Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Eerst wil ik ff zeggen sorry als ik het verkeerd heb gezet onder SA: General! Ik wist namelijk even niet waar het moest. Uhm ja, weet iemand hoe je de auto plekken kan veranderen. Bijvoorbeeld voor sweet's huis staat altijd een auto. Kan je die veranden in bijvoorbeeld een Politie-auto (ik noem maar wat) Heb een keertje gedaan bij vice city iets in main volgens mij. Naja alvast bedankt. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Eerst moet je main.scm decompileren, door bijvoorbeeld Sannybuilder te gebruiken (Run - Decompile). Daarna moet je de volgende lijn opzoeken: 09E2: $2765 = parked_car_generator_w_numberplate #GREENWOO 59 34 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 plate "GROVE4L_" at $138 $139 $140 angle $141 Vervolgens #GREENWOO veranderen in de auto naar keuze: POLICE_LA POLICE_SF POLICE_VG POLRANGER (deze kan je vinden in bijvoorbeeld handling.cfg) Tot slot weer "compileren" (Run - Compile). Helaas zijn niet alle auto's in main.scm te vinden, sommige zijn hardcoded... Reageren
Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 (bewerkt) Oke maar hoe zoek ik dan de auto van sweet op. Die wil ik veranderen met een admiral. en btw bedankt voor het verplaatsen EDIT: Uhm, heb nog een tut gelezen en heb sanny builder 3 nederlands. Ik kan main.sc wel laden en handling etc. Maar main.scm zelf niet. dit staat er dan: Thread niet gevonden. Base 8. Waarschijnlijk ik script.img kapot. Vaag Bewerkt: 19 augustus 2007 door DJ CJ Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 (bewerkt) Oke maar hoe zoek ik dan de auto van sweet op.Die wil ik veranderen met een admiral. en btw bedankt voor het verplaatsen Om die op te zoeken heb je de coordinaten nodig van de auto. Waarschijnlijk kan je in de Downloaddatabase of op de grotere mod sites een coordinaten tool vinden. greetz BTW ik zie al aan de code van Dutchy3010 dat die voor de Greenwood van Sweet gebruikt is , je kan hem dus letterlijk overnemen. Bewerkt: 19 augustus 2007 door Galiorix Reageren
Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Ja maar hoe gewoon overnemen? Ik kan main.scm niet openen in sanny builder 3 (zie vorige bericht) En waar zou ik het dan in moeten plakken? Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Ja maar hoe gewoon overnemen? Ik kan main.scm niet openen in sanny builder 3 (zie vorige bericht)En waar zou ik het dan in moeten plakken? Zoek in Sannybuilder (als ie het weer doet) naar "GROVE4L_". Dit is een unieke code , namelijk die van de nummerplaat van Sweet. Als je de goede code te pakken heb vervang je de ID van de Greenwood (#GREENWOO) naar die van bijvoorbeeld de Patriot(#PATRIOT). Greetz Reageren
Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 (bewerkt) Ja, maar hoebedoel je zoeken dan moet ik tog eerst main.scm openen? Die doet het op een of andere manier niet. EDIT: Met Sa mission builder geeft ie ook fout aan met script.img... Het is dus wel duidelijk dat ik het niet geopend krijg. Is het dan ook mogelijk om de greenwood te vervangen met een admiral. Zo ja, hoe moet dat dan? Bewerkt: 19 augustus 2007 door DJ CJ Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Ja, maar hoebedoel je zoeken dan moet ik tog eerst main.scm openen?Die doet het op een of andere manier niet. EDIT: Met Sa mission builder geeft ie ook fout aan met script.img... Het is dus wel duidelijk dat ik het niet geopend krijg. Is het dan ook mogelijk om de greenwood te vervangen met een admiral. Zo ja, hoe moet dat dan? Als er iets mis is met script.img zal je denk ik GTA San Andreas opnieuw moeten instaleren , er is geen andere manier. Ik zal nog eens uitleggen hoe je de Greenwood van Sweet in stappen: 1.Open Main.scm in Sanny of SA Mission Builder en Decompile hem. 2.Zoek naar "GROVE4L_". 3.Als het goed is kom je dan bij de code uit die Dutchy je gegeven heeft. 4.vervang #GREEWOO voor #ADMIRAL 5. Druk op Compile 5. Start GTA San Andreas en start een nieuwe save game (oude werken niet) 6. Als je bij GroveStreet aankomt staat er als het goed is een Admiral met het kenteken: Grove4l. Greetz en succes Reageren
Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Oke ik zal san andreas dus opnieuw moeten installeren. Ik weet nog niet of ik dat doe maar anders probeer ik het wel ff uit. Bedankt allemaal! Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 19 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 Oke ik zal san andreas dus opnieuw moeten installeren.Ik weet nog niet of ik dat doe maar anders probeer ik het wel ff uit. Bedankt allemaal! Waarom moet je hem opnieuw installeren? Elke main.scm, maak niet uit welke aanpassing je maakt, moet te openen zijn in Sannybuilder 3. Dat doe je als volgt: En dan heb je hem geopend... Wat ook kan zijn, is dat je de map op "Alleen lezen" hebt staan, zorg dat je de volgende Eigenschappen van de map hebt: Succes Reageren
Little Jacob Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2007 (bewerkt) Ah ben net te laat Heb net opnieuw geinstalleerd maar maakt niet uit. Doe wel ff zonder n00bmode. Maarja tog bedankt Bewerkt: 20 augustus 2007 door DJ CJ Reageren
Little Jacob Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Is het mogelijk om zo'n auto te spawnen (voor sweet's huis) maar dan zonder dat je new game moet doen. Heb nu gedaan klik ik op new game lukt alles wel, maar doe ik laad game staat er nog een greenwood Reageren
Black Force Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 het kan zijn, omdat jij de #GREENWOO wilde veranderen in een andere auto, dat je hebt gezocht naar de GROVE_4_live code om dat op het nummerbord te zetten. dan heb je dus gewoon 1 van die #GREENWOO veranderd in een andere wagen, terwijl die code er wel meer als 100 keer instaat als je ernaar zoekt, dus je weet nooit welke degene is die jij wilt veranderen. En de greenwood die buiten de missies wel eens voor sweet zijn huis staat, word waarschijnlijk niet eens via SCM neergezet maar vanuit een IPL bestand als ik het goed heb. hopelijk snap je mijn uitleg, zo niet, dan moet je even vragen wat je niet snapt. succes verder, Greetz, Black Force Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Dat is niet waar, Black Force. Althans, niet volledig. Je hebt gelijk dat je niet op "GROVE_4L" moet zoeken, want dan kom je ook dingen tegen die ín de missies zijn. Maar de auto van Sweet wordt wel degelijk gespawnt met SCM, voor zijn huis, in de thread "INITIAL". Het is een cargenerator. De regel die ik eerder gegeven heb in dit topic, is dus de cargenerator van de Greenwood. Natuurlijk komt het vaker voor, omdat je bij bepaalde missies deze Greenwood krijgt. Overigens weet ik niet of je het kunt aanpassen zodat je geen new game hoeft te starten. Een mogelijkheid is om gewoon het model van de Greenwood te veranderen, met bijvoorbeeld SAMA. Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar een nieuwe(re) techniek, namelijk CLEO3, die ingebouwd is in SannyBuilder. Succes. Reageren
joopykoopy Geplaatst: 30 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 srry voor het bumpen... maar ik las over dat cleo3 gedoe wat is dat om precies te zijn? werkt het ook voor vice city? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.