Sjorszzz Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 hey ik heb laats mijn GTA San andreas spel van de PS2 op de pc gezet zodat ik met de PS2 TXD viewer textures van het spel kan halen en zien. maar weet iemand misschien of er een soort IMG Tool voor PS2 textures bestaad? want de gewone IMG Tool kan die textures niet vervangen. en weet er misschien iemand waarmee ik de textures van de PS2 kan aanpassen want als ik die textures opsla ergens om ze te bewerken kan ik ze met geen enkel foto bewerk programma openen zelfs niet met paint of paint pro. weet iemand hoe ik dit kan oplossen? met een programatje of zo?
WackoX Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 Dat kan dus niet, en als het kan dan zou je de cd opnieuw moeten branden en dat is iligaal
K.O. Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 Als je textures op de pc exporteert krijg je een .txd bestand dat je ook niet met fotobewerkingsprogramma's kan openen. Het moet met een speciale tool, zoals TXD Workshop. Ik denk echter niet dat deze de PS2 bestanden ook kan openen. Ik weet dat er een speciale IMGTool is die wel console-compatible is. Ik dacht voor de PSP. Misschien bestaan er ook van dit soort PS2-tools? Google anders eens even. (Het veranderen van de bestanden zelf is dacht ik nog steeds legaal. Pas als je de bestanden werkelijk ingame gaat gebruiken moet je branden, en dus wordt het dan pas illegaal. Toch?)
Sjorszzz Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 ik kan het mis hebben hoor maar ik probeer zelf een simpele mod uit te vinden voor de ps2. ik dacht als je de originele game in je betit hebt is het branden legaal toch? en zeker alleen voor eigen gebruik volgens mij? maar het moet wel kunnen want ik las laats een keer ergens op een site dat er mensen zijn die mods hebben gemaakt voor de ps2. maar dit was allemaal in het engels en m n engels is echt om te huilen. dus ben ik maar opzoek gegaan daarvoor in het Nederlands maar ik kan niks vinden en kan ook die andere site niet meer vinden waar op staat dat sommige mensen mods hebben gemaakt voor de ps2. dus het moet wel kunnen. en als het goed is is er niks aan illegaal want zolang het voor eigen gebruik is is het tog legaal en ik heb het originele spel dus.
K.O. Geplaatst: 15 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 Stuur anders eens de link van die engelse site? Veel mensen hier, waaronder ik, hebben geen problemen met engels.
Galiorix Geplaatst: 15 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 ik kan het mis hebben hoor maar ik probeer zelf een simpele mod uit te vinden voor de ps2.ik dacht als je de originele game in je betit hebt is het branden legaal toch? en zeker alleen voor eigen gebruik volgens mij? maar het moet wel kunnen want ik las laats een keer ergens op een site dat er mensen zijn die mods hebben gemaakt voor de ps2. maar dit was allemaal in het engels en m n engels is echt om te huilen. dus ben ik maar opzoek gegaan daarvoor in het Nederlands maar ik kan niks vinden en kan ook die andere site niet meer vinden waar op staat dat sommige mensen mods hebben gemaakt voor de ps2. dus het moet wel kunnen. en als het goed is is er niks aan illegaal want zolang het voor eigen gebruik is is het tog legaal en ik heb het originele spel dus. Het branden of rippen (van de CD afhalen) is ten alle tijden illegaal , omdat er auteursrecht op die bestanden rust en bovendien kan je het spel nog wel branden: Je PS2 moet omgebouwt zijn om gebrandde disks te lezen. Dus je kan wel modden , maar dan kan je PS2 het niet lezen. Aangezien dit alles dus illegaal is , mogen wij je niet verder helpen. Greetz
Sjorszzz Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 zoals ik al eerder heb gezegt ik weet niet meer welke site het was die in het engels staat. maar ik heb er ook al is iets over gelezen op dit forum over die engelse site maar zelfs dat kan ik niet meer weer vinden. ik weet wel dat diegen die daar wat over die site heeft gezegt ene Jarno was dacht ik.
