Nickonly Geplaatst: 12 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2007 (bewerkt) Hallo. Ik ben weer binnenkort jarig, en ben van plan dan m'n computer te gaan upgraden. Ik wil dan vooral een nieuwe processor, maar omdat ik Socket A heb, is er daar zegmaar geen goede meer voor te vinden. Dus ik zal ook mijn moederboard moetten gaan vervangen. Enja, als ik dan toch bezig ben, dan kan ik net zo goed meteen m'n videokaart en RAM geheugen vervangen/ verbeteren/ upgraden. Simpel gezecht, ik wil m'n hele systeem gaan vervangen. Wat ik wel wil behouden zijn de dingen als monitor (die is hartstikke OK), muis, toetsenbord, hardeschijf, en dat soort dingen. Nu weet ik zelf wel dat ik een 8800GTX videokaat wil, voor de rest (combinatie moederboard, RAM en Processor) zou ik het niet geheel weten. Dus wat raden jullie aan? Dit is m'n systeem nu: Videokaart: Nvidea GeForce 6800XT Processor: AMD Athlon XP 2100+ (~1.73GHz) RAM geheugen: 1,25 GB (één kaart van 1 GB en één van 0.25) Moederbord: Zou't niet weten. En hoet moet dus wel iets beter worden dan dat het nu is. Alvast bedankt. [Edit]: Budget doet er nu even niet toe. Ik wil eerst even zien wat "het beste" is, en hoeveel dat kost. Pas daarna ga ik kijken naar prijzen. Bewerkt: 12 augustus 2007 door Nickonly Reageren
xgaming Geplaatst: 12 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2007 Misschien is dat wat moois voor jou: Als je dit teveel geld vind kan je altijd een andere processor nemen, of een 8800GTS 640 of 320 MB versie. Dit is samengesteld bij klik. Reageren
Backsmash Geplaatst: 12 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2007 de videokaart is nouw eigenlijk wel een beetje overkill bij dat systeem. ik zou denk ik wat minder geld aan de videokaart uitgeven en wat meer aan een sneller geheugen. Reageren
xgaming Geplaatst: 12 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2007 de videokaart is nouw eigenlijk wel een beetje overkill bij dat systeem. ik zou denk ik wat minder geld aan de videokaart uitgeven en wat meer aan een sneller geheugen. Heeft ie alleen nodig als ie veel programma zoals photoshop, flash, 3ds max etc. heeft. Anders merk je er bijna niks van. Ik zelf heb 2GB @ 800 MHz met cas latency van 4. Bevalt goed en is misschien ook een aanrader, het setje kost 'slechts' 105,- euro (1,5 week geleden). Als je veel met 3ds max doet zou ik een Q6600 nemen en dan een 8800GTS 320 MB versie. Is genoeg. Maarja Nickonly moet zelf beslissen. Reageren
Nickonly Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 (bewerkt) Ik gebruik veel 3dsmax. En met overkill bedoel je dat het "te goed" is? Daar vroeg ik namenlijk ook om: Ik wil eerst even zien wat "het beste" is, en hoeveel dat kost. En ik ben nogal een kwalitietsfreak, dus of het echt zo overkill is weet ik zo net nog niet . Maar ik weet nu dus ongeveer wat "het beste" is. Nu ga ik dus een beetje naar de prijs kijken. En dan kijk ik ook meteen naar de videokaart. €500 is mij ook een beetje te veel. Dus ik kijk nu naar een XFX 8800 GTS/500. Is die veel slechter? Want ik geef liever €279,- uit dan €500,- aan een videokaart. Is het dan met deze kaart met de rest wat xgaming me adviseerde ook een mooi systeempie? Bewerkt: 14 augustus 2007 door Nickonly Reageren
xgaming Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 (bewerkt) Een XFX 8800 GTS (320 of 640 MB?) versie is ook een top videokaart. Je kan er bijv. crysis op medium mee spelen, je kan er even mee vooruit. Ik had nu dit voor jou in gedachten: Tussen de 320 en 640 MB versie merk je weinig van, tenzij je op een scherm gaat spelen groter dan 19". EDIT: Werkgeheugen vergeten Dit setje is goedkoop en heeft goede prestaties. EDIT 2: plaats ik in plaats van werkgeheugen een harde schijf Zal even een nieuw plaatje maken EDIT 3: Het nieuwe plaatje: Bewerkt: 14 augustus 2007 door xgaming Reageren
Backsmash Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 (bewerkt) doe er ff dan 2 8800 ultra's in in SLI opstelling dan nog 8 gig geheugen bij, een quadcore processor (of de beste dual core schijnt redelijk gelijk te zijn) en dan kom je een eindje kan je zeker even voort edit: is t niet beter om corsair geheugen te nemen? aangezien die beter zijn. Bewerkt: 20 augustus 2007 door Backsmash Reageren
