Jump to content

C005_jpg.zip

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij deze wil ik iedereen die dit leest waarschuwen voor mogelijk een virus dat zich via MSN verspreid. Zojuist stuurde een klasgenote me namelijk het bestand C005_jpg.zip gevolgd door het bericht "echt erg kijk dan". Het feit dat dit zonder enige begroeting of iets dergelijks kwam gaf mij al sterke twijfels, evenals het feit dat deze klasgenote niet op mijn berichten reageerde.

Het zipje heb ik uiteindelijk gedownload en ik heb er mijn virusscanner overheen gedraaid, maar die vond niks. In het zipje zat het bestand C005_jpg-msn.com wat volgens de eigenschappen een MS-DOS programma was. Toen wist ik wel bijna zeker dat het een virus was en ben ik er maar verder vanaf gebleven.

Overigens gebeurde een vriend van me precies hetzelfde, en terwijl ik dit typte stuurde ze ook nog het bericht "hoe vind je dit er uitzien ?", maar dan zonder begevoegd bestand.

Hebben nog meer mensen dit meegemaakt en weet iemand wat dit is? Je bent in ieder geval bij deze gewaarschuwd!

:bier: Nuke[NL]

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt dat je dit zegt want dan kan ik ernaar kijken als ik (eens) er last van heb

Bewerkt: door PatrickW
Geplaatst:

Bedankt voor het melden, zal erop letten, en wie krijgt de laatste tijd ook email met geen tekst maar een bijlage wat een PDF bestand is? Heb hem wel gebanne uit mijn emaillijst..

Geplaatst:

Ik had 'm op mijn PC staan :duh:

Hoe je er vanaf moet komen:

1. Verwijder je MSN
  2. Gebruik Ad-Aware/Spybot S&D en gooi alle spyware weg
  3. Download Easy Cleaner
  4. Klik op 'Register' Links bovenin. Dan gaat Easy Cleaner naar ongeldige register keys zoeken, verwijder alle ongeldige die hij laat zien
  5. Klik dan in EasyCleaner op 'Opstarten' en verwijder msnsgs.exe
  6. Reistall MSN

Btw, het kan ook C006_jpg.zip zijn maar iig! als iemand je dat soort dingen stuurt vraag hem eerst ff wat het precies is

Geplaatst:

Ik kreeg hem ook, het hoeft niet persee C006_jpg.zip te zijn, die C006 kan ook wat anders zijn. Ik downloade het .zip bestandje en opeens zag ik een raar bestand er in staan, later kreeg ik het nog een paar x, een vriend van mij had er ook last van.

Geplaatst:

NOOIT op een onbekende bestand naam klikken, altijd EERST vragen aan die MSN buddy wat het is en als die niet weet wat dat is en die niet verstuurde, annuleer het zonder pardon want HET IS VIRUS die de laatste tijd heel erg populair is via de MSN

Ik had 'm op mijn PC staan :duh:

Hoe je er vanaf moet komen:

1. Verwijder je MSN
  2. Gebruik Ad-Aware/Spybot S&D en gooi alle spyware weg
  3. Download Easy Cleaner
  4. Klik op 'Register' Links bovenin. Dan gaat Easy Cleaner naar ongeldige register keys zoeken, verwijder alle ongeldige die hij laat zien
  5. Klik dan in EasyCleaner op 'Opstarten' en verwijder msnsgs.exe
  6. Reistall MSN

Btw, het kan ook C006_jpg.zip zijn maar iig! als iemand je dat soort dingen stuurt vraag hem eerst ff wat het precies is

deze instructies zijn dus VERKEERD

er zijn enorm (echt enorm) veel varianten op dit "msn virus" met jouw procedure blijft de troep aanwezig alleen merk je het niet meer.

Mocht je last hebben of hebben gehad van dergelijk msn virus gebruik dan dit tootlje om de troep volledig weg te halen en eventuele schade te herstellen op het moment huist in dit tootlje een removeral voor bijna elk bekend msn virus

Bewerkt: door Preddy

Mijn zusje was helaas zo dom dit van iemand te accepteren, zodat een van onze pc's ook besmet was. Gelukkig vond ik na even googlen deze site, waarop staat hoe je het virus weer van je pc verwijderd. Bij ons werkte dit perfect. Veel succes!

:bier: Nuke[NL]

Bewerkt: door Nuke[NL]

het leek perfect te werken

deze methodes zijn on-volledig

tenzij je het over de hijackthis methode hebt, die is perfect.

Bewerkt: door G13nn

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...