Galiorix Geplaatst: 16 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2007 (bewerkt) Maar het is super illegaal om textures te rippen en te veranderen van je PS2 disk. En je PS2 moet (zoals ik al eerder zei) omgebouwt zijn om gebrande disk te lezen. Dus je kan het wel veranderen maar dan kan je het spel niet spelen. Of is ie wel omgebouwt? Greetz Bewerkt: 16 augustus 2007 door Galiorix
Sjorszzz Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2007 nou ik heb hem een tijdje terug zelf omgebouwd en nu kan hij wel gebande spellen lezen. maar ik heb op internet opgezocht en het is legaal een omgebouwde ps2 zolang je de gebande spellen maar voor eigen gebruik hebt en niet openbaar verkoopt ofzo. alleen weet ik niet hoe het zit om textures te veranden van het ps2 spel en of het legaal is. want zolang je maar het orinele spel hebt en je het veranderde spel met mod erop niet openbaar maakt dackt ik. alleen als het dan toch illegaal is om ps2 textures te veranderen waarom is dat het dan niet van de pc versie van het spel illegaal. is toch het zelfde alleen moet het van een ps2 spel op een andere manier maar hoe??? als ik dit laatste mis heb hoor ik het weer want dit weet ik dus niet zeker. maar ik zou dan wel willen weten waarom ps2 textures bewerken illegaal is en pc niet.
Galiorix Geplaatst: 16 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2007 nou ik heb hem een tijdje terug zelf omgebouwd en nu kan hij wel gebande spellen lezen.maar ik heb op internet opgezocht en het is legaal een omgebouwde ps2 zolang je de gebande spellen maar voor eigen gebruik hebt en niet openbaar verkoopt ofzo. alleen weet ik niet hoe het zit om textures te veranden van het ps2 spel en of het legaal is. want zolang je maar het orinele spel hebt en je het veranderde spel met mod erop niet openbaar maakt dackt ik. alleen als het dan toch illegaal is om ps2 textures te veranderen waarom is dat het dan niet van de pc versie van het spel illegaal. is toch het zelfde alleen moet het van een ps2 spel op een andere manier maar hoe??? als ik dit laatste mis heb hoor ik het weer want dit weet ik dus niet zeker. maar ik zou dan wel willen weten waarom ps2 textures bewerken illegaal is en pc niet. Ik zeg het nog een keer: Ombouwen is illegaal omdat je dan spellen (die je normaal koopt) gewoon kan spelen zonder dat je er iets voor betaald. Opzich is ombouwen zelf nog neit zo illegaal , alleen wat firm en software veranderen maar de doelen van ombouwen zijn wél illegaal. Namelijk het lezen van een gebrande disk waar auteurs recht op zit en die mag dus onder geen geding geript of gekopieerd worden. Omdat jij de textures verandert (wat je zelf al zei: Dat is opzich neit illegaal) maar omdat jij daarvoor de PS2 disk moet rippen , bestanden veranderen én weer branden is het in feite illegaal. Oók voor eigen gebruik. Over het veranderen van de PC versie: Is niet illegaal , je ript niks , kopieert als het goed is ook niks en je hoeft geen disks te branden of iets dergelijks. Daarom is PS2 gta moding wél illegaal en PC GTA modding niet zeg maar. Greetz
Wazuup Geplaatst: 16 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2007 Het is aan de moderators om aan te geven of iets toegestaan of niet is. Als mensen hier willen reageren, kunnen ze of helpen of gewoon niet reageren. Het is niet nodig om te reageren dat iets niet mag op dit forum. Je hebt gezegd dat je PS2 omgebouwd is, dat valt onder Warez. Warez is niet toegestaan hier op het forum. Vandaar dat dit topic toch helaas op slot kan.
Recommended Posts