xgaming Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 doe er ff dan 2 8800 ultra's in in SLI opstelling dan nog 8 gig geheugen bij, een quadcore processor (of de beste dual core schijnt redelijk gelijk te zijn) en dan kom je een eindje kan je zeker even voortedit: is t niet beter om corsair geheugen te nemen? aangezien die beter zijn. Uit wat maak je op dat corsair geheugen beter is? En om 8800 Ultra te nemen = geld verspilling voor het kleine beetje meer dat ie levert qua prestaties ter aanzien van de 8800GTX. Dus geld verspilling. Core 2 quad Q6600 heeft meer rekenkracht dan de E6850. De E6850 is weer beter in games. En met een 8800GTX kan je ook nog wel 1/1,5 jaar mee voort. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 22 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2007 Vind je die quad niet een beetje overkill, neem dan gewoon een e6600, kost minder en doet het even goed voor hem;) Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 22 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2007 (bewerkt) Je zult een Intel P35 moederbord moeten nemen want die ondersteund DDRIII en werkt op een Front Side Bus van 1333MHz DDRIII is de nieuwe gehegenstandaard en is veel sneller en beter dan de huidige DDRII. Maar, als je een p35 moederbord neemt, moet je ook een processor van intel hebben die eindigt op 50, dus kan je bijv. de snelste Dual Core processor van dit moment nemen de Intel Core 2 Duo E6850 (300 euro). Je bent bijna gestoord als je een 8800GTX neemt in dat systeem van je. Je hebt er helemaal niks aan. Hij maakt alleen maar herrie en wordt gloeiend heet. Je kunt beter een Gforce 8600 Super nemen, ook al goed genoeg met kwaliteit. Pak ook (als je wilt) een videokaart met passieve koeling, lekker stil. B.T.W. Als je voor Prestaties gaat, neem een Intel gebasseerd systeem. Ga je voor een laag stroomgebruik, en een pc die je niet hoort, neem AMD. Edit: 8800 1 tot 1.5 jaar vooruit??? man daarmee kun je zeker 4 jaar doen. Bewerkt: 22 augustus 2007 door stefaneke Reageren
xgaming Geplaatst: 22 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2007 (bewerkt) Vind je die quad niet een beetje overkill, neem dan gewoon een e6600, kost minder en doet het even goed voor hem;) Als je had gelezen doet ie veel met photoshop en 3ds max. Daarvoor is een quad core beter. Als je een E6600 neemt, neem dan een E6750 is goedkoper en is sneller. Deze is tevens goed oc'baar, wel wat minder dan de E6600. De 8800 serie is al 'verouderd' waarschijnlijk kan ie de nieuwe DX10 versie (10.1) niet aan. En in november komt de 9xxx serie van Nvidia + Intel met nieuwe chipsets voor moederborden (x86, dacht ik). En als de 9xxx serie uitkomt dan komt PCI-Express 2.0 ook uit. 9xxx serie in een PCI-express 1.1 slot gaat 90% zeker niet passen. Ga je voor een laag stroomgebruik, en een pc die je niet hoort, neem AMD. Intel verbruikt minder stroom dan AMD.... Klopt dus niet. Je kunt beter een Gforce 8600 Super nemen, ook al goed genoeg met kwaliteit. 8600 GT presteert minder dan 7900GT, weggegooid geld dus. Bewerkt: 22 augustus 2007 door xgaming Reageren
Schno009 Geplaatst: 22 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2007 Intel verbruikt minder stroom dan AMD.... Klopt dus niet. Welke fabrikant heeft van die enorme koelblokken met lawaaiereige fans? Mijn AMD blijft koel, met een fan op 600 toeren... (standaard koelblok) Verder vergt 3DS meer van je processor dan van je videokaart. Reageren
xgaming Geplaatst: 23 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2007 Intel verbruikt minder stroom dan AMD.... Klopt dus niet. Welke fabrikant heeft van die enorme koelblokken met lawaaiereige fans? Mijn AMD blijft koel, met een fan op 600 toeren... (standaard koelblok) Als je de intel fan te lawaaierig vindt, neem dan gewoon een Scythe Infinity (of Zalman). Kost wat maar dan heb je ook wat. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 23 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2007 AMD heeft sinds kort nieuwe modellen en AMD kan niet boven de prestaties van intel dus gaat ie maar de richting in van energiezuinig om marktaandeel te winnen. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 23 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2007 Je zult een Intel P35 moederbord moeten nemen want die ondersteund DDRIII en werkt op een Front Side Bus van 1333MHzDDRIII is de nieuwe gehegenstandaard en is veel sneller en beter dan de huidige DDRII. Maar, als je een p35 moederbord neemt, moet je ook een processor van intel hebben die eindigt op 50, dus kan je bijv. de snelste Dual Core processor van dit moment nemen de Intel Core 2 Duo E6850 (300 euro). Je bent bijna gestoord als je een 8800GTX neemt in dat systeem van je. Je hebt er helemaal niks aan. Hij maakt alleen maar herrie en wordt gloeiend heet. Je kunt beter een Gforce 8600 Super nemen, ook al goed genoeg met kwaliteit. Pak ook (als je wilt) een videokaart met passieve koeling, lekker stil. B.T.W. Als je voor Prestaties gaat, neem een Intel gebasseerd systeem. Ga je voor een laag stroomgebruik, en een pc die je niet hoort, neem AMD. Edit: 8800 1 tot 1.5 jaar vooruit??? man daarmee kun je zeker 4 jaar doen. Gast jij spoort niet een 8600 is een kut kaart, gewoon een bagger serie alleen maar gemaakt omdat het dx10 bevat, je kan er geen games behoorlijk mee spelen, of je moet hem overclocken, en wat heb je aan DDR3 als je er DDR2 insteek, en je front-bus maakt niet zoveel uit, dan kan je net zo goed een AMD nemen en dan heb je 2 GHZ voor een mobo van 60 euro. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.