnen ze alle bug/glitches eruithalen ^_^

Wat wil je liever!?

Een game met bugs spelen of een game zonder bugs!?

Ik kies voor de eerste, eh ik bedoel de tweede.

En bovendien heb ik toch geen Xkots360 of PS3.

Ik wil liever een game zonder bugs in oktober. ^_^

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...