xgaming Geplaatst: 13 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2007 (bewerkt) Beste mede forummers, Ik heb vorige week mijn nieuwe PC gekocht en opgebouwd. Na ongeveer een week verder te zijn zie ik nu staan in CPU-Z (Overclock tool) bij memory dat mijn geheugen 400 MHz is. Afbeelding: Hoewel het werkelijk 800 MHz is, ik heb namelijk dit werkgeheugen. Weet iemand hoe ik dit terug naar 800 MHz kan krijgen? Ik wil wel overclocken als dat nodig is. Wil het wel alleen dan bij mijn RAM houden, en niet de CPU, Mobo e.d. Alvast bedankt Bewerkt: 13 augustus 2007 door xgaming Reageren
::: Tha Hawk ::: Geplaatst: 15 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 (bewerkt) Beste mede forummers,Ik heb vorige week mijn nieuwe PC gekocht en opgebouwd. Na ongeveer een week verder te zijn zie ik nu staan in CPU-Z (Overclock tool) bij memory dat mijn geheugen 400 MHz is. Afbeelding: Hoewel het werkelijk 800 MHz is, ik heb namelijk dit werkgeheugen. Weet iemand hoe ik dit terug naar 800 MHz kan krijgen? Ik wil wel overclocken als dat nodig is. Wil het wel alleen dan bij mijn RAM houden, en niet de CPU, Mobo e.d. Alvast bedankt EDIT: Nee, dom sorry laat maar, ik heb al gezien dat hij ze wel allebij pakt :crazy: Bewerkt: 15 augustus 2007 door ::: Tha Hawk ::: Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2007 Beste mede forummers,Ik heb vorige week mijn nieuwe PC gekocht en opgebouwd. Na ongeveer een week verder te zijn zie ik nu staan in CPU-Z (Overclock tool) bij memory dat mijn geheugen 400 MHz is. Afbeelding: Hoewel het werkelijk 800 MHz is, ik heb namelijk dit werkgeheugen. Weet iemand hoe ik dit terug naar 800 MHz kan krijgen? Ik wil wel overclocken als dat nodig is. Wil het wel alleen dan bij mijn RAM houden, en niet de CPU, Mobo e.d. Alvast bedankt Als je je ram wil overclocken, hebben sommige bios'en daar een apparte functie voor (DRAM Frequency ofzo staat er wel als optie). 800MHZ DDR ram is geen 800MHZ maar 800MT/s. DDR betekend Double Data Rate. Per kloktik stuurt ie dus 2 data pakketten. Dus 400mhz x 2 pakketten 800pakketten, zo werkt het. Daarom noem ik het meestal DDR2_800 ofzoiets. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.