Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil graag een pallet maken die ik kan vervoeren met de heftruck, op elkaar stapelen enz.

De pallet maken, objecten eropzetten [boxes met een doos texture ofzo] en de pallet object met een hout texture is niet zo moeilijk.

Hoe kan ik maken dat ik hem dan wél met de heftruck kan optillen, en op een andere pallet kan zetten?

Dus hoe moet ik heb laten spawnen, IPl?

bedankt

Geplaatst:

Niet erg makkelijk, aangezien je een movable object moet maken. Wat dus betekend dat je een speciale COL moet maken, en nog wat gedoe in RW Annalize (een soort van handmatig bewerken van de eigenschappen van de dff). Dit is een erg lastige klus, en dus niet simpel. Vaak gaat hij buggen; hij stuiterd of hij verdwijnt plots bij aanraking. Zonder enige kennis is er dus niet echt wat aan te doen..

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Iedereen kent deze missie wel:

Robbing Uncle Sam

Wat is de naam van dit object? Dankan ik het gewoon met de Map Editor ergens neerzetten, bespaart een hoop werk

Dus de vraag is, waar kan ik de IPL data zien van een missie?

Het feit dat er dan pallets met dozen spawnen,,...

Bewerkt: door jaah90
Geplaatst: (bewerkt)

Dingen laten spawnen voor een missie staat in de main.scm; te openen met bijv SABuilder of SannyBuilder.

bij :Ryder2_819 worden de doze gespawned. Ze heten #CJ_CARDBRD_PICKUP. Dat is dus cj_cardbrd_pickup.dff in de gta3.img denk ik.

Kan zijn dat ik totaal het verkeerde object heb hoor...

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

hmm ik had ook dit gevonden:

282@ = Object.Create(#WOODENBOX, 0.0, 0.0, 0.0)

281@ = Object.Create(#WOODENBOX, 0.0, 0.0, 0.0)

308@ = Object.Create(#WOODENBOX, 0.0, 0.0, 0.0)

313@ = Object.Create(#WOODENBOX, 0.0, 0.0, 0.0)

En woodenbox heeft een dff

CJ_CARDBRD_PICKUP heeft ook een .dff

Oke bedankt voor je hulp.

Nou heb ik wel een ander probleem, hoe ervoor te zorgen dat deze objecten {woodenbox of CJ_CARDBRD_PICKUP, ik weet niet welke}, in de normale SA world ook spawnen (dus niet in een missie)

Bedankt voor je hulp K.O.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat doe je wel met een ipl. Kies de ipl van de zone waar je het object wil hebben staan. In de object.dat ben ik o.a. cardboardbox, cardboardbox2, cardboardbox4 en cm_box tegengekomen. Dit zijn dus de namen van de objecten. Voeg in de IPL een regel toe (tussen 'inst' en 'end') die er bijvoorbeeld zo uitziet:

<ID van het object>, <naam van het object>, 0, <x-coördinaat>, <y-coördinaat>, <z-coördinaat>, 0, 0, 0, 1, -1

Voor de betekenis van de andere cijfers, kijk hier.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst: (bewerkt)

Geen idee, ik kan ze nog niet vinden, maar misschien werkt het op deze manier:

Voeg in de IDE een regel toe:

18000, cardboardbox, boxes, 300, 128

(Je geeft dus zelf een ID aan t object)

En vervolgens voeg je dit toe in de IPL:

18000, cardboardbox, 0, <x>, <y>, <z>, 0, 0, 0, 1, -1

De coördinaten kun je opnemen met bijvoorbeeld SA Place Manager.

Geen idee of het werkt hoor..

Edit: De ID van de woodenbox.dff is 1224. Dit zijn de dozen o.a. te vinden op t verlaten vliegveld dat je koopt in het spel. Ik weet alleen niet of dezen 'optilbaar' zijn met een Forlift..

