G13nn Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 (bewerkt) Relax en calm down, Ik ga nu uitleggen welke stappen je onderneemt om je PC schoon te krijgen.. Wat je eerst gaat doen is simpelweg kijken wat het probleem is. Krijg je een melding van je anti virus? of heeft je PC ineens kuren en krijg je allemaal reclame ect.? Bij de eerste is het redelijk simpel, je zegt dat hij het in quarantaine moet zetten. Maar wanneer dit niet lukt (daarom zal je hier wel komen) kan dat door 1 van de 2 volgende zaken komen (tuurlijk zijn er meer mogelijkheden, deze liggen het meest voor de hand) 1. Het virusje zit vast aan een proces, zolang dit niet SVChost is of een ander belangrijk windows proces is er eigenlijk al geen probleem. 2. het bestandje is een beetje corrupt gemaakt, programma's als unlocker willen dan nog wel eens helpen. Eerst ga je informatie verkrijgen, vooral belangrijk is waar het virus staat en wat de naam van het bestand is.. ook de naam van het virus kun je maar beter even noteren.. het komt maar al te vaak voor dat MCafee en oplichtings vriendje norton (oplichting ja) het virus niet kunnen verwijderen. natuurlijk kan dit ook bij panda enz. enz. voorkomen. Jammer is dat je het bestand (vaak) niet kunt uploaden bij virus total zodat je niet kunt zien wie het bestand waarschijnlijk kunnen oplossen,dus ga je aan de slag met een alternatief voor je huidige anti virus http://www.kaspersky.nl/productupdates download (alleen downloaden!!) kaspersky anti virus 7.0 nederlands.. vervolgens moet je eerst de huidige anti virus dumpen.. dat doe je door: start>configuratie scherm>software en uit de lijst je anti virus verwijderen.. waarschijnlijk moet je nu opnieuw opstarten van de uninstaller nu open je de gedownload installer van kaspersky en doorloop je die (kies activeren voor de trail) en laat kaspersky updaten en een scan uitvoeren.. waarschijnlijk wordt het virus gevonden en verwijdert (ben ik behoorlijk zeker van) lukt het ook kaspersky niet om het ding te verwijderen? volg dan de uitleg die ik ga geven over probleem 2 Je komt nu dus aan bij wat je moet doen als je reclame op je computer hebt of dat het in elk geval niet om 1 bestandje gaat.. http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?f=7&t=4 je volgt de handleiding die daar staat.. met hijackthis kunnen gekwalificeerde helpers zien wat er nu precies aan de hand is hiackthis laat dus geen prive gegevens zien! en nogmaals, zeg je wat? onderbouw het dan onderbouw je het niet? heeft het geen waarde Bewerkt: 9 augustus 2007 door G13nn Reageren
Limbolander Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 hier is al een sticky van en volgens mij heb je dit helemaal geript van bendeboy ( van habbohotel.nl )? Reageren
G13nn Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 hier is al een sticky van en volgens mij heb je dit helemaal geript van bendeboy ( van habbohotel.nl )? Dit is sowieso zelf geschreven, ik ben mede beheerder van bendeboy.nl en rip dus niets en die handleiding vind ik niet afdoende. Reageren
BendeBoy Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 hier is al een sticky van en volgens mij heb je dit helemaal geript van bendeboy ( van habbohotel.nl )? Geen zorgen Sten, ik ken hem - medebeheerder van mijn forum Enuh - ik sta niet alleen op Habbo bekend als BendeBoy.. ^^ Reageren
Limbolander Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 ah ok ik dacht al weer zon riphaas. Reageren
Godfather Geplaatst: 8 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 (bewerkt) Btw. Als je scanner niks kan vinden. En je blijft er last van hebben zou ik ff op je Virussoort zoeken. Of als je virusscanner het dus wel ziet maar niet kan verwijderen (Of wel maar het komt terug) Dan ook aangeraden om ff lekker te googlen Ik had eergister het hardnekkige virus Vundo gekregen. Die zich in dll. bestanden verstopte en zich Verveelvoudigde. Na veel moeite en gegoogle heb ik het toch weggekregen (Na Vundofix te hebben gedownload) En om de 24 uur worden er met dit virus dus 6 miljoen Files geinfecteerd. (Btw die popups krijg je zo niet weg. Het is meestal de file Winfixer.exe En vundo is de aanmaker daarvan. Ik heb precies zo'n popup virus gehad. Vundo dus) Bewerkt: 8 augustus 2007 door Godfather Reageren
G13nn Geplaatst: 8 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 je geeft mensen nu (indirect) het advies om het lekker zelf uit te zoeken, over de effectiviteit van jouw ge google doe ik maar geen uitspraken, maar een infectie is niet iets wat je zelf moet gaan oplossen als je er geen verstand van hebt (en dus ook niet als je er verstand van denkt te hebben slimmerds) Reageren
Froop Geplaatst: 9 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 Handig topic, maar het leest gewoon niet lekker. Gebruik hoofdletters, en zet zinnen niet steeds op een nieuwe regel. Reageren
Godfather Geplaatst: 9 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 je geeft mensen nu (indirect) het advies om het lekker zelf uit te zoeken, over de effectiviteit van jouw ge google doe ik maar geen uitspraken, maar een infectie is niet iets wat je zelf moet gaan oplossen als je er geen verstand van hebt (en dus ook niet als je er verstand van denkt te hebben slimmerds) Meneer glenn. Dat zou ik hebben gedaan en ik geef gewoon handige tips om op Bekende forums te zoeken wat misschien de oorzaak is en hoe je het zou kunnen oplossen als je eigen virusscanner niks doet. Dat probeer ik uit te leggen. Reageren
G13nn Geplaatst: 9 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 (bewerkt) dat zijn dan slechte tips. infecites zijn vaak zeer complex, zoals sommige msn wormen die elke keer toch net wat anders zijn of de virtumonde die ook niet bepaald makkelijk is. Bewerkt: 9 augustus 2007 door G13nn Reageren
Godfather Geplaatst: 9 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 (bewerkt) dat zijn dan slechte tips. . Als je geen raad meer weet dan ga je googlen. Volgens mij moet jij hier wat leren. Btw. Ik heb mijn eigen virus ook op google gevonden en verwijderd. Ik downloadde vundofix liet hem draaien en hij verwijderde hem. Bewerkt: 9 augustus 2007 door Godfather Reageren
G13nn Geplaatst: 9 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 en dan zelf je PC lekker om zeep helpen? is ongeveer hetzelfde als CWS schredder gebruiken zonder een cool web search variant. Reageren
Godfather Geplaatst: 9 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 (bewerkt) Omzeep helpen. Waar heb jij het over. Volgens mij maak jij je reputatie kapot met deze Virus-crap Btw. Vundo is een voorloper van winfix. Wist je dat. Oja Vundo is een trojan. Wist je dat ook? Bewerkt: 9 augustus 2007 door Godfather Reageren
G13nn Geplaatst: 9 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 (bewerkt) Ik heb al meer dan genoeg mensen geholpen, jouw mening hoef ik niet. Er is niet voor niets een hele hijackthis opleiding om dit soort zaken op te lossen,met een beetje googelen kun je dat niveau niet bereiken. en je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet weet. Bewerkt: 9 augustus 2007 door G13nn Reageren
Godfather Geplaatst: 9 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2007 Je weet niet veel dus. Want ik ken veel mensen die hebben gegoogle'd en het ook met vundofix hebben gedaan. En googlen is handig. Dat is mijn mening en ik heb ook genoeg mensen geholpen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.