Jump to content

Gta Sa Modding

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey, ik ben net nieuw hier, ik heb wel vaker op jullie forum gezien! maar had toen geen zin om aan te melden:P

Maar goed....

Ik zoek GTA SA scooters(geen standaard scooters) die ik in GTA SA kan zetten en de snelheid een beetje versnellen

Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt, kippetje34

EDIT: ik ben niet pro in gta modding of handig met ingewikkelde modding programs... :puh:

Bewerkt: door kippetje34
Geplaatst:
Hey, ik ben net nieuw hier, ik heb wel vaker op jullie forum gezien! maar had toen geen zin om aan te melden:P

Maar goed....

Ik zoek GTA SA scooters(geen standaard scooters) die ik in GTA SA kan zetten en de snelheid een beetje versnellen

Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt, kippetje34

Scooters zoeken kun je natuurlijk doen op één van de vele sites die er te vinden zijn, dus ik raad je aan eens in dit rijtje te kijken. Je vindt daar een grote collectie aan sites waar je mods vandaan kunt halen. Daar zit ongetwijfeld wel iets tussen voor je!

De snelheid van een bepaald voertuig kun je meestal aanpassen in de 'handling.cfg'. Onder het kopje van de 'N' staat de maximum snelheid van het betreffende voertuig. Deze kun je naar eigen creativiteit instellen.

• Waar vind ik 'handling.cfg'?
  • 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games' > 'GTA San Andreas' > 'Data'.'

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb in ieder geval wel mooie quads gedownload :)

maar echte mooie scooter nog niet...

Maar goed ik kijk morgen ff weer verder.

Geplaatst:

Oke ik keek wel vaak op www.gta3.net ik heb daar ook wellis een paar scooters gezien! voor GTA San Andreas veel succes ermee!

mgv,

GtaSlave

Geplaatst: (bewerkt)

hey, kun je het geluid van de scooters ook veranderen? dat geluid dat ze nu hebben is een pokkegeluid:P

PS: hoe moet je die trailers van die vracht wagens veranderen?

en waarom geeft mijn gta sa fouten aan als ik te veel auto's er in zet?

EDIT: ik heb al een super mooie quad er ing :D maar alleen als je ergens tegen op botst dan pleur je er gelijk ook af... en ik had een scooter geprobeerd, maar daar kreeg gta sa foutmeldingen van

Bewerkt: door kippetje34
Geplaatst:
hey, kun je het geluid van de scooters ook veranderen? dat geluid dat ze nu hebben is een pokkegeluid:P

Ja, maar dit is nogal lastig. Je hebt er SAAT voor nodig, een gta-sa-geluids-tool. Bij voorkeur de GUI FrontEnd 1.0 van Alci. De installatie van het programma is al vrij lastig. Als het je eenmaal lukt om het programma werkend te krijgen, moet je nog tussen ongeveer 100 geluiden die ene moeten gaan zoeken. Ik kan je wel vertellen dat het zich in de SFX/GENRL bevind, maar daarin zijn nog enorm veel geluiden, waaronder claxongeluiden, optrek-geluiden van voertuigen en schiet-geluiden van alle wapens. Je bent wel even bezig met zoeken. Vervolgens heb je je eigen geluid nodig en replace je die. (Let er op dat je geluid mono is. Stereo ondersteund SAAT niet)

PS: hoe moet je die trailers van die vracht wagens veranderen?

De trailers bestaan uit 2 delen: een 'model' en een 'texture'. Het model is zeg maar de vorm en de texture het plaatje dat om die vorm heen is gewikkeld. Het model kun je veranderen met een 3D modelling programma zoals 3dsmax. het kost alleen een paar duizend euro's. Ook heb je nog ZModeler en GMax, maar t is echt ontzettend lastig. Textures veranderen is wel vrij simpel. Dit doe je met een programma als Paint of beter en daarnaast TXD Workshop. In TXD Workshop open je gta3.img en zoek je naar de naam van de trailer. Ik dacht dat dit artict1, 2 en 3.txd was. Nu exporteer je de juiste bitmap naar bijv je bureaublad en open je m in je beeldbewerkingsprogramma zoals Paint (of beter). Nu pas je m aan en sla je m op. Importeer m in TXD Workshop, sla de texture op, vervang m in gta3.img en rebuild archive.

Dit waren nogal korte instructies, dus ik raad je aan om even in de Master Tutorial List te kijken op deze site. Daar staan uitgebreidere instructies (voor je laatste vraag). Voor je eerste vraag zou ik óf zoeken naar tutorials op andere sites óf zoeken naar andere topics over geluiden vervangen op deze site.

Geplaatst:

Ik raad het je af om de geluiden te wijzigen want éénmaal

vervangen en het is mislukt, is het niet meer terug te draaien.

En de kans is groot dat je rare geluiden hoort tijdens het laden van je savegames.

Eenderde van je SA bestaat uit geluid, dus ergens in de 3GB.

Dit mislukt zeker voor een beginner.

Geplaatst:

ah, een enorm karwei dus!:puh: maar ff over die trailers... ik bedoelde met: dat je die andere trailers er in kan zetten... daarmee bedoel ik: hoe zet je die trouwens in het spel... want ik gebruik dan gta sa mod installer, maar daarmee kan ik die trailers er niet in krijgen..

PS: ik had eens een hele grote dumptruck gezien en in het spel gezet... maar hij had hele mini wielen terwijl die truck gigantisch groot was ... hij zei ook dat ik dmagic wheel mod of zo moest installeren, maar ik kon niet vinden :S

Geplaatst:
ah, een enorm karwei dus!:puh: maar ff over die trailers... ik bedoelde met: dat je die andere trailers er in kan zetten... daarmee bedoel ik: hoe zet je die trouwens in het spel... want ik gebruik dan gta sa mod installer, maar daarmee kan ik die trailers er niet in krijgen..

PS: ik had eens een hele grote dumptruck gezien en in het spel gezet... maar hij had hele mini wielen terwijl die truck gigantisch groot was ... hij zei ook dat ik dmagic wheel mod of zo moest installeren, maar ik kon niet vinden :S

Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde mod geinstalleerd.

De mod waar jij het over hebt is waarschijnlijk voor GTA Vice City.

En GTA San Andreas heeft geen Dmagic Wheelmod, die is enkel voor Vice City.

Wil je de trailers installeren of maken?

Geplaatst:

ik wil ze in mijn game installeren... maar die grote dumptruck zag ik ergens op een site waar je gta sa cars kon downloaden :S

Geplaatst:
..

En GTA San Andreas heeft geen Dmagic Wheelmod, die is enkel voor Vice City.

Wil je de trailers installeren of maken?

de Dmagic WheelMod is er ook voor GTA III hoor :7

Anyway: je kan met Imgtool 2.0 de DFF (het model) en de TXD(de textures of 'stickers') vervangen. Een uitgebreide tutorial over de Imgtool vind je hier.

Greetz en succes :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...