Jump to content

Geert Wilders

Clowntje_93

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Daar kwam het wel op neer ja. Kan ik het helpen dat jij van die aparte voorbeelden maakt? :puh:
En je moet geen hoofddoek dragen, je mag even goed met een muts en een sjaal de straat oplopen. Zolang je lichaam maar bedekt is.

Speciaal voor jou een ander voorbeeld dan... Door wie zal je sneller worden verleid door een vrouw met een minirok en een topje of een vrouw waarvan haar lichaam volledig bedekt is?

En misschien zou het voor jou niet erg zijn, maar stel je voor dat je dochter thuis komt en zegt ik ben *****. Hoe zou jij dan reageren? Jij had dit kunnen vermijden door jou dochter niet alleen en halfnaakt op straat te laten lopen.

hm...komt weer op hetzelfde neer...En ik moet toegeven dat tegenwoordig heel veel dames heel ordinair verkleed gaan, maar jij gaat wel erg van het een naar het uiterste hoor..Dus alle vrouwen moeten maar helemaal bedekt lopen?

En wat bedoel je met *****? Verkracht? Dat mag je gewoon zeggen hoor, het woord staat in de van Dale. Maar bedankt voor de tip, als ik ooit een dochter krijg, zal ik haar niet halfnaakt over straat laten gaan. Ik koop gewoon een burka of een niqaab voor haar :7

En als de reden is dat vrouwen bedekt moeten lopen, zodat ze niet aangerand worden of verkracht, dan laten ze hun leven leiden door angst..en dat lijkt me ook niet echt fijn..

Bewerkt: door Disturbed
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

84

• Moonbeam

82

• Vegeta

59

• Amfetamientje

56

Geplaatst:
hm...komt weer op hetzelfde neer...En ik moet toegeven dat tegenwoordig heel veel dames heel ordinair verkleed gaan, maar jij gaat wel erg van het een naar het uiterste hoor..Dus alle vrouwen moeten maar helemaal bedekt lopen?

En wat bedoel je met *****? Verkracht? Dat mag je gewoon zeggen hoor, het woord staat in de van Dale. Maar bedankt voor de tip, als ik ooit een dochter krijg, zal ik haar niet halfnaakt over straat laten gaan. Ik koop gewoon een burka of een niqaab voor haar :7

Wat heb jij ? Op alles wat ik zeg moet jij negatief antwoorden... Ik heb geen tijd om met jou te spelen...
Geplaatst:

Wat heb jij ? Op alles wat ik zeg moet jij negatief antwoorden... Ik heb geen tijd om met jou te spelen...

Sorry hoor Woesha, zo bedoel ik het heul niet..maar ik ben het gewoon niet eens met de moslimgewoontes...niks persoonlijks verder..

Geplaatst:
Hmm hoe weet jij dat onze profeet niet bestaat je weet er niks van en dan kom je onzin praten. Mohamed was een man met respect een gaf altijd de goeide voorbeeld. Dat mensen het niet opvolgen moet je niet meteen de islam de schuld geven. Nergens in koran staat dat je moet doden in tegenstelling tot dat er staat zelf als je iemand dood krijg je jarenlange straf daarvoor. En er staat ook in dat als iemand iets slechts zegt over ons geloof dat je moet kalmeren en negeren. Dus praat niet dat de koran slecht is. En praat a.u.b niet over bush die man is de weg kwijt man. Hij met zijn zongenaamde kernwapens in irak wrm geeft hij niet eerlijk toe dat hij elke moslims land wil verwoesten en overnemen. Geef gwn eerlijk toe er zijn veel Racisten hierzo als 100 mensen je iets aan doen en ze zijn toevallig allemaal marokan en drm ook moslim meot je niet afreageren op alle moslims. Wilders is helemaal de wegkwijt hij heeft een slechte jeugd gehad drm is hij zo :duh:

Hoe weet jij dat Mohammed altijd het goede voorbeeld gaf? Met alle respect voor Mohammed, maar zelf liet hij vroeger Christenen en Joden uit Mekka verjagen of ophangen. Dan over de Koran. Er staat inderdaad nergens letterlijk dat je iemand letterlijk moet vermoorden, maar hier een aantal voorbeelden van een aantal teksten die nogal haatzaaiend opgevat kunnen worden:

‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Dit moet dus met de ongelovigen gebeuren..

