Jump to content

PS2 is stuk.

GTA-Freak2

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb mijn PS2 (Playstation2) "slimline" versie nog geen jaar, en is nu al stuk. Het probleem is dat hij geen games, dvd's, en CD's meer afspeelt. Als ik probeer een game af te spelen, gaat hij gewoon naar het menu waar je naar de memorycard kunt gaan. Normaal doet een PS2 dat alleen als je geen CD insteekt. Dus ik denk dat er iets met de laser scheelt. Valt hier iets mee te doen? Zijn er oplossingen voor, zoja dan zou ik die graag horen ;).

PS: Met mijn vorige PS2 was juist hetzelfde gebeurt, maar toen had ik nog garantie. Nu dus niet meer.

Alvast bedankt!

EDIT@Joriz: Ik heb het misschien wat verkeerd uitgelegd, ik heb mijn "nieuwe" ps2 nog geen jaar, maar die heb ik uit garantie gekregen nadat mijn vorige ps2 stuk was. En die heb ik al meer dan 1 jaar geleden gekocht.

Dus voor een lang verhaal kort te maken, ik heb GEEN garantie meer.

EDIT@ Rullez: Nu je het zegt, er kan toch niets meer misgaan:p. Ik zal het proberen, maar ik heb er niet al te veel vertrouwen in. Weet je misschien hoeveel zo'n schoonmaak CD'tje kost? En waar ik dat kan kopen?

EDIT2@Rullez Bedankt!

Bewerkt: door GTA-Freak2
Geplaatst:

Je zegt dat je hem nog geen jaar hebt dus je moet garantie hebben. Ruil hem in voor een nieuwe of laat hem repareren door Sony.

Wie weet helpt een schoonmaak CDtje wel?

Edit bij mij hielp het anders wel. En sowieso wat heb je nog ter verliezen? Hij was toch al stuk...

Edit: Ik heb de mijne bij E Plaze gekocht voor 16 euro. Hierin zat dan een Schoonmaak Cd en een spuitje om lichte krassen weg te poetsen.

Bewerkt: door Rullez

als ik jouw was zou ik gewoon terug naar de winkel gaan waar je je originele PS2 hebt gehaald. (je eerste dus) Nadat je eerste ps2 kapot is gegaan heb ej een nieuwe gekregen. Hierbij wordt automatisch de garantie verlengd. Dus je hebt gewoon weer een jaar garantie erop.

Bewerkt: door klok
Geplaatst:

ik zeg het u de smalle ps2s zijn zwak is bij mij ook gebeurt ik heb de grote ps2 nog en gaat al 5 jaar mee

nog niets van problemen. inmiddels is de slimeline al waar gemaakt lag gwn stof op de lazer.

kwou het gewoon efkes medelen

Geplaatst:

ik heb onlangs men 4de ps2 gekocht,kgeef toe dat de 3de stuk was door de wel heel slechte omhang van men broer:@ maar de eerste 2 was fout sony:@

Geplaatst:
EDIT@Joriz: Ik heb het misschien wat verkeerd uitgelegd, ik heb mijn "nieuwe" ps2 nog geen jaar, maar die heb ik uit garantie gekregen nadat mijn vorige ps2 stuk was. En die heb ik al meer dan 1 jaar geleden gekocht.

Dus voor een verhaal lang te maken, ik heb GEEN garantie meer.

Ook op je nieuwe PS2 hoor je weer een jaar garantie te krijgen. Ga er even achterna dan krijg je gewoon weer een goede terug.

ik zeg het u de smalle ps2s zijn zwak is bij mij ook gebeurt ik heb de grote ps2 nog en gaat al 5 jaar mee

nog niets van problemen. inmiddels is de slimeline al waar gemaakt lag gwn stof op de lazer.

Dan zal ik jou nog even iets vertellen. Ze hebben juist de kleinere versie uitgevracht omdat de dikkere versie 1 fout bevatte: Boven de laser zat een dun plaatje plastic. Als je dan erg vaak achter je PS2 zit. Wordt je laser erg heet. En laat de straal het plaatje smelten tot een hoopje stof. Dat stof komt om de lens. EN het is gedaan.

Ik heb mijn dunne versie al weer 3 of 4 jaar. En werkt nog steeds perfect :Y

BTW jou theorie klopt. Alleen dan andersom thug....

