Jump to content

pc sa, sa:mp

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo iedereen ik heb SA op ps2 uitgespeeld en ik denk dat ik het voor op de pc ga kopen maar ik weet totaal nik svan modden of verschillende mods af en nu vraag ik me af wat het verschil is tussen pc en ps2 en kan iemand me de voordelen en nadelen zeggen van pc aub?maar ik ga het waarschijnlijk sowieso toch kopen oja waar kan ik terecht met vragen over sa:mp en wat is dat precies is het gratis?

greetings from moechy(sven)

Geplaatst: (bewerkt)

Over modden raad ik je aan deze post te bekijken, als je nu San Andreas koopt zal je trouwens wel V2.00 krijgen, dus moet je gaan downgraden als je wilt modden, maar dat is van latere zorg.

Voordelen pc:

Besturing is beter, vooral het mikken.

Je kan ook nog andere dingen doen terwijl je aan het gamen bent, chatten etcetera.

Je kan mods installeren.

Je kan (makkelijk) savegames downloaden.

Je kan SAMA gebruiken, dit programaatje laat zien wat je allemaal al gedaan hebt en waar alle collectables zijn.

SA MP is inderdaad helemaal gratis, er is een heel forum wat daarover gaat, dat kan je een stukje onder San Andreas vinden. Daar wordt ook duidelijk dat er twee verschillende soorten Multiplayer zijn, maar meer info kan je daar vinden :tu: .

Hopelijk heb ik hiermee je vragen voldoende beantwoord :).

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Geplaatst:

Misschien heb je wat aan meerde meningen, zodat je jou mening niet op één lid moet afstemen. :)

+ Punten

- Downloaden en uitwisselen van Savegame's

- Foto's worden opgeslagen in een mapje

- Je kan Multiplayer spelen

- Je kan op een eenvoudige manier filmpjes maken

- Je kan zoals Verceti hierboven zei Mods installeren

- Punten

- In het begin zal je aan de besturing moeten wennen

Informatie over San Andreas Multiplayer kan je hier en hier vinden. Voor vragen kan je in dit fora terecht.

Geplaatst:

Het grootste verschil is toch wel de besturing. Dat heb ikzelf aan den lijfe ondervonden. Op de PS2 raak je al snel gewend aan de Dual Shock Controller en op de PC is het dan vaak zoeken naar de juiste knoppen en je hebt behalve het toetsenbord ook de muis nodig. Qua verschillen in het spel zelf zijn er nauwelijks, slechts minieme verschillen die je misschien niet eens zal opvallen. Als je niet gewend raakt aan de PC besturing (zoals ik :bonk: ) raad ik je aan een gamepad te kopen die lijkt op de PS2 controller. Het verschil tussen gamepad en toetsenbord is het automatisch richten met een wapen.

Geplaatst:

kan ik dit ook op een laptop spelen hij kan wel spelletjes zoals caesar IV aan.en waar zou ik dan sa:mp moeten downloaden?want eigenlijk normaal speel ik swg maar ik geraak er niet op dus moet ik ff iets anders zoeken voor op de pc want anders verveel ik me :duh: dus dan zou ik zo in zo'n server willen als die stunt movie op youtube.en dan moet ik strakjes als ik het gekocht heb nog serieus gaan zoeken hoe mods werken en welke je wel moet gebruiken en welke niet en dat downgraden snap ik ook niet echt

Geplaatst:
kan ik dit ook op een laptop spelen hij kan wel spelletjes zoals caesar IV aan.en waar zou ik dan sa:mp moeten downloaden?want eigenlijk normaal speel ik swg maar ik geraak er niet op dus moet ik ff iets anders zoeken voor op de pc want anders verveel ik me :duh: dus dan zou ik zo in zo'n server willen als die stunt movie op youtube.en dan moet ik strakjes als ik het gekocht heb nog serieus gaan zoeken hoe mods werken en welke je wel moet gebruiken en welke niet en dat downgraden snap ik ook niet echt
Ja je kan het ook op een laptop spelen, alleen de numpad toetsen zitten er bij (sommige) laptops niet op, waardoor je soms de besturing moet veranderen via instellingen.

Maar het ligt er ook aan hoe nieuw jou laptop is.

Geplaatst:

ik heb een redelijk nieuwe laptop maar ik heb aparte numpad toetsen die ik kan aansluiten :D

------

hallo iedereen waar download je sa:mp en hoef je het spel dan uitgespeeld the hebben?en ik zou graag op de server willen waar je zo leuk kan stunten met een bike.

EDIT: moet ik dan de cd gebruiken ofniet?

------

en heb je daar ook een V1 versie of zoiets voor nodig?

>>> Door _KoE_Mzungu: Topics samengevoegd. Dubbelpost samengevoegd, gebruik de 'Bewerk' knop om je laatste bericht aan te passen. :) <<<

hallo iedereen waar download je sa:mp en hoef je het spel dan uitgespeeld the hebben?en ik zou graag op de server willen waar je zo leuk kan stunten met een bike.

EDIT: moet ik dan de cd gebruiken ofniet?

SA-MP kun je gewoon downloaden op de site van SA-MP zelf, je moet de nieuwe versie downloaden (v 0.2.1 client). Het is gewoon een mod voor het spel, dus het is verder niet afhankelijk van jou vorderingen in GTA. Je kunt dus ten alle tijde SA-MP spelen. SA-MP is een mod vanuit GTA gemaakt, en voor GTA heb je wél een CD nodig. Ik dacht dat deze niet nodig was voor SA-MP, maar dat weet ik niet zeker. Ik speel het eigenlijk nooit. Ik heb helaas geen stunt servers voor je, deze moet je zelf nog even zoeken. Veel plezier! :)

Edit: Ja, je hebt inderdaad V1 nodig. Heb je deze nog niet, dan kun je downgraden met deze patch.

Bewerkt: door -Matthijs-

SA: MP kan je hier downloaden. De vraag of je laptop San Andreas wel aan kan, kan ik niet meteen zeggen als ik geen gegevens zie. Maar het is zeker mogelijk! De informatie om een eigen server in San Andreas Multiplayer te maken kan je trouwens hier vinden.

Bewerkt: door Svenie

Om die te vinden moet je onderaan het programma het tabblad Internet aanklikken. Nu zullen er een hoop servers verschijnen. Om een stunt map te vinden, moet je gewoon naar de kolom van Mode kijken. Kijk anders eens in dit topic, daar staan er veel antwoorden op je vragen. :)

Bewerkt: door Svenie
Geplaatst:

ik heb ondertussen al sa:mp geïnstalleerd maar ik weet alleen niet waar ik de servers kan vinden

------

bedankt zoveel servers :D

-------

nog 1 laatste vraag hoe praat je?

>>> Door _KoE_Mzungu: Dubbelpost samengevoegd, in het vervolg de 'Bewerk' toets gebruiken om je laatste bericht te veranderen. :)<<<

Geplaatst:

Nog een paar tips als je dit nodig hebt:

F1 - Opent het in-game help menu

F4 - Je kan een ander personage kiezen (nadat je dood bent gegaan)

F5 - Laat netwerk data zien

F6 - Alternatief voor T (chat)

F7 - Laat zien/verbergt chat schermpje

F8 - Screenshot nemen

F9 - Laat zien/verbergd de 'dodenlijst' rechts in het scherm

G - iemand joinen in een voertuig.

H - schieten als je meerijdt in een voertuig (met een SMG)

T - open het tekstvakje om te kunnen chatten met anderen en commando's in te voeren

TAB - je kan zien welke andere mensen er in de server zijn (en eventueel ook of die in jouw gang zitten of niet)

Shift - zo kan je een personage selecteren

` (toets onder esc) - laat zien/verbergt wat je aan het typen bent

Nog veel succes,MVG gekkieJ01

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...