‘3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en
‘4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.’
‘5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’

Hoezo racistisch? Dit vind ik toch wel behoorlijk racistisch, met alle respect voor de Koran :7

En laten we het maar niet over de realiteit hebben in de meeste moslimlanden, die is nog 10x zo erg. Homoseksuelen, joden/christenen, of iedereen die voor zijn mening uitkomt wordt daar geëxecuteerd, omdat er uit de Koran wordt opgevat dat dat moet (ookal staat er misschien niet letterlijk in.

Oke je praat bla misschien heeft mohamed joden enzo laten verjagen maar ook alleen omdat ze mekka probeerde te verwoesten in die tijd, En die dingen die jij hetb laten zien zijn dinge die gebeuren in de hel en neit alleen met ongelovigen ook met gelovigen (moslims) die slechte dingen hebben gedaan zoals vermoorden enzo. Een burka is voor streng gelovigen , het best draag je een hoofd doek als moslim en als je het echt niet kan laten om je haar te laten zien bedek dan op zijn minst al je lichaams delen behalve je gezicht en je handen. En de bedoeling van een burka is om haar lichaam neit te tonen zodat ze minder aantrekkelijk word en jongens neit naar haar gaan kijken.

Geplaatst:
Hmm hoe weet jij dat onze profeet niet bestaat je weet er niks van en dan kom je onzin praten. Mohamed was een man met respect een gaf altijd de goeide voorbeeld. Dat mensen het niet opvolgen moet je niet meteen de islam de schuld geven. Nergens in koran staat dat je moet doden in tegenstelling tot dat er staat zelf als je iemand dood krijg je jarenlange straf daarvoor. En er staat ook in dat als iemand iets slechts zegt over ons geloof dat je moet kalmeren en negeren. Dus praat niet dat de koran slecht is. En praat a.u.b niet over bush die man is de weg kwijt man. Hij met zijn zongenaamde kernwapens in irak wrm geeft hij niet eerlijk toe dat hij elke moslims land wil verwoesten en overnemen. Geef gwn eerlijk toe er zijn veel Racisten hierzo als 100 mensen je iets aan doen en ze zijn toevallig allemaal marokan en drm ook moslim meot je niet afreageren op alle moslims. Wilders is helemaal de wegkwijt hij heeft een slechte jeugd gehad drm is hij zo :duh:

Hoe weet jij dat Mohammed altijd het goede voorbeeld gaf? Met alle respect voor Mohammed, maar zelf liet hij vroeger Christenen en Joden uit Mekka verjagen of ophangen. Dan over de Koran. Er staat inderdaad nergens letterlijk dat je iemand letterlijk moet vermoorden, maar hier een aantal voorbeelden van een aantal teksten die nogal haatzaaiend opgevat kunnen worden:

‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Dit moet dus met de ongelovigen gebeuren..

‘3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en
‘4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.’
‘5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’

Hoezo racistisch? Dit vind ik toch wel behoorlijk racistisch, met alle respect voor de Koran :7

En laten we het maar niet over de realiteit hebben in de meeste moslimlanden, die is nog 10x zo erg. Homoseksuelen, joden/christenen, of iedereen die voor zijn mening uitkomt wordt daar geëxecuteerd, omdat er uit de Koran wordt opgevat dat dat moet (ookal staat er misschien niet letterlijk in.

Oke je praat bla misschien heeft mohamed joden enzo laten verjagen maar ook alleen omdat ze mekka probeerde te verwoesten in die tijd, En die dingen die jij hetb laten zien zijn dinge die gebeuren in de hel en neit alleen met ongelovigen ook met gelovigen (moslims) die slechte dingen hebben gedaan zoals vermoorden enzo. Een burka is voor streng gelovigen , het best draag je een hoofd doek als moslim en als je het echt niet kan laten om je haar te laten zien bedek dan op zijn minst al je lichaams delen behalve je gezicht en je handen. En de bedoeling van een burka is om haar lichaam neit te tonen zodat ze minder aantrekkelijk word en jongens neit naar haar gaan kijken.