Bewerkt: door Rullez
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dan zal ik jou nog even iets vertellen. Ze hebben juist de kleinere versie uitgevracht omdat de dikkere versie 1 fout bevatte: Boven de laser zat een dun plaatje plastic. Als je dan erg vaak achter je PS2 zit. Wordt je laser erg heet. En laat de straal het plaatje smelten tot een hoopje stof. Dat stof komt om de lens. EN het is gedaan.

Ik heb mijn dunne versie al weer 3 of 4 jaar. En werkt nog steeds perfect :Y

BTW jou theorie klopt. Alleen dan andersom thug....

Die van mij zou het zelfde moeten hebben, zelden doet hij het maar voor korte duur (20 min. ofzo). Anders spelt hij DVD's altijd af. Nu is het zo: hij start op, je ziet dan eerst altijd die blokjes maar daarna krijg je bij mij het ''browser'' scherm en dan moet ik afwachten of de CD die ik er in heb gedaan heb het doet.. Normaal moet hij toch gelijk starten als die blokjes voorbij zijn. Ik hoop dat julie het zo ong. weten wat er is..

Tha-Ran

Geplaatst:

Dus voor een verhaal lang te maken, ik heb GEEN garantie meer.

Ook op je nieuwe PS2 hoor je weer een jaar garantie te krijgen. Ga er even achterna dan krijg je gewoon weer een goede terug.

Dat zou ik ook zeggen,maar ik had vroeger ook een probleem.

Mijn PS2 was 1 van de 1 Series (die groote bakken :puh:)

Soms ging er iets mis met mijn game,muziek zat vast,spel laade grond niet meer,maar ik heb nu al een nieuwe..

Maar toch wil ik weten wat er aan scheelde,het spel zelf was niet kapot,maar de PS2.Was dit omdat dit de 1 series waren,dat hij vaak vastzat omdat hij nog niet uit zijn bugs gefilterd was?

PS: het is een 1 series editie met de aqua special edition..

Ook ik had GOW II Gekocht,en ik stak het in.(gloednieuw) Toen zag ik op mijn scherm de hele tijd zwart,en beweegde niet.Ik ging terug en ging achter een nieuwe GOW II (juist uitgekomen) ik had garantie.En weer ging het niet.toen mocht ik een ander spel kiezen.

Maar was dit omdat mijn PS2 de 1 series was?

Na miss iets met de lens, je moet ff kijken wat Rullez zei. Ik heb wat gevonden wat miss heel nuttig zou kunnen zijn.. ze zeggen ook dat schoonmaak CDtjes niet werken.. >klikkie<

Tha-Ran

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

Ik denk dat mijn PS2 kapot is omdat ik hem al 7 jaar heb ...

:7 Ik had verdriet toen ik hem moest weggooien,dus heb ik hem gehouden ^_^

Geplaatst:

ik weet het niet. maar misschien is je lens wel vuil.

waardoor hij de disc niet goed kan afspelen. of misschien de Dvd

heb je al geprobeerd een andere spel in te doen en kijken wat die deed?

nou ja die zal vast hetzelfde doen iniedergeval kan je misschien je lens proberen schoon te maken :)

ik doe dat ook soms ik heb ook de slimline versie al 3 jaartjes en is nog nooit stukgegaan behalve de adapter.

maargoed hoe ik altijd de lens schoonmaak is ik pak een wattipsie of hoe je dat ook noemt het is z,n ding om je oor mee schoon te maken je kent ze vast wel :puh:

dan doe ik er een beetje water op en ga ik heel voorzichtig over de lens heen let op niet teveel water want anders lekt het lekker door die Ps2 heen. en dan met de andere kant van dat ding droogmaken heel voorzichtig. :)

nouw weet ik niet of dit slecht is voor je lens want ik zou niet weten hoe het anders moet maar ik doe het iniedergeval al best lang en nooit problemen gehad en me Ps2 leest altijd goed af.

en anders moet je je Dvd,s misschien wel schoonmaken gewoon met een zachte vochtige doek erover heen heel lichtjes en dan droogmaken. :Y

en als hij echt stuk is tja dan moet je hem denk ik laten maken maar waar ? vind wel vreemd dat je niet opnieuw garantie krijgt. maarja het blijft ook geen feest :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...