Sandro di Pablo Geplaatst: 6 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 Hallo, Ik heb een eerder praktische vraag waar ik al een tijdje mee zit. Het zit als volgt: thuis hebben we een computer met 4 accounts, eentje voor elk lid van het gezin (incl. vader en moeder). Ik speel de laatste tijd GTA: San Andreas onder mijn account. Nu wil ik dat mijn broer niet op mijn account speelt, maar op de zijne. Dit ziet hij echter niet zitten, want op zjin account heeft hij nog geen gesave'de games en dus moet hij daar nog helemaal met alles beginnen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij kan beginnen spelen waar ik geëindigd ben (dit is in San Fierro, by the way), terwijl mijn progress in het spel niet wordt beïnvloed door de missies die hij voltooit? Met andere woorden, hoe kan ik zorgen voor twee 'versies' van GTA San Andreas op de computer waarbij we allebei onafhankelijk van elkaar kunnen gamen (waarbij hij op zijn account kan 'starten' in San Fierro, en dus niet met de eerste missie 'In the Beginning', zoals ik al eerder zei)? Alvast bedankt! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 6 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 Hallo,Ik heb een eerder praktische vraag waar ik al een tijdje mee zit. Het zit als volgt: thuis hebben we een computer met 4 accounts, eentje voor elk lid van het gezin (incl. vader en moeder). Ik speel de laatste tijd GTA: San Andreas onder mijn account. Nu wil ik dat mijn broer niet op mijn account speelt, maar op de zijne. Dit ziet hij echter niet zitten, want op zjin account heeft hij nog geen gesave'de games en dus moet hij daar nog helemaal met alles beginnen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij kan beginnen spelen waar ik geëindigd ben (dit is in San Fierro, by the way), terwijl mijn progress in het spel niet wordt beïnvloed door de missies die hij voltooit? Met andere woorden, hoe kan ik zorgen voor twee 'versies' van GTA San Andreas op de computer waarbij we allebei onafhankelijk van elkaar kunnen gamen (waarbij hij op zijn account kan 'starten' in San Fierro, en dus niet met de eerste missie 'In the Beginning', zoals ik al eerder zei)? Alvast bedankt! Dit is niet zo moeilijk, je gaat ten eerste even naar je GTA San Andreas User files toe. Deze map vind je in de map Mijn Documenten. In die map worden onder andere savegames opgeslagen, en die moet je simpelweg kopiëren naar het account van je broer. Selecteer de savegame waar je momenteel mee bezig bent, en verander voor alle zekerheid het slot. Als je een savegame hebt met de naam 'GTASAsf1.b', dan staat hij op slot 1. Je kan hem zetten op slot 1-8. Je kopieert dan je savegame naar de GTA San Andreas User files op het account van je broer. Kopiër hem dus eerst naar een aparte map, wijzig het slot en plak hem in de GTA San Andreas User files op het account van je broer. Reageren
Sandro di Pablo Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 Eerst en vooral BEDANKT voor het snelle antwoord. Maar helaas ben ik wat dit betreft nogal noob ... Wat bedoel je precies met slots? En waar in de GTA SA User Files kan ik dit precies vinden? En hoe zit dat met het veranderen van slot? Moet ik dat doen bij mijn of bij m'n broers documenten? Sorry, wat computer-vaktermen betreft heb ik nog heel wat bij te leren... Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 6 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 (bewerkt) Je kan ook zo'n USB Stick aan je computer doen, ga naar 'GTA San Andreas User files' en kopieer dan een savegame naar de USB Stick. Als hij erop staat, ga dan naar het account van je broer en ga naar de map van de USB Stick. Kopieer de savegame naar 'GTA San Andreas User files'van je broer en dan kan hij die savegame spelen. Veel plezier met het spelen van GTA San Andreas Hieronder: Inderdaad -Matthijs- Bewerkt: 6 augustus 2007 door Blizzard Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 6 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2007 Eerst en vooral BEDANKT voor het snelle antwoord. Maar helaas ben ik wat dit betreft nogal noob ... Wat bedoel je precies met slots? En waar in de GTA SA User Files kan ik dit precies vinden? En hoe zit dat met het veranderen van slot? Moet ik dat doen bij mijn of bij m'n broers documenten? Sorry, wat computer-vaktermen betreft heb ik nog heel wat bij te leren... Ik zla je nog even dit uitleggen, want ik neem aan dat 'Blizzard' een reactie gaf op je eerste bericht. Je hebt, zoals ik al zei, 8 sloten voor savegames. Met andere woorden betekent dit dat je in totaal 8 savegames tegelijk kwijt kan in het spel. Als je dus je spelt start en je wilt een savegame laden, dan kun je maximaal uit 8 savegames kiezen. Elke savegame heeft zijn eigen slot. Als je alle savegames in gebruikt hebt, dan zul je deze savegames tegenkomen in je GTA San Andreas User Files: GTASAsf1.b GTASAsf2.b GTASAsf3.b GTASAsf4.b GTASAsf5.b GTASAsf6.b GTASAsf7.b GTASAsf8.b Stel je voor dat je je eigen savegame op slot 1 hebt staan, dan heeft die savegame de naam 'GTASAsf1.b'. Voordat je hem gaat kopiëren naar je broer, verander je de naam naar bijvoorbeeld 'GTASAsf8.b'. Dit om een eventuele verwarring te voorkomen. Je hoeft dus enkel het cijfertje te veranderen. Je kan een naam van het bestand veranderen door er met je rechtermuisknop op te klikken, en te kiezen voor: 'naam wijzigen'. Een savegame met de naam 'GTASAsf8.b' zal op slot 8 komen, wat tevens het laatste slot is. Je GTA San Andreas User Files vind je in de map Mijn Documenten, om daar snel te komen doe je het volgende: 'Start' > 'Mijn Documenten'' > 'GTA San Andreas User Files'. Tot slot nog even een tip; maak een back-up van je savegame. Vooral als je nog beginner bent, is het veiliger als je je originele savegame even kopieert naar een veilige map. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.