Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hey,

ik geloof dat dit bij je img bestanden moet toevoegen met de IMG tool.

Maar maak altijd eerst een back up!

je weet nooit wat er met mods kan schelen ;)

Greetz

Geplaatst:
ik heb deze mod gedownload http://gta.gamigo.de/download.php?do=download&id=12399 daar staan allemaal brandweer sirens maar waar moet ik die plaatsen

Je moet alle '.wav' en '.ogg' bestanden vervangen moet je originele. Ik meende dat SAAT ('San Andreas Audio Toolkit') nodig is om bij deze geluiden te komen, dus ik raad je aan dat even te downloaden. Wat ik er van begrepen heb is dat het progamma vrij lastig voor gebruik kan zijn, daarom heb ik er direct een tutorial bij gezocht. Ik heb hier sowieso een tutorial gevonden, waarin zo op het eerste gezicht het gebruik ervan wordt uitgelegd. Probleem is echter dat het Duits is, dus ik weet niet of je er dan wat aanhebt. Anders heb ik hier nog een soort van tutorial gevonden in het Engels, maar volgens mij is die niet echt uitgebreid.

Geplaatst:

Je geeft het wel snel op zeg. Eens kijken of ik het duidelijker uit kan leggen.

Stap 1: download dit programma en installeer het volgens de readme

Stap 2: start het programma door te dubbelklikken op SaatGuiFrontend.exe.

Stap 3: Zoek in het programma naar het geluid dat je moet hebben. Dit staat (misschien) in de readme van de mod. (Dubbelklik één van de namen, zodat het programma ze uit gaat pakken. Zoek nu naar he goeie geluid in het rechtervenster)

Stap 4: selecteer het bestand, klik bovenaan op de Replace knop.

Stap 5: blader nu naar het .ogg-geluidsbestand van de mod

Stap 6: klik linksbovenaan op Save

Stap 7: Test het uit in GTA

Geplaatst: (bewerkt)

die site doet het bij mij niet

het is me gelukt met dat alci saat maar je het daar bank_12 bijv maar waar staat de sirene van de brandweer

ik probeerde een geluidje te replacen in myn savehouse en opeens staat er dit

http://img406.imageshack.us/img406/7440/saatbj0.png

Bewerkt: door Joriz
tripple posten is niet toegestaan! Berichten samengevoegd ~~ Joriz
Geplaatst:

Dat betekent dat ie hem niet kan openen. Heb je soms iets verandert aan eht bestand of heb je het bestand op alleen lezen staan?

Heb je de map ook niet verplaatst of een andere naam gegeven? Verwijder anders de map Ambience eens en export m opnieuw. Tevens is het lastigste deel van geluid modden inderdaad erachter komen welk geluidje je nu moet hebben. Ik ben er via de User Manual van de originele SAAT wel achtergekomen dat zowel de sirene van ambulance/politie/brandweer als vrijwel alle andere claxons zich bevindt in GENRL\Bank_068.

De achtergrondmuziek in je Safe Housestaat hier: STREAM\Ambience\Safe House (Quiet Hum).ogg.

Bewerkt: door K.O.

Die foutmelding lijkt me toch vrij duidelijk?! Hij kan sfx_import.ini niet vinden.

Vaag trouwens dat er bij jou Ambience\GENRL\sfx_import.ini staat, dit betekent namelijk dat je de map GENRL ín de map Ambience hebt gestopt. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ie m niet kan vinden. Je moet alle geëxporteerde bestanden wel gewoon op de originele plek laten staan he.

Dat is nergens voor nodig. Vertel anders eens welke bestanden jij allemaal in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\ hebt staan. Als het goed is, staan hier minstens 7 mapjes (anim, audio, data, models, movies, ReadMe en text), 4 dll's (eax, ogg, vorbis, VorbisFile) een stream.ini en een GTA_SA.exe. Waarschijnlijk staan er nog meer bestanden/mappen, aangezien je SAAT GUI FrontEnd al gebruikt hebt. Verwijder anders alle andere mappen (zoals Ambience, GENRL en weet ik wat je nog meer geopend hebt) en doe dat even opnieuw via Alci's SAAT GUI. Laat nu alle bestanden gewoon op hun plaats staan en het zou moeten werken.

Edit nadat osmgek11 zn post ge-edit heeft: Ook die foutmelding lijkt me vrij duidelijk. Je hebt geen geldige 'working directory' in gesteld. Dit kun je instellen onder 'File' -> Set working directory. Kun je het programma niet meer inkomen? Probeer dan een wijziging aan te passen in settings.ini Open het bestand met kladblok en typ bij WorkingDirectory=C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas of waar jij je GTA dan geïnstalleerd hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...