Jump to content

Nieuwe All in One PC

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal

Ik weet dat er hier al veel topics over zijn, maar ik vraag jullie hierbij om advies voor mijn nieuwe PC.

Ik wil graag een PC waar je mee zo ongeveer alles mee kunt en vooral gamen.

Mijn budget ligt rond de 700 euro. Ik wil geen quad core processor, het liefst Intel.

Dit had ik zo in mijn gedachten:

Processor: Intel Core 2 Duo E6750

Moederbord: Een goed moederbord zonder al die extra functies (DDRII, P35 of nForce)

Geheugen: 2048 MB DDRII Ram 800 MHz

Harde schijf: 320 GB of meer.

Videokaart: Beste voor het minste. Het liefst Nvidia (ik dacht zelf aan een 8800).

DVD Brander: Maakt ook niet zo veel uit, boven de 16x.

Voeding: Een stille en goede.

Kast: Maakt niet veel uit, liefste zwart.

Alvast heel erg bedankt.

Bewerkt: door stefaneke

Neem geen 8600 GT, is minder goed dan 7900GTS. Ik zal zo wat voor je samenstellen. En wat voor plug (ingang) heeft je wii nodig?

twee vragen:

1. Moet er windows bij?

2. Beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers?

EDIT: Als je geen nieuwe games wilt spelen zoals crysis dan is dit systeem denk ik wel goed voor je :) Als je dat wel wilt, dan moet je op de CPU gaan besparen.

pcdx92uk0.jpg

EDIT 2: Zit geen TV kaart bij omdat ik ook niet weer wat voor plug je Wii nodig heeft en deze pc al over je budget is.

Bewerkt: door xgaming

Ik wil alleen een kast met alle hardwre erin, dus geen windows, monitor etc.

Ik heb het liefst een DX10 kaart van Nvidia. Games zoals Medal of Honer Airborne Company of heroes en later Call of Duty 4 wil ik er met zo hoog mogelijke instellingen spelen voor deze prijs. Mijn budget kan nog veranderen (hoger).

En wat dacht je van een tv kaart waar je van die rood wit en gele stekkers in kan steken? lijkt mij het meest logisch :puh:.

@ hieronder, TVkaart heeft m'n moeder al meegebracht :puh:.

Tulp Tulp heet dat :D. Als je je budget kan verhogen zal ik wel even een betere videokaart erin zetten.

EDIT: heb nu een pc voor je, €813,91. Dit is overigens nog steeds zonder TV kaart.

Alles is gewoon hetzelfde

Intel core 2 duo E6750 - € 172,36

MSI P6N SLI - € 103,85

Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail - € 32,00

Team Elite,2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x - € 77,17

Be Quiet Straight Power, 500 Watt, Retail - € 74,92

LC Power 108B,Zwart - € 24,67

Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 - € 269,18

w00t kreeg een fout in vista PC sloot af en toch staat mijn bericht er :dans:

Tsja, als je niet zoveel geeft om beeldkwaliteit van de Wii, dan is een tv-kaart voldoende....

Anders moet je kijken naar een videocapture kaart van bijvoorbeeld Hauppage.

Over de cinch stekkers, de gele moet in de videocapture-kaart, maar de rode en de witte moeten (met een verloopstukje, kost een euro bij de electronicahandel) op de Line-In van de geluidskaart.

Ervaring leert dat een TV (zelfs een goedkope kleine) beter beeld geeft als via de (doodgewone) TV-kaart in de computer.

EDIT:

Oh. Hierboven worden de stekkers Tulp genoemd... Mag ook :D Betekend precies hetzelfde.

Bewerkt: door Schno009
Geplaatst:
Ik wil alleen een kast met alle hardwre erin, dus geen windows, monitor etc.

Ik heb het liefst een DX10 kaart van Nvidia. Games zoals Medal of Honer Airborne Company of heroes en later Call of Duty 4 wil ik er met zo hoog mogelijke instellingen spelen voor deze prijs. Mijn budget kan nog veranderen (hoger).

En wat dacht je van een tv kaart waar je van die rood wit en gele stekkers in kan steken? lijkt mij het meest logisch :puh:.

@ hieronder, TVkaart heeft m'n moeder al meegebracht :puh:.

Qua prijs is die ATI beter als Nvidia je hebt alleen een wat grotere voeding nodig;) Ik heb zef nu btw een 8800GTS 320MB Overclocked versie van XFX en ik draai nu Bioshock alles op zin hoogst met hoogste resolutie en dx10 zonder enkel schokkie dus, dus als je een ATI 2900XT of 8800GTS 640MB neemt zit je helemaa goed;)

• 3 weken later...

Sorry voor de bumb maar ik denk dat ik er ongeveer uit ben, ik heb alleen nog maar hulp nodig met mijn kast (Voor de 8800 GTS) en het moederbord. Ik weet niet welke S-ATA ik moet pakken en mATX/ATX is toch de kastgrootte?

Hier mijn PC zonder moederbord en kast.

(Het liefst een no-nonsense moederbord met onboard geluid en een zