Jump to content

Maken van een Sig

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik verschillende Tutorials bekeken maar geen van allen kan mij echt helpen..

Ik wil graag een sig maken met kenmerken van The Elder Scrolls IV Oblivion erin.

Ik wil graag leren hoe je dat moet doen of dat iemand het graag voor me wil maken :engel:

Weet iemand ook mooie plaatjes van Ridders enzo te vinden?

Geplaatst: (bewerkt)
Ik verschillende Tutorials bekeken maar geen van allen kan mij echt helpen..

Ik wil graag een sig maken met kenmerken van The Elder Scrolls IV Oblivion erin.

Ik wil graag leren hoe je dat moet doen of dat iemand het graag voor me wil maken :engel:

Weet iemand ook mooie plaatjes van Ridders enzo te vinden?

Een tutorial is meer bedoeld voor de uitleg, als jij dus iets uit Oblivion wil toevoegen dan moet je een beetje je eigen draai geven aan die signature. Onthoudt dus dat die tutorial in een grove schets uitlegt hoe je iets kan doen, jij bent het nog altijd die zelf iets moet maken. Ik zou, als ik jou was, gewoon enkele tutorials opnieuw volgen, maar dan met een render van bijvoorbeeld Oblivion. Als je een stap niet mooi vindt, dan sla je die bijvoorbeeld gewoon over. Als je tussendoor op een leuk idee komt, dan voer je dat uit. Als je het op het gebied van tutorials wat breder wilt hebben, dan raad ik je aan naar Gamerenders te gaan. Tevens vind je daar ook een grote collectie aan plaatjes (renders) die je kunt gebruiken. Registratie is verplicht, maar daar krijg je dan wel weer heel wat voor terug. Probeer het eens, zou ik zeggen. :Y

@Hieronder:

Je render is het plaatje dat je gebruikt voor in je signature. ;)

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst: (bewerkt)

Render? Wat is dat?

EDIT: Sorry maar ik heb hier de ballen verstand van..

Bewerkt: door Verrity
Geplaatst:

Een render is een 'uitgeknipt plaatje'. Gewoon een figuurtje met transparante achtergrond die je kan inbrengen in je signature.

Geplaatst:
Render? Wat is dat?

EDIT: Sorry maar ik heb hier de ballen verstand van..

Een render is een ontwerp gemaakt door iemand waar geen achtergrond bij zit (transparant). De meeste mensen verstaan onder render's een uitgeknipt plaatje, maar dat noem ik een cut-out.

Geplaatst:

Ik heb het gebruik van het woord "render", zoals veel mensen het hier in de GFX fora doen, ook nooit begrepen. En zelfs jou definitie dat het om een transparante achtergrond zou gaan, snap ik niet.

Ik ken het woord "render" eigenlijk als naam voor een plaatjes dat uit een 3D-model is gegenereerd, en waarbij realistische licht en shaduw effecten zijn gemaakt. Het proces heer renderen, het resultaat is een render van het model.

Dit komt ook ongeveer overeen met de omschrijving die wikipedia geeft.

Het zal wel door sites als gamerender komen, dat de term (naar mijn mening) verkeerd gebruikt wordt. Voor wat hier meestal render genoemd wordt is cut-out inderdaad een betere benaming.

Geplaatst:

Ik heb GIMP gedownload. En ik probeer tuts te volgen maar het wilt maar niet lukken :cry:

Wie kan me verder helpen?

Geplaatst:
Ik heb GIMP gedownload. En ik probeer tuts te volgen maar het wilt maar niet lukken :cry:

Wie kan me verder helpen?

Misschien kun je alles eens overlopen en zeggen wat je niet kunt en/of niet snapt.

Geplaatst:

Wat ik versta onder een render:

Een render is meestal een persoon die uitgeknipt is uit een afbeelding. Het kan ook een auto, logo of meer zijn.

Kun je ook even wélke tuts je volgt om met GIMP te werken en zoals Pitbull zegt wat er niet lukt. Zo zullen we je waarschijnlijk beter kunnen helpen.

Als het dan nog niet lukt zou ik eens een trial van Photoshop proberen en misschien als het je bevalt ook kopen. Ik heb eens gekeken op Google hoe GIMP er uit ziet en ik zou er ook niets van snappen, veels te veel kadertjes en logo'tjes. Photoshop is veel overzichtelijker denk ik.

Geplaatst:

Vanaf het begin begint de ellende al..

Ik heb namelijk geen idee waar ik mijn render moet invoegen.. Dat brushen wil ook niet lukken...

Dus..

Alles snap ik niet :cry:

Geplaatst:
Vanaf het begin begint de ellende al..

Ik heb namelijk geen idee waar ik mijn render moet invoegen.. Dat brushen wil ook niet lukken...

Dus..

Alles snap ik niet :cry:

Volgens mij zit je bij de verkeerde tutorials je kijken. Kijk jij misschien bij de tutorials hier op het forum? Zoja, dan kijk je verkeerd, al de tuts hier zijn om met Photoshop te werken. Zoals eerder vermeld post je beter even welke tutorials je volgt. Indien je GIMP tutorials zoekt kunnen deze sites misschien helpen:

1

2

3

Deze sites zijn allemaal met Google gezocht. Zoek gewoon even 'GIMP tutorials' en je vindt direct een hele boel sites waar je allerlei GIMP tutorials vindt. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...