Wat erg! er kijken jongens naar een meisje!1!1omg!1 :7

Ik vind dat dat echt tegen alle natuurwetten ingaat, zo'n burka..

Geplaatst:
Wat erg! er kijken jongens naar een meisje!1!1omg!1 :7

Ik vind dat dat echt tegen alle natuurwetten ingaat, zo'n burka..

Ik vind een burka inderdaad ook erg. Het irriteert gewoon, als iemand naast je zit in een bushokje met een burka voel je je niet prettig. Een hoofddoek daarentegen vind ik niet erg aangezien ik het gewend ben en je tenslotte normaal met de persoon kunt communiceren. Of de personen in kwestie gezien willen worden door anderen is hun probleem. Zolang ze er niemand anders mee lastig vallen zoals een burka bij sommigen wel doet vind ik het allemaal geen probleem.

Geplaatst:
Oke je praat bla misschien heeft mohamed joden enzo laten verjagen maar ook alleen omdat ze mekka probeerde te verwoesten in die tijd

Joden en Christenen leefden in vrede in Mekka en Medina en in het gebied waar nu Saudi Arabië is voordat de Islam begon. Mohammed probeerden ze toen over te halen en bij sommige mensen lukten dat, die werden dus Islamitisch. Anderen werden verjaagd en vermoord, dus dat de joden Mekka probeerden te verwoesten is onzin.

Goed opgezocht, maar ik zie daar nergen in staan, "Mohammed heeft Joden en Christenen opgehangen en verjaagd uit mekka". Ik ken alleen het tegendeel dat er ongelovigen zijn die Mohammed uit Mekka hebben verjaagd maar wat jij zegt heb ik nog nooit van gehoord.

Ik heb het over een andere tijd. Mohammed is inderdaad uit Mekka verjaagd omdat hij iedereen probeerde achter zich te krijgen, waardoor de leiders van Mekka in die tijd zich bedreigd voelden. Ondertussen ging alles weer normaal in Mekka, maar een aantal jaar later kwam Mohammed terug met een groot leger en veroverde hij Mekka. Iedereen die niet wenste Islamitisch te worden werd toen vermoord, daar had ik het hierboven over.

Volgens mij interpreteer jij het bovenstaande verkeerd en niet de meerderheid van de Moslims.
Ik ben een Moslim en ik heb mijn familie, vrienden en kennissen nog nooit over Geert Wilders horen praten. Ben ik dan op mijn teen getrapt? En wat bedoel je eigenlijk met "veel moslims"? 10, 20, 100, 500, 1000 of een miljoen ?

Een hele hoop, hoeveel weet ik niet precies. Heel Indonesie, Afganistan, Iran, Irak, Saudi Arabie etc. stonden een aantal jaren terug op hun kop om 1 spotprentje in een regionale krant. Deense ambassades werden in de fik gestoken, Denen werden uit Islamitische landen verjaagd, en alle banden met Denemarken werden verbroken. Ik snap heel goed dat mensen het niet leuk vinden als hun profeet voor een spotprent wordt gebruikt, maar alle protesten waren niet op de schrijver, maar meteen op heel Denemarken gericht terwijl heel Denemarken op een paar mensen na er gewoon niks mee te maken hebben.

We moeten volgens de Islam andere godsdiensten respecteren. Als iemand het doet dan zijn alle Moslims er tegen en gaan ze niet zeggen: Vrijheid van meningsuiting!

En waarom begin je nu over Saudi Arabië of Iran. Ik zou echt niet beginnen staken als Bush Iran plat legt, ik zou het heel erg vinden en tegen Bush zijn, maar ik ga niet beginnen staken.

Waar het mij om gaat is dat zelfs de organisatie van al die belachelijke protesten tegen Nederland en Denemarken zelfs niet eens weten waar het om gaat. Op de vraag 'waarom protesteren jullie?' kreeg een journalist antwoorden als 'tegen Nederland, of tegen een man in Nederland'. De rest wist zelfs niet waar het over ging, en de Nederlandse vlag was ondersteboven gemaakt. Dan ben je wel heel snel op je teentjes getrapt, als je niet eens weet waar het gaat, vind ik.