Edit #2: Ja, de 'woodenbox.dff' is optilbaar met de Forklift. Je hoeft ze dus slechts op deze manier in de IPL te zetten:

1224, woodenbox, 0, <x>, <y>, <z>, 0, 0, 0, 1, -1

Vraag beantwoord / probleem opgelost ??

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Bedankt voor je hulp en tijd die je erin steekt K.O.

Ik was al op de hoogte van de houten boxen bij het oude vliegveld in Las Venturas.

Maar met een pallet(met een doos erop) rijden is veel leuker :D

Daarom wil ik ook juist net die pallet spawnen.

#CJ_CARDBRD_PICKU en andere die er gevonden zijn, zal ik allemaal eens laten spawnen en met geluk is het die pallet.

Dan doe ik ze allemaal in 1 IPL en IDE, en dan zien we het vanzelf!

Bedankt

Geplaatst:

Ok ik heb het volgende geprobeerd, maar als hij op 3kwart van het laden is, crasht de game.

testpallet.IPL

# IPL generated from Max file LAe.max

inst

1224, woodenbox, 0, -1982.287, -2438.104, 30.625, 0, 0, 0, 1, -1

18000, cardboardbox, 0, -1986.406, -2437.809, 30.625, 0, 0, 0, 1, -1

end

cull

end

path

end

grge

end

enex

end

pick

end

jump

end

tcyc

end

auzo

end

mult

end

testpallet.IDE

objs

1224, woodenbox, boxes, 300, 128

18000, cardboardbox, boxes, 300, 128

end

tobj

end

path

end

2dfx

end

anim

end

txdp

end

GTA.DAT

#

# Load IDEs first, then the models and after that the IPLs

#

IMG DATA\PATHS\CARREC.IMG

IMG DATA\SCRIPT\SCRIPT.IMG

IMG MODELS\CUTSCENE.IMG

SPLASH loadsc2

#

# Object types

#

IDE DATA\MAPS\generic\vegepart.IDE

IDE DATA\MAPS\generic\barriers.IDE

IDE DATA\MAPS\generic\dynamic.IDE

IDE DATA\MAPS\generic\dynamic2.IDE

IDE DATA\MAPS\generic\multiobj.IDE

IDE DATA\MAPS\generic\procobj.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAn.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAn2.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAs.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAs2.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAe.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAe2.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAw2.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAw.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAwn.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAhills.IDE

IDE DATA\MAPS\LA\LAxref.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFn.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFs.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFse.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFe.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFw.IDE

IDE DATA\MAPS\SF\SFxref.IDE

IDE DATA\MAPS\vegas\vegasN.IDE

IDE DATA\MAPS\vegas\vegasS.IDE

IDE DATA\MAPS\vegas\vegasE.IDE

IDE DATA\MAPS\vegas\vegasW.IDE

IDE DATA\MAPS\vegas\vegaxref.IDE

IDE DATA\MAPS\country\countryN.IDE

IDE DATA\MAPS\country\countN2.IDE

IDE DATA\MAPS\country\countryS.IDE

IDE DATA\MAPS\country\countryE.IDE

IDE DATA\MAPS\country\countryW.IDE

IDE DATA\MAPS\country\counxref.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\int_LA.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\int_SF.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\int_veg.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\int_cont.IDE

IDE DATA\MAPS\leveldes\levelmap.IDE

IDE DATA\MAPS\leveldes\levelxre.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_int1.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_int2.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_intb.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_int3.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_int4.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\gen_int5.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\savehous.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\stadint.IDE

IDE DATA\MAPS\leveldes\seabed.IDE

IDE DATA\MAPS\crosstrack\crosstrack.IDE

IDE DATA\MAPS\crosstrack2\crosstrack2.IDE

IDE DATA\MAPS\testpallet.IDE

# interiors

IDE DATA\MAPS\interior\props.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\props2.IDE

