Jump to content

Gevaarlijke site?

Recommended Posts

Geplaatst:

IK zit te kijken op het forum klik op een link staat er opeens dit:

Deze site is voor volwassen en kan credicard in gevaar brengen en huwlijk enz enz en dann staat er wil u drive cleaner op u pc hebben die kan dat verwijderen enz.

Waarom is dit ? is het gevaarlijk?

( Sorry maar ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt iets goeds gevonden hoewel ik wel weet dat ik ooit z'n topic heb gezien )

Alvast bedankt :tu:

MVG gtaman122 :sigaar:

Geplaatst:
IK zit te kijken op het forum klik op een link staat er opeens dit:

Deze site is voor volwassen en kan credicard in gevaar brengen en huwlijk enz enz en dann staat er wil u drive cleaner op u pc hebben die kan dat verwijderen enz.

Waarom is dit ? is het gevaarlijk?

( Sorry maar ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt iets goeds gevonden hoewel ik wel weet dat ik ooit z'n topic heb gezien )

Alvast bedankt :tu:

Ik heb dat ook,als ik soms op een cheatsite zit,dat is Spyware,download dat niet,want anders kan het zijn dat je geldproblemen krijgt,dus gewoon op een ander site en later weer op die site,dan krijg je geen problemen,maar een goede tip,installeer Spybot of Spywareblaster,dan krijg je nooit zo'n problemen.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar is de site gevaarlijk? of is het gevaarlijk als ik het NIET download?

MVG gtaman122

Bewerkt: door gtaman122
Geplaatst:

MVG gtaman122

Als je zo'n popup krijgt moet je die gewoon afsluiten. Als je ergens opklikt kan het zijn dat hij een download of iets dergelijks start zodat je hele computer in de soep loopt. Download anders eens Ad-Aware 2007 Free , een goede spyware scanner en zoals de naam al zegt: Gratis :DKlikkie!!

Geplaatst:

MVG gtaman122

Het is de site soms niet,maar meestal wel,en als je het niet download is ,dan is het ongevaarlijk.

Geplaatst:

Het is de site soms niet,maar meestal wel,en als je het niet download is ,dan is het ongevaarlijk.

Oke bedankt alle twee :tu:

Geplaatst:

Ik krijg meestal Cleandriver of Drivecleaner.. Erg irritant.. Maar helpt het als je het gebruikt? Of moet je het juist niet doen omdat dat een virus is? :7

Geplaatst: (bewerkt)
sites die drivecleaner aanbieden of proberen andere malware aan te smeren moet je ten aller tijden mijden

Precies.

Ik had zo`n drivecleaner geprobeert te instaleren maar dat lukte niet. Nu krijg ik altijd als ik mijn gebruikersnaam open zo`n rottig berichtje of ik deze wil instaleren. Ik kan het ook niet verwijderen of uitschakelen. :@

Kent iemand hier mischien een oplossing voor??

Bewerkt: door PIERRO P
Geplaatst:

Ga naar de procesnaam (CTRL-ALT-DEL en naar processen), zoek de naam van het virus. Schrijf het op en ga naar de Zoekfunctie van Windows Zoek het bestand en verwijder het. Maar deze manier is een beetje gevaarlijk omdat sommigen dezelfde procesnamen als kritieke processen van Windows zelf overnemen. In dat geval moet je wéten in welke map het wel of niet hoort.

Geplaatst:

Je kunt ook:

Start, uitvoeren, type 'Msconfig'

Bij het tabblad 'Opstarten' staan álle programma's die tegelijk opstarten met windows. Daar staat waarschijnlijk ook iets in de trand 'drivec_popup' ofzo. Vink die dan af.

Dan kun je tegelijk ook nog even andere programma's die je niet gebruikt afvinken, start je computer ook wat sneller op.

Als je dit afsluit, moet je de computer even opnieuw opstarten. Dan krijg je een melding van msconfig. Vink het vinkje aan en klik op OK.

Als je de goede hebt afgevinkt ben je ervan af.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...