Ik neem Saudi Arabië en Iran gewoon als voorbeeld, want dat zijn landen waar vrijwel de hele bevolking Moslim is ;)

Geplaatst:

Ik houd me verder een beetje uit de discussie omdat het een welles-nietes spelletje aan het worden is, maar één ding moet ik even kwijt - Wat is er nou met het verleden? Moslims hebben dan misschien een geweldadig verleden, maar kijk eens naar de miljoenen onschuldige doden die Christenen of andere mensen hebben veroorzaakt. Dat waren oude tijden en zoals TomHagen al een keer gezegd heeft, teksten uit de Bijbel of Koran moet je niet 100% werkelijk interpreteren ;)

Geplaatst:

En ding m4x volgens mij ben je neit eens moslim dus wat zijn je bronnen. Ik heb altijd alleen geleerd dat mohamed het goede voorbeeld gaf en dat wij die meoten volgen. En denkt niet dat de joden toen zo aardig waren dat ze door mohamed werden weg gejaagd. Die mensen meteen toen ze wisten dat mohammed is gekomen en dat hij de islam wilt verspreiden op een GEWELDLOOSE manier maar dan toch wouden ze geen moslims hebben maar alleen joden drm jaagden ze hem weg. Het is 100% fout dat mohammed vermoorde als ze neit moslim waren, misschien de andere moslims wel maar neit onder bevel van mohammed. Je kan door zeuren van wel maar het is toch onzin !!

Geplaatst:
En ding m4x volgens mij ben je neit eens moslim dus wat zijn je bronnen. Ik heb altijd alleen geleerd dat mohamed het goede voorbeeld gaf en dat wij die meoten volgen. En denkt niet dat de joden toen zo aardig waren dat ze door mohamed werden weg gejaagd. Die mensen meteen toen ze wisten dat mohammed is gekomen en dat hij de islam wilt verspreiden op een GEWELDLOOSE manier maar dan toch wouden ze geen moslims hebben maar alleen joden drm jaagden ze hem weg. Het is 100% fout dat mohammed vermoorde als ze neit moslim waren, misschien de andere moslims wel maar neit onder bevel van mohammed. Je kan door zeuren van wel maar het is toch onzin !!

Idd, zoals al er werd gezegd, vermoorden is en blijft een zonde!

Dus mocht de Profeet Mohamed géén mensen afmaken.

Wat er gezegd wordt dat Mohamed mensen afmaakte is verdraaid.

En dat maakt de Islam dan te schande!

En wie krijgen de kritiek?

Juist! Wéér de Marokanen :duh:

Alsof de Islam verboden moet worden!

Dus is het moeilijk ze te overtuigen...

Geplaatst:

Idd, zoals al er werd gezegd, vermoorden is en blijft een zonde!

Dus mocht de Profeet Mohamed géén mensen afmaken.

Wat er gezegd wordt dat Mohamed mensen afmaakte is verdraaid.

En dat maakt de Islam dan te schande!

En wie krijgen de kritiek?

Juist! Wéér de Marokanen :duh:

Alsof de Islam verboden moet worden!

Dus is het moeilijk ze te overtuigen...

Dit slaat echt totaal nergens op. De Marokanen van nu worden te schande gemaakt omdat hun profeet 1500 jaar geleden een aantal dingen fout deed? Nee, dat zit wel even anders 0_0