IDE DATA\MAPS\interior\propext.IDE

# vehicle upgrade models

IDE DATA\MAPS\veh_mods\veh_mods.IDE

# txd parents

IDE DATA\TXDCUT.IDE

# have to load map.zon before any of the IPLs

IPL DATA\MAP.ZON

# IPL DATA\NAVIG.ZON

IPL DATA\INFO.ZON

#

# Scene information

#

SPLASH loadsc2

IPL DATA\MAPS\LA\LAn.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAn2.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAs.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAs2.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAe.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAe2.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAw.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAwn.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAw2.IPL

IPL DATA\MAPS\LA\LAhills.IPL

IPL DATA\MAPS\SF\SFn.IPL

IPL DATA\MAPS\SF\SFs.IPL

IPL DATA\MAPS\SF\SFse.IPL

IPL DATA\MAPS\SF\SFe.IPL

IPL DATA\MAPS\SF\SFw.IPL

IPL DATA\MAPS\vegas\vegasN.IPL

IPL DATA\MAPS\vegas\vegasS.IPL

IPL DATA\MAPS\vegas\vegasE.IPL

IPL DATA\MAPS\vegas\vegasW.IPL

IPL DATA\MAPS\country\countryN.IPL

IPL DATA\MAPS\country\countN2.IPL

IPL DATA\MAPS\country\countrys.IPL

IPL DATA\MAPS\country\countryE.IPL

IPL DATA\MAPS\country\countryW.IPL

IPL DATA\MAPS\crosstrack\crosstrack.IPL

IPL DATA\MAPS\crosstrack2\crosstrack2.IPL

IPL DATA\MAPS\testpallet.IPL

# interiors

IPL DATA\MAPS\interior\int_LA.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\int_SF.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\int_veg.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\int_cont.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_int1.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_int2.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_intb.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_int3.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_int4.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\gen_int5.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\stadint.IPL

IPL DATA\MAPS\interior\savehous.IPL

# level design

IPL DATA\MAPS\leveldes\levelmap.IPL

IPL DATA\MAPS\leveldes\seabed.IPL

IPL DATA\MAPS\paths.ipl

IPL DATA\MAPS\paths2.ipl

IPL DATA\MAPS\paths3.ipl

IPL DATA\MAPS\paths4.ipl

IPL DATA\MAPS\paths5.ipl

IPL DATA\MAPS\cull.ipl

IPL DATA\MAPS\tunnels.ipl

IPL DATA\MAPS\occluSF.ipl

IPL DATA\MAPS\occluveg.ipl

IPL DATA\MAPS\occluLA.ipl

IPL DATA\MAPS\occluint.ipl

IPL DATA\MAPS\audiozon.ipl

#

# Interiors

#

SPLASH loadsc4

Crosstrack en Crosstrack2 is van een crossbaan, die werkt.

Geplaatst:

Ik heb het nog eens bekeken en getest, en het ligt aan deze lijn:

18000, cardboardbox, 0, -1986.406, -2437.809, 30.625, 0, 0, 0, 1, -1

Ik vermoed dat het het ID nummer is.

Dus als we op een of andere manier het ID nummer kunnen krijgen van de objecten,....

Geplaatst:

Ik heb de ID gevonden, en hij spawnt nu wel: IN DE MAP EDITOR

Als ik de game laadt, dan crasht hij bij het laden van een savegame.

maar hij spawnt wel in med

Geplaatst:

Heb je niet per ongeluk iets veranderd in de main.scm toen je de code opzocht? Probeer anders eens new game. Als dat wel werkt, zul je de main.scm even moeten vervangen door een originele (-> bestanden-aanvraag-topic). Werkt dat ook niet, dan heb je in de IDE/IPL misschien toch een foutje gemaakt.

Geplaatst:

Ik wilde even melden dat het me ondertussen gelukt is door de informatie uit Dynamic2.ide over de CJ_carnogwa_pickup te gebruiken

Bedankt voor alles

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...