Jump to content

Iets anders dan klerenkast


WackoX

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil bij mijn server niet meer dat ik in zo'n stomme klere kast sta, maar op deze plek:

AddPlayerClass(280,412.8864,2543.0010,28.8870,358.3699,0,0,0,0,0,0);

Ik heb al wat in mijn script gevonden wat er mischien me te maken heeft:

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)

{

SetPlayerInterior(playerid,14);

SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);

SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);

SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

Weet iemand hoe?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • WackoX

    16

  • Sandra

    8

  • .Timothy

    5

  • Puma

    1

Top Posters In This Topic

Ik neem aan dat je dan gewoon buiten wilt staan? Ik zou dan een plek uitkiezen waar je wilt staan als je gespawned moet worden. Neem de coördinaten en plak die bij: SetPlayerPos. Zet voor SetPlayerInterior '//'. Ik weet niet zeker of het werkt, maar ik denk dat het wel lukt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet inderdaad gewoon de gewenste coördinaten invullen bij

'SetPlayerPos' & 'SetPlayerCameraPos' & 'SetPlayerCameraLookat'

Het is wel een hoop werk hoor om het perfect te krijgen:

- Voer iets in >> bekijk het resultaat in je server >> niet tevreden? >> Verander de coordinaten in script >> weer testen >> net zolang tot je tevreden bent.

Succes ermee :)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk ben je dan vergeten de regel 'SetPlayerInterior(playerid,14);' te veranderen.

Maar van het getal '14' het getal '0' dus:

SetPlayerInterior(playerid,0);

Probeer of dit werkt:

SetPlayerInterior(playerid,0);
SetPlayerPos(playerid,412.8864,2543.0010,28.8870);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 358.3699);
SetPlayerCameraPos(playerid,410.8864,2550.0010,28.8870);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,412.8864,2543.0010,28.8870);

Resultaat:

samp027px7.jpg

Suc7 ermee :dans:

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Weeeeeeee! bedankt man! het is gelukt, maar wat is het verschil tussen 0 en 14 dan?

Maar ik heb nog èèn vraag om het af te sluiten, weet iemand het id van deze toren:

torenhj5.png

En hoe moet ik hem op een bepaalde plek in mijn script zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

1. Dat is het verschil van interieur, 0 is het gewone land, en 14 is het id van je klerenkast(Wardrobe)

2. Ik zal hem even opzoeken, het kan even duren maar ik zal hem je zo geven. BTW, wil je voor of op de toren? Lukt niet meer...

3. Je bedoeld de plaats? Dat is gewoon bij SetPlayerPos.

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon, dezelfde tekst uit de beginpost vervangen door die die Sandra geeft, als je dat doet krijg je wat er op de bijgeleverde screen staat ;).

Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik die toren kopier ergens anders naar toe, dus bijvoorbeeld op een vliegveld

DUS DIE TOREN OP EEN VLIEGVELD ZETTEN

Snappen jullie het nu ?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dat wilt doen dan moet ik je teleurstellen, want in SA-mp kan je niet modden. Je kan in je singleplayer wel gewoon die toren verplaatsen, maar dan moet je bij de andere Modding fora zijn.

Jij speelt zeker nog sa-mp 0,1b? :7

In sa-mp 0.2.1 kan je wel zelf objecten toevoegen hoor ;).

Je kan in je eigen server objecten toevoegen

door bij 'public OnGameModeInit()'

De regel:

CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie);

toe te voegen.

Je zal zelf het id moeten vinden, aangezien ik geen zin heb om alle 18000 objecten door te zoeken ;)

Succes ermee

Link to comment
Delen op andere websites

Zet dit ergens in het OnGameModeInit gedeelte:

CreateObject(16093, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie);

Voortaan kun je ID's van objecten het beste opzoeken met de Mapviewer. Hoe je die moet downloaden, installeren en gebruiken staat duidelijk uitgelegd in mijn tutorial over Txd-modding.

Als je de mapviewer hebt opgestart en je focust je met je beeld op het object, druk en houd je rechtermuisknop in en dan komt in de balk bovenaan alle info te staan die je nodig hebt, het getal helemaal rechts met de # ervoor is het ID.

Verder kun je ook gewoon een map met MTA maken d.m.v. de Map-Editor, waarna je naar deze site gaat, waar je je .map betand opent (staat meestal in C:/Program Files/MTA San Andreas/mods/mapeditor/maps) en op "convert" klikt. Nu opent een nieuwe pagina met een lijstje met functies, waarvan de meesten 'CreateObjects()' zullen zijn. Deze kun je nu gewoon in je gamemode plakken :). Ik raad je aan om voor het converten geen objecten die bijvoorbeeld rook maken, pickups en checkpoints in je map te gebruiken. De spawnpoints worden gezien als voertuig-spawns, met als ID het voertuig dat je als begin-voertuig hebt gekozen in je MTA-map. Plaats spawnpoints d.m.v. de coördinaten van spawnpoints te kopiëren en die in je AddPlayerClass functie te plakken.

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt!

Succes :).

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...