@Cesar: Het lag niet aan de Joden of Christenen in die tijd, het punt was dat Mohammed leider van Mekka werd nadat hij Mekka had veroverd. Iedereen moest daarom Islamtisch worden, en Joden en Christenen hadden beperkte godsdienstvrijheid. Wanneer ze zich niet aan Mohammed onderworpen, werden ze weggejaagd of vermoord. En als je dat niet gelooft dan zou ik even een kijkje nemen op Wikipedia. Nogmaals, ik heb niets tegen Mohammed en de Islam als je dat denkt, maar een aantal dingen die jij zegt kloppen niet ;)

wow je hebt bewijs zeg moet ik je nu gelofen. Wist je dat wikipedia door iedereen geschreven kan worden. En wist je dat vertalingen over de koran niet altijd kloppen. De meeste vertalingen kloppen niet. En ik weet zcker dat mohammed zelf niemand heeft vermoord en ook niet iemand dat laten doen. Ze jaagde hem weg toen zij in de meerderheid waren toen kwam hij terug met meer mensen jaagde hun weg en mensen die vochten kregen maar natuurijk mensen die terug vochten en je weet dat er dan slacht offers zijn. En ja omdat toen zulke dinge gebeurde wil dat niet zegge dat mensen dat nu van hem moet doden. In de koran staat niets kwaadaardigs er staat zelfs in dat je moet negeren als mensen dom doen. Maar ja sommige mensen kunnen er neit tegen dan gaan ze moorden al hoort dat niet zo te zijn. Maar er zijn ook vele christenen en joden die moorden gaan we in de volgende eeuw hun boek achtervolgen nee dus. Dus wrm de koran wel omdat toevallig een paar moslims misdaden plegen en omdat marokanen de meeste moslims hier zijn dat zijn die lul zijn. En wat ik echt niet normaal vind dat er vel racisme plaats vind laatst verbrande ze zelfs elkaar godshuizen in brand. Wrm leven ze niet gwn in vrede laat elkaar met rust. En weet je wat het grootste probleem is dat mensen bepaalde groepen over 1 kam scheren oftewel racisme met zware gevolgen !

Bewerkt: door cesar
@Cesar: Het lag niet aan de Joden of Christenen in die tijd, het punt was dat Mohammed leider van Mekka werd nadat hij Mekka had veroverd. Iedereen moest daarom Islamtisch worden, en Joden en Christenen hadden beperkte godsdienstvrijheid. Wanneer ze zich niet aan Mohammed onderworpen, werden ze weggejaagd of vermoord.

Dat lijkt me sterk. De islam heeft zoals je misschien wel weet een enorm wereldrijk gehad, vroeger. Binnen 100 jaar had de islam het complete Midden-Oosten, Byzantium, Noord-Afrika t/m de helft van Spanje (de Moren zeggen je misschien wel iets) etc. veroverd. Waarom lukte de islam dat toch zo snel? Eén van de belangrijkste redenen is, naast het feit dat o.a. Byzantium niet echt sterk was in die tijd en de moslims aan jihad doen (ijveren voor je geloof), dat de islam elke andere godsdienst gewoon in zijn waarde liet. Moslims geloven dat er maar één god bestaat, Allah, en als Allah wilt dat andere religies ook in hem geloven maar dan op een andere manier, dan maakt dat toch niet uit? (Allahs wil is immers wet.) De islam is dan ook opgericht met als doel de wereldvrede te hanteren, wat er ook gezegd wordt. Zover ik weet heeft Mohammed alleen het geloof verspreid en daarbij een boel dingen gedaan, maar gemoord zeer zeker niet (niet dat ik dit voor de volle 100% kan beamen, want zover heb ik me dan ook weer niet verdiept in de geschiedenis van de islam). Zoals cesar al een paar keer terecht duidelijk probeert te maken is dat iemand die zich niet aan de waarden van de Koran houdt (en dat komt alleen maar neer op vredelievende dingen, geloof me) géén échte moslim is. Er zijn al vele jaren overheen gegaan en in die tijd kunnen er genoeg mensen geboren zijn die het zaakje verkeerd interpreteren en dus verkeerd handelen, laat staan dat ze een fatsoenlijk karakter hebben. Maar of ze dan ook daadwerkelijk dé echte moslim zijn is nog maar de vraag.

In principe vind ik dat Geert Wilders groot gelijk heeft om alle misbaksels in de wereld aan te pakken, maar hij pakt het verkeerd aan: met een grote wereldreligie zwartmaken schiet hij niets op.

En als je dat niet gelooft dan zou ik even een kijkje nemen op Wikipedia.

Ja, en Wikipedia is ook zooooo'n betrouwbare bron...

Bewerkt: door Pietje II
wow je hebt bewijs zeg moet ik je nu gelofen. Wist je dat wikipedia door iedereen geschreven kan worden. En wist je dat vertalingen over de koran niet altijd kloppen. De meeste vertalingen kloppen niet. En ik weet zcker dat mohammed zelf niemand heeft vermoord en ook niet iemand dat laten doen. Ze jaagde hem weg toen zij in de meerderheid waren toen kwam hij terug met meer mensen jaagde hun weg en mensen die vochten kregen maar natuurijk mensen die terug vochten en je weet dat er dan slacht offers zijn. En ja omdat toen zulke dinge gebeurde wil dat niet zegge dat mensen dat nu van hem moet doden. In de koran staat niets kwaadaardigs er staat zelfs in dat je moet negeren als mensen dom doen. Maar ja sommige mensen kunnen er neit tegen dan gaan ze moorden al hoort dat niet zo te zijn. Maar er zijn ook vele christenen en joden die moorden gaan we in de volgende eeuw hun boek achtervolgen nee dus. Dus wrm de koran wel omdat toevallig een paar moslims misdaden plegen en omdat marokanen de meeste moslims hier zijn dat zijn die lul zijn. En wat ik echt niet normaal vind dat er vel racisme plaats vind laatst verbrande ze zelfs elkaar godshuizen in brand. Wrm leven ze niet gwn in vrede laat elkaar met rust. En weet je wat het grootste probleem is dat mensen bepaalde groepen over 1 kam scheren oftewel racisme met zware gevolgen !

En wat is jouw bron dan wel niet?

Joden en Christenen hebben vroeger inderdaad ook mensen vermoord, ik zeg toch ook niet dat Joden en Christenen altijd alles goed deden? Het probleem van nu is echter (om maar weer even ontopic te gaan) dat er veel Moslims in Nederland leven en daar hoor je bijna nooit wat over, want in Nederland en vrijwel heel Europa mag je je eigen godsdienst bepalen en heb je vrijheid van meningsuiting. En dan heb ik het niet over een aantal Marokanen in Amsterdam die van en toe voor een aantal problemen zorgen, maar over Moslims over het algemeen. Maar in veel Moslimladen is die situatie anders. Joden komen daar niet eens in, en geloofsvrijheid heb je niet. Homo's worden opgehangen, vrouwen die niet maagd zijn voor hun huwelijk worden gestenigd, activisten die uitkomen voor hun mening worden opgepakt en geëxecuteerd en eigenlijk krijgt iedereen die geen Moslim is een zuur leven, als ze uberhaupt al in leven blijven. Dat vind ik eigenlijk pas echt racistisch. En al die strenge leiders van dat soort landen doen dat omdat ze uit de Koran opvatten dat het zo moet (op de vorige pagina heb ik een paar teksten geciteerd). De Koran zegt dit uiteraard niet letterlijk, maar zoals ik net al opmerkte: veel Moslims interpreteren de Koran verkeerd en dat veroorzaakt veel problemen, en daarom krijg je ook mensen als meneer Wilders die dat streng willen aanpakken. Dat soort teksten staan uiteraard ook in de Bijbel, maar in Nederland worden heus niet alle allochtonen of mensen met een ander geloof geëxecuteerd, en er worden ook geen bomaanslagen gepleegd, zoals bij bijna elke Synagoge of Kerk gebeurt, en laatst is er zelfs een aardsbisschop vermoord in Irak. Je moet maar eens nagaan hoeveel ellende Nederland had gekregen als er hier een hele hoge Imam vermoord zou worden, dan hebben we bijna oorlog met het halve Midden Oosten.

