Jump to content

Wat is een OS

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb vista maar computerspellen erop spelen zuigt flink daarom zou ik liever xp willen.

maar ik hoor mensen over een os praten wat houdt dat in en werken spellen daardoor beter ?

want mijn videokaart hapert door vista. En als die servicepack uitkomt is het dan een patch of iets wat je in de winkel moet kopen ? want anders wordt ik flink genaait door windows als ik iets moet kopen.

Bewerkt: door powerpats
Geplaatst:
Uiteraard XP daar heb ik een aantal redenen voor...

1. Vista is veel te zwaar... Ik heb geen zin om 88 minuten te wachten tot de hele handel opgestart is...

2. Het enige echte voordeel van vista is DirectX 10 (Voor mij dan), alleen DX10 games draaien toch zowiezo niet op mijn configuratie, dus vista is ook onnodig...

3. Ik heb de XP interface nu eigen gemaakt, geen zin om alles in vista uit te zoeken zolang ik vista toch niet nodig heb..

4. Kinderziektes... :puh:

Punt 1: Windows Vista start sneller op dan Windows XP. Je hebt ook iets als "ready Boost"

Punt 4: Welke dan? In Windows Vista zitten nu al minder bugs dan in Windows XP.

Punt 1, op mijn sempron 3000+ niet. ^^

Punt 4, geen idee welke, kinderziektes zijn er altijd. :puh:

Vista draait prima op een Sempron 3000+ volgens mij (bij de buren), het ligt ook aan de rest van je pc.

Ik gebruik Windows Xp, is voor mij goed genoeg... En met name wat ik tegen kom/hoor dat er nogal wat kinderziektes in Vista zitten en dat games slecht werken. Dus wie weet in de toekomst?

Minder kinderziektes dan in Windows XP.

En dat game's niet goed werken ligt ook aan drivers van derden.

BF2 werkt bv. niet onder Windows XP en ook niet onder Windows Vista.

Vista zal ongetwijfeld wel verbeteren , maar ik vind eigenlijk dat ze bij Microsoft te gauw iets releasen. Als ze iets langer hadden door ontwikkeld waren de kindersziektes er nooit geweest.

Het valt mee: ze hebben al redelijk wat public beta's van Vista gereleased voor de final op de markt kwam, dus dat valt wel mee.

Windows Vista is ook anders gescript: ze controleerden om de zoveel regels tijdens het schrijven of het klopt, voordat het in het progje gestopt werd.

Ik heb vista maar computerspellen erop spelen zuigt flink daarom zou ik liever xp willen.

maar ik hoor mensen over een os praten wat houdt dat in en werken spellen daardoor beter ?

want mijn videokaart hapert door vista. En als die servicepack uitkomt is het dan een patch of iets wat je in de winkel moet kopen ? want anders wordt ik flink genaait door windows als ik iets moet kopen.

Een Service pack is gratis bij Microsoft, maar je moet meestal wel een legale windows hebben en dat is niet gratis.

een OS is een operating system -> Besturingssysteem.

En je zegt "want anders wordt ik flink genaait door windows als ik iets moet kopen":

- je moest van windows ook al 1 gig ram hebben , 8gb schijfruimte, 128mb video etc.

dat heb je ook duur hun moeten kopen, net als Windows.

En welke videokaart heb jij wel niet? Het draait prima op een nVidia Geforce 6100 IGP op een moederbord van 45 euro nieuw.

Geplaatst:

OS zijn dingen zoals windows, linux etc

het helpt je onder andere makkelijker programmas te installeren opstarten gebruiken en verwijderen, je pc te ordenenen en ga zo door.

OS is dus gewoon Windows vista of Windows XP ( zo snap je het het beste denk ik ) .

Geplaatst: (bewerkt)

ifc3 ,Ik heb een prima videokaart maar mijn games lopen erg langzaam door vista terwijl als ik die games op een xp computer doe die precies hetzelfde is als die van mij. het daar wel vloeiend loopt dan ligt het tog aan vista

Bewerkt: door powerpats
Geplaatst:

@ powerpats

Mischien komt het omdat Windows Vista nog geen goede drivers voor je Videokaart heeft ;).

Geplaatst:
@ powerpats

Mischien komt het omdat Windows Vista nog geen goede drivers voor je Videokaart heeft ;).

of dat Powerpats veel te oude drivers geinstalleerd heeft.

Geplaatst:
@ powerpats

Mischien komt het omdat powerpats geen idee heeft hoe hij nieuwe drivers moet installeren ;)

Geplaatst:
@ powerpats

Mischien komt het omdat powerpats geen idee heeft hoe hij nieuwe drivers moet installeren ;)

Ga naar de site van de fabrikant.

Zoek je product.

Druk op Download drivers.

Volg de installatie instructies.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...