Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo!

Hoe kan je eigenlijk een trein maken in 3ds max? Weet iemand een tut. en hoe moet ik dat ingamez etten? Ik wil die TGV namaken. Dat moet me wel leuk lijken. Maar hoe moet ik dat? Ik zou ook graag een mmooie boot maken? Maar hoe moet dat?

Rivel

Geplaatst:

Ja ook altijd alleens willen weten hoe dat werkt met die knoppen die je erop moet gooien ( ja kan niet goed uitleggen maar waar bij een auto in SA bijv de uitlaat is waar de rook dus moet uitkomen)

Geplaatst:
Hallo!

Hoe kan je eigenlijk een trein maken in 3ds max? Weet iemand een tut. en hoe moet ik dat ingamez etten? Ik wil die TGV namaken. Dat moet me wel leuk lijken. Maar hoe moet ik dat? Ik zou ook graag een mmooie boot maken? Maar hoe moet dat?

Rivel

ik vint dit echt een hele dome vraag. je maak het gewoon net zo als alle andere models die je maakt. met muis+toetsenbord en 3d max is ook wel handig.

kun je tog zelf ook wel naargaan een trijn is een voertuig dus zoek ff zelf een tut hoej e een auto maak. maar dan maak je geen auto maar die trijn. als je dat dan klaar heb kun je wel aan wazuup vragen hoe die ingame moet. volgens mij is die tut nu al 5x hier op t forum ergens gepost.

Geplaatst:

Als je echt een TGV zelf wilt maken, is dat niet meer nodig. Er is namelijk al een TGV uitgebracht, door de site www.trainsforgta.net. Hier vind je veel treinen voor GTA San Andreas, onder andere de TGV. Installeren gaat simpel met de IMG tool.

Geplaatst:
Hallo!

Hoe kan je eigenlijk een trein maken in 3ds max? Weet iemand een tut. en hoe moet ik dat ingamez etten? Ik wil die TGV namaken. Dat moet me wel leuk lijken. Maar hoe moet ik dat? Ik zou ook graag een mmooie boot maken? Maar hoe moet dat?

Rivel

ik vint dit echt een hele dome vraag. je maak het gewoon net zo als alle andere models die je maakt. met muis+toetsenbord en 3d max is ook wel handig.

kun je tog zelf ook wel naargaan een trijn is een voertuig dus zoek ff zelf een tut hoej e een auto maak. maar dan maak je geen auto maar die trijn. als je dat dan klaar heb kun je wel aan wazuup vragen hoe die ingame moet. volgens mij is die tut nu al 5x hier op t forum ergens gepost.

Doe even rustig, ik wilde gewoon wat info. Thanks btw Flyng Dutchman! Maar stel ik wil een vrachtschip maken dat als je op een knop drukt een loop plankje naar beneden schuift hoe mot dat?N:

Geplaatst:
Hallo!

Hoe kan je eigenlijk een trein maken in 3ds max? Weet iemand een tut. en hoe moet ik dat ingamez etten? Ik wil die TGV namaken. Dat moet me wel leuk lijken. Maar hoe moet ik dat? Ik zou ook graag een mmooie boot maken? Maar hoe moet dat?

Rivel

ik vint dit echt een hele dome vraag. je maak het gewoon net zo als alle andere models die je maakt. met muis+toetsenbord en 3d max is ook wel handig.

kun je tog zelf ook wel naargaan een trijn is een voertuig dus zoek ff zelf een tut hoej e een auto maak. maar dan maak je geen auto maar die trijn. als je dat dan klaar heb kun je wel aan wazuup vragen hoe die ingame moet. volgens mij is die tut nu al 5x hier op t forum ergens gepost.

Doe even rustig, ik wilde gewoon wat info. Thanks btw Flyng Dutchman! Maar stel ik wil een vrachtschip maken dat als je op een knop drukt een loop plankje naar beneden schuift hoe mot dat?N:

ik doe rustig. ik vont het aleen nog al een dome vraag. en dat loop plankje wat jij graag wild dat is onmogelijk om te maken. tenminste het is niet mogelijk om met een druk op een knop dat plankje in en uit te laaten klappen.

De vorklift heeft dat toch ook?

Geplaatst:

dat klopt. maar dit zit allemaal hardcored in de exe/engine gebouwt en is echt onmogelijk om dat te maken. net als dat je de functie van de hydra dat die verticaal kan opstijgen niet op een ander vliegtuig kan doen. of een ander vliegtuig kan laaten schieten.

en volgens mij er er niet een boot die iets heeft wat je kan laten bewegen. als die er wel is kun je daar een loop plank van maken.

Geplaatst: (bewerkt)

Kees, deze tut is inmiddels zo'n 25 keer gepost :schater:

Ik neem aan dat je de standaard dingen weet, als het te snel gaat geef je het maar aan.

Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view".

scematicpl9.jpg

Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen.

unlinkmd1.jpg

Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken:

tutlink.gif

Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd.

Speed Tutorial Auto's Texturen:

Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent.

standard.jpg

*

gtamaterial.jpg

Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden).

savehicledefault.jpg

Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke.

colorguide.jpg

Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9):

© DaBeast & Wazuup minitutorial.

In grote lijnen geld dit voor elk voertuig. Hoe je een trein moet moddelen? Google of gewoon eigen talent gebruiken...

Bewerkt: door DaBeast
Je was de copyright vergeten :D .
Geplaatst:
Als je echt een TGV zelf wilt maken, is dat niet meer nodig. Er is namelijk al een TGV uitgebracht, door de site www.trainsforgta.net. Hier vind je veel treinen voor GTA San Andreas, onder andere de TGV. Installeren gaat simpel met de IMG tool.

Link van "trainsforgta" doen het niet :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

Dankje Wazuup :dans: Maareuh, als ik die Graph editors doe bij 3ds 7 welke hierachy moet ik dan pakken? En ik zie geen unselected dinges en dat plaatje klopt niet hij duid daar dat track view ding aan terwijl jij zegt et andere te nemen.

Bewerkt: door Rivel
  • 4 maanden later...
Geplaatst:
Als je echt een TGV zelf wilt maken, is dat niet meer nodig. Er is namelijk al een TGV uitgebracht, door de site www.trainsforgta.net. Hier vind je veel treinen voor GTA San Andreas, onder andere de TGV. Installeren gaat simpel met de IMG tool.

Link van "trainsforgta" doen het niet :duh:

bij mij doet ie t

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...