Dat lijkt me sterk. De islam heeft zoals je misschien wel weet een enorm wereldrijk gehad, vroeger. Binnen 100 jaar had de islam het complete Midden-Oosten, Byzantium, Noord-Afrika t/m de helft van Spanje (de Moren zeggen je misschien wel iets) etc. veroverd. Waarom lukte de islam dat toch zo snel? Eén van de belangrijkste redenen is, naast het feit dat o.a. Byzantium niet echt sterk was in die tijd en de moslims aan jihad doen (ijveren voor je geloof), dat de islam elke andere godsdienst gewoon in zijn waarde liet. Moslims geloven dat er maar één god bestaat, Allah, en als Allah wilt dat andere religies ook in hem geloven maar dan op een andere manier, dan maakt dat toch niet uit? (Allahs wil is immers wet.) De islam is dan ook opgericht met als doel de wereldvrede te hanteren, wat er ook gezegd wordt. Zover ik weet heeft Mohammed alleen het geloof verspreid en daarbij een boel dingen gedaan, maar gemoord zeer zeker niet (niet dat ik dit voor de volle 100% kan beamen, want zover heb ik me dan ook weer niet verdiept in de geschiedenis van de islam). Zoals cesar al een paar keer terecht duidelijk probeert te maken is dat iemand die zich niet aan de waarden van de Koran houdt (en dat komt alleen maar neer op vredelievende dingen, geloof me) géén échte moslim is. Er zijn al vele jaren overheen gegaan en in die tijd kunnen er genoeg mensen geboren zijn die het zaakje verkeerd interpreteren en dus verkeerd handelen, laat staan dat ze een fatsoenlijk karakter hebben. Maar of ze dan ook daadwerkelijk dé echte moslim zijn is nog maar de vraag.

De Moslims hadden inderdaad een erg groot rijk, maar niet iedere Jood of Christen sloot zich zo maar aan bij de Islam, en dat was het probleem. Veel Joodse stammen die vroeger in Medina woonden wilden zich niet aan sluiten bij Mohammed, en die werden zonder pardon verbannen naar Syrië. Zelf heeft hij misschien niet vermoord, maar opdracht tot moord heeft hij wel gegeven als Joden of Christenen niet wensten mee te werken. En vandaag de dag zijn er nog steeds veel conflicten in het Midden Oosten, waar Moslims zelfs elkaar niet in hun waarde laten. Kijk naar Irak, waar soenitsche en sjieitische Moslims elkaar gewoon vermoorden. En laten we het dan maar niet over andere geloven hebben, die bestaan daar in die regio vrijwel niet. Dan blijven er maar heel weinig 'echte' Moslims over.

Trouwens, nog een bron dan maar?

Bewerkt: door M4X

@M4X: Ik weet niet van waar jij die leugens vandaan hebt maar het is niet waar!

In de tijd van Mohammed leefden in Mekka alleen maar mensen die in meerdere goden geloven (standbeelden) of polytheïsme.

Ik geef je gelijk dat Mohammedaanse groep en niet Mohammed zelf (want toen was hij al lang gestorven) het Arabisch rijk heeft veroverd. Maar ze zeiden niet: Moslim worden of dood. Diegene die niet wouden geloven in de Islam moesten belastingen betalen.

Dit heeft Mohammed niet gedaan want toen was hij allang dood !!!! Dit werd door de volgelingen van de profeet gedaan.

Dus je verhaal klopt niet helemaal, maar een deel ervan wel. Mohammed heeft nog NOOIT iemand de opdracht gegeven om iemand te vermoorden.

Dit stukje stond zelf in jou (betrouwbare) bron:

"Weet je hoe de profeet heeft gereageerd op de dag dat hij uit Mekka moest omdat hij de vrijheid niet meer had te zeggen wat hij dacht? Hij ging naar Taïf, een stad dicht bij Mekka, hij werd daar gestenigd en uitgescholden. Het bloed liep van zijn hoofd tot zijn tenen. De engel kwam naar hem toe en zei: 'als je wilt, zorg ik ervoor dat de stad door de grond wordt opgeslokt.' De profeet zei: 'nee, het zijn mensen die niet weten.'"

Hieruit kan ik besluiten dan Mohammed een persoon was die nooit iemand wou doden, laat staan onterecht doden.

In principe vind ik dat Geert Wilders groot gelijk heeft om alle misbaksels in de wereld aan te pakken, maar hij pakt het verkeerd aan: met een grote wereldreligie zwartmaken schiet hij niets op.
_O_ Bewerkt: door Woetsha

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...