Jump to content

Welk adres?

Recommended Posts

Geplaatst:

Welk adres (... :7777) moet ik geven aan m'n vriend zodat m'n server in z'n favorieten kan zetten?

Ik heb al bijna alles geprobeerd, maar m'n vriend raakt er maar niet op, en anderen ook niet.

Er staat alleen "retrieving info" bij hen.

Wat is er hier verkeerd?

ICE

Geplaatst:

Bedoel je je IP zelf, dat komt normaal daarvoor tenminste als je een eigen server hebt. Wil je je eigen ipee weten ga dan mijnipee.nl . Wil je de IP van je favo server hebebn doe dan RMB op die server dan copy server info en je hebt dan ook het hele adres inc. 7777.

Geplaatst:
Bedoel je je IP zelf, dat komt normaal daarvoor tenminste als je een eigen server hebt. Wil je je eigen ipee weten ga dan mijnipee.nl . Wil je de IP van je favo server hebebn doe dan RMB op die server dan copy server info en je hebt dan ook het hele adres inc. 7777.

Wel ja, dat zal het zijn.

Even proberen, dus, ik zoek het op op watismijnip.nl, daar lees ik mijn ip af, dan geef ik het door aan m'n vriend en daar moet dan nog :7777 achter en dan zou hij erop kunnen?

Ow jah, en als m'n server draait natuurlijk.

Even testen...

Geplaatst:

Even proberen, dus, ik zoek het op op watismijnip.nl, daar lees ik mijn ip af, dan geef ik het door aan m'n vriend en daar moet dan nog :7777 achter en dan zou hij erop kunnen?

Even testen...

jup zou moeten werken:) en al wil je dat je server in de grote lijst staat moet je natuurlijk ook ff announce op 1 zette in je server.cfg

Geplaatst:

Even testen...

jup zou moeten werken:) en al wil je dat je server in de grote lijst staat moet je natuurlijk ook ff announce op 1 zette in je server.cfg

Lukt niet :duh:

Ik geef hem IP:7777 maar er blijft staan :retrieving info dan mijn ip en dan :7777.

WAT KLOPT HIER NIET?

Ik heb iets gelezen van een statisch ip, maar volgens portforwarding.com heb ik dat al.

En portforwarding.com gaan ook alleen maar over routers, maar ik zit op een LAN netwerk met 2 pc's...

Geplaatst:
Je kan je eige server wel joine? (natuurlijk niet op je externe ip)

Ja, ik kan m'n eigen server wel joinen!

Ik geef 127.0.0.1:7777 in, en dan kan ik joinen, zonder dat er retrieving info staat.

Maar als ik het IP dat ik aflees van ipee.nl doorgeef aand m'n vriend, en hij geeft dat in en voegt er :7777 aan toe, dan blijft er maar staan : retrieving info blablabla:7777

Geplaatst:

Ik geef 127.0.0.1:7777 in, en dan kan ik joinen, zonder dat er retrieving info staat.

Maar als ik het IP dat ik aflees van ipee.nl doorgeef aand m'n vriend, en hij geeft dat in en voegt er :7777 aan toe, dan blijft er maar staan : retrieving info blablabla:7777

Je zei dat je met 2 computers op het internet zit.

Dan neem ik aan dat je een modem/router hebt waar je poorten moet openzetten en moet forwarden naar jou interne IP.

Geplaatst:

Je zei dat je met 2 computers op het internet zit.

Dan neem ik aan dat je een modem/router hebt waar je poorten moet openzetten en moet forwarden naar jou interne IP.

Idd! :Y

Maar hoe doe ik dat?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...