silverman Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 ik vraag me af of een server gratis is ? zoja wil je me de link ook eens geven Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 Ik kan je wel wat informatie geven. Een goede professionele server is niet gratis, want die wordt op een goede en snelle computer met een super snelle internet verbinding gezet. De populaire servers hebben dat en betalen per maand een vast bedrag om die server online te houden. Hecht je niet zoveel waarde aan een goede server en ben je al tevreden met een spel server waar 20 mensen bijvoorbeeld in kunnen spelen tegelijk? Dan kun je op je eigen computer ook een server starten. Hier zit wel een andeel aan, hij werkt niet als je server en dus je computer in veelal gevallen uitstaat. Je zult je computer dus aan moeten laten staan als je een beetje server wilt hebben, en daar gaan ook weer wat consequenties aan vast zitten. Bijvoorbeeld de stroomkosten en daarnaast wordt je internet er ook nog eens sloom van. Wil je weten hoe dit moet? Download de server bestanden van de officiele site > downloads en installeer het. Zet de poorten open door middel van de handleidingen op deze site en je bent klaar om een leuke server te starten. Denk niet dat het allemaal zo simpel is, want er is nog een hoop te doen om een beetje een leuke server te hebben. Uit eigen ervaring is het beter om een server te huren dan zelf te draaien, maar voor een beginner en als leuk experiment is het zeker goed te doen. Veel plezier en succes! Reageren
silverman Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 Ik kan je wel wat informatie geven. Een goede professionele server is niet gratis, want die wordt op een goede en snelle computer met een super snelle internet verbinding gezet. De populaire servers hebben dat en betalen per maand een vast bedrag om die server online te houden. Hecht je niet zoveel waarde aan een goede server en ben je al tevreden met een spel server waar 20 mensen bijvoorbeeld in kunnen spelen tegelijk? Dan kun je op je eigen computer ook een server starten. Hier zit wel een andeel aan, hij werkt niet als je server en dus je computer in veelal gevallen uitstaat. Je zult je computer dus aan moeten laten staan als je een beetje server wilt hebben, en daar gaan ook weer wat consequenties aan vast zitten. Bijvoorbeeld de stroomkosten en daarnaast wordt je internet er ook nog eens sloom van.Wil je weten hoe dit moet? Download de server bestanden van de officiele site > downloads en installeer het. Zet de poorten open door middel van de handleidingen op deze site en je bent klaar om een leuke server te starten. Denk niet dat het allemaal zo simpel is, want er is nog een hoop te doen om een beetje een leuke server te hebben. Uit eigen ervaring is het beter om een server te huren dan zelf te draaien, maar voor een beginner en als leuk experiment is het zeker goed te doen. Veel plezier en succes! bedankt voor de uitleg maar ik moet er toch eens over nadenken maar kun je je opslaan op een server ? Reageren
Daan[NL] Geplaatst: 15 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 Wat bedoel je hier prcies mee? Bedoel je het zelfde als in de offline GTA dat je in huizen kan endat jee daar volgende keer weer spawnt? nee dat kan niet Wel heb je scripten die een bank script erin hebben dan kan je je geld opslaan in de bank en heb je de volgende keer weer je geld. Reageren
silverman Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2007 Wat bedoel je hier prcies mee? Bedoel je het zelfde als in de offline GTA dat je in huizen kan endat jee daar volgende keer weer spawnt? nee dat kan niet Wel heb je scripten die een bank script erin hebben dan kan je je geld opslaan in de bank en heb je de volgende keer weer je geld. bedankt Reageren
tjoef Geplaatst: 28 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2007 (bewerkt) Zijn de servers op SA:MP nu gratis of niet,want dit topic doet me wat twijfelen! En als er wel degelijk een onderscheid is, waar kan je dan de gratis servers vinden? Bewerkt: 28 augustus 2007 door tjoef Reageren
sevaboy Geplaatst: 28 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2007 Zijn de servers op SA:MP nu gratis of niet,want dit topic doet me wat twijfelen! En als er wel degelijk een onderscheid is, waar kan je dan de gratis servers vinden? Een server waar jij wil op spelen,kost niets. Maar de topicstarter vroeg of je moest betalen voor een eigen server. Reageren
Sandra Geplaatst: 28 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2007 (bewerkt) Summerbase gaf toch een duidelijk antwoord: Conclusie: - Je kan op je eigen pc een server hosten ( = gratis) - Je kan iemand (een vriend ofzo) zoeken die jou server wel voor niks* wil laten hosten - Je kan je server laten hosten door een 'professionele' hoster (kost geld) Nadeel is dat het duur is, voordeel dat je server 24/7 online is en de ping is laag. (* lees: voor een kratje bier ofzo ) Bewerkt: 28 augustus 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.