Jump to content

Ledengroepen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Hoe voeg je ledengroepen toe naast de actieve leden (net zoals op dit forum)

Als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan maar op het forum.

Alvast bedankt

Geplaatst:
Hallo,

Hoe voeg je ledengroepen toe naast de actieve leden (net zoals op dit forum)

Als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan maar op het forum.

Alvast bedankt

Als je IPB gebruikt:

User and Groups ->> Manage User Groups ->> Druk op: Setup new group (moet wel members zijn). Voeg dan de naam in van de group en druk op: Add Group. Wil je opties en keuzes aan hun geven, lees dan alle opties door en druk dan: ''Yes'' of ''No'' naar jou keuze.

Geplaatst:
Kan dat ook bij InvisionFree?

Hoe heet dat dan, ik heb namelijk alles op OK staan bij Admin

Ja bij alle IPB 1.3 ;)

Ook bij Invisionfree en IPBFree.

Ik laat je wel effe een plaatje zien:

Je gaat bij de menu categorie namen op zoek naar: User and Groups. Daarin zit: Manage User Groups. Dan zie je dit:

voorbeeld1ma6.jpg

Als je een nieuwe admin groep wilt hebben, moet je op Admin drukken.

''Base new group on..'' betekent dat: ''Waar wil je je nieuwe groep bij baseren?'' Dus waar moet het op lijken. Als je een nieuwe member groep zoals Super Lid wilt baseer je het op Members. Maar let op: stel je hebt de Members titel verandert in leden; moet je leden selecteren want dan zie je géén members.

Anyway, nadat je dat hebt gedaan (selectie Member of dergelijke)... Moet je op Add New Group klikken. Dan zie je dit:

voorbeeld2nb1.jpg

Verander eventueel de naam en nog wat opties als je wilt. Als je klaar bent druk je beneden op: Add Group.

Succes! :tu:

Geplaatst:

Ja dit kan ook bij invisionfree.

Nadat je ingelogt bent ga je naar je admin paneel. Deze zie je bovenaan staan onder admin CP

Daar log je weer eens in onder je admin account en dan kom je je admin paneel in.

Daar zie je ergens Users and groups staan. Klik daar op manage user groups.

Vind je het niet?

Hier even een screen:

post-28306-1187006213.png

Datgene waar een rode cirkel door me rond is getrokken daar moet je dan op klikken.

Daarna als je op die pagina bent kun je je eigen user groep aanmaken. Je ziet onderaan deze knop om een nieuwe usergroep aan te maken:

post-28306-1187006283.png

Eenmaal je een nieuwe groep gestart bent kun je instellen wat voor rechten deze personen krijgen in welke forums deze toegelaten zijn, welke kleur ze hebben etc.

Succes! ;)

Geplaatst:
Ja dit kan ook bij invisionfree.

Nadat je ingelogt bent ga je naar je admin paneel. Deze zie je bovenaan staan onder admin CP

Daar log je weer eens in onder je admin account en dan kom je je admin paneel in.

Daar zie je ergens Users and groups staan. Klik daar op manage user groups.

Vind je het niet?

Hier even een screen:

post-28306-1187006213.png

Datgene waar een rode cirkel door me rond is getrokken daar moet je dan op klikken.

Daarna als je op die pagina bent kun je je eigen user groep aanmaken. Je ziet onderaan deze knop om een nieuwe usergroep aan te maken:

post-28306-1187006283.png

Eenmaal je een nieuwe groep gestart bent kun je instellen wat voor rechten deze personen krijgen in welke forums deze toegelaten zijn, welke kleur ze hebben etc.

Succes! ;)

Eigelijk bedoel ik dit:

Groepen:

Administrators, Global Moderators, Moderators, Mega Leden, Super Leden, Leden, Validerend

Snap?

Geplaatst:

Ahzo bedoel je..

Probeer het in het vervolg wat duidelijker uit te leggen ;)

Voor invisionfree moet je alles via codes doen.

Ga naar je admin paneel en zoek daar Skinning & Styles en klik dan op Board wrappers

Scrol naar beneden zodat je daar Header & Body tegenkomt.

Boven <% STATS %> moet je dan even deze code verwerken:

<center><b> Active User Color Legend</B></center>

<center><font color=Red>first group</font> <font color=black>|</font>

<font color=brown>2nd group</font> <font color=black>|</font>

</center>

Bij first group typ je de naam van je eerste groep etc.

Om elke keer een nieuwe groep er bij aan toetevoegen moet je deze code gebruiken:

<font color=Red>new group</font> <font color=black>|</font>

Succes! ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...