Jump to content

missies


2fast{0}

Recommended Posts

Tijdens de nieuwste presentatie heeft Rockstar voor het eerst missies in GTA IV getoond. Niko krijgt in de demonstratie een telefoontje van de foute agent Francis McReary. Hij zit in de problemen door een advocaat en jij moet die lastpak dus uitschakelen. Niko is de domste niet en gaat naar een internetcafé. Hier komt weer een stukje typische GTA-humor om de hoek kijken, het internetcafé heet namelijk “Tw@”. Twat is een Engels scheldwoord dat staat voor het vrouwelijke geslachtsdeel (we houden het netjes). Op PC’s kun je mailen, mailtjes ontvangen en naar bepaalde sites surfen. Hoeveel sites Rockstar in de game gaat stoppen is nog niet bekend. In dit café schrijft Niko uiteindelijk een indrukwekkende CV en solliciteert hij via de mail naar een baan bij de advocaat. :D

Niko heeft nu nog wel een wapen nodig. Voorheen zou je dan altijd naar Ammunation gaan. GTA IV is echter realistischer dan de eerdere delen, dus zomaar een winkel instappen en wapens kopen hoort er niet meer bij. In plaats daarvan spreek je af met Little Jacob, een onguur type dat in donkere steegjes wapens verkoopt vanuit de kofferbak van zijn auto. :eten:

Nadat je wapens hebt gekocht is er nog even tijd totdat Niko reactie van de advocaat krijgt, dus gaat hij naar McReary. Hij heeft namelijk nog een klus voor Niko. McReary zit zo diep in de stront dat Niko nóg iemand voor hem moet uitschakelen. Niko gaat naar het park om deze persoon te zoeken. Op de plek waar hij zou moeten zijn, staan echter erg veel mensen en anders dan in eerdere GTA-games is je target niet duidelijk aangegeven. Hier komt je mobiele telefoon om de hoek kijken. Rockstar heeft eerder al aangegeven dat de speler echt een onderdeel van de wereld gaat uitmaken, en niet alleen reageert op de wereld maar ook zelf initiatieven kan nemen. Het is met je mobiele telefoon daarom ook mogelijk mensen te bellen, waaronder je volgende slachtoffer. Jij kiest zijn nummer uit je telefoonlijst (elk nummer dat je krijgt wordt automatisch opgeslagen) en kijkt gewoon wie zijn telefoon opneemt. Je weet zo wie je moet hebben, loopt op je doel af en schiet hem door z’n hoofd. Mensen rennen in paniek alle kanten op en de politie komt snel op je af.

Net zoals in eerdere GTA’s heb je de grootste kans op ontsnapping als je een auto steelt. Een geparkeerde auto stelen is echter niet meer zo eenvoudig. Ze zitten op slot en je moet dus eerst een ruitje inslaan. Dit wisten we natuurlijk al, maar wat we nog niet wisten is dat als je bent ingestapt je even geduld moeten hebben. Niko is namelijk even bezig de auto te hotwiren. Verwacht dus geen snel vluchtmiddel als je een geparkeerde auto jat. Wat dat betreft lijkt het stelen van auto’s nu meer op het jatten in Mafia. Het vinden van je bestemming is nu wel een stuk eenvoudiger. Met je telefoon kun je namelijk niet alleen foto’s nemen, sms’en, e-mailen en een kalender bijhouden, maar ook zit er een ingebouwde TomTom in, die met een oranje lijn aangeeft waar je heen moet.

Waar het jataspect dus elementen heeft van Mafia, is de manier waarop de politie werkt erg vergelijkbaar met die in Scarface. De plek waar je het laatst gezien bent is het centrum van de zoekradius van de politie. De grootte van die zoekradius en de hoeveelheid agenten die achter je aanzit, is afhankelijk van hoe ernstig de misdaad is die je hebt begaan. Jij moet ongezien uit dit zoekgebied zien te komen om te ontsnappen. Ziet een agent je wel, dan wordt het centrum van de zoekradius op je laatste positie gezet. De politie is overigens zichtbaar op je minimap als je gezocht wordt, dus dat helpt bij het ontsnappen. Wat je ook helpt is dat de politie niet langer helderziend is. Als je ongezien een steegje in kunt rennen en in een andere auto kunt wegrijden, heb je een grotere kans op ontsnapping. De agenten zullen je in je nieuwe auto minder snel herkennen en je hebt meer kans uit het zoekgebied te ontsnappen. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij was dit toch al bekend? :?

Maar even goed een leuke begin missie! Ik verwacht er veel van. :Y

Hij's in iedergeval beter als die van SA dat was alleen ffuh snel fietse :duh: wat nergens op sloeg !

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voorgaands geschreven was is al héél lang bekend. Ik denk dat ik het al op heel wat topics ben tegengekomen. Tis idd wel een veel betere missie. Maar ik denk dat er nie veel valt te zeggen over de resterende missies aangezien je daar pas achter komt als het spel uit is ... en dat duurt nog ff :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voorgaands geschreven was is al héél lang bekend. Ik denk dat ik het al op heel wat topics ben tegengekomen. Tis idd wel een veel betere missie. Maar ik denk dat er nie veel valt te zeggen over de resterende missies aangezien je daar pas achter komt als het spel uit is ... en dat duurt nog ff :puh:

Ja meschien wel en er zit geen volgorde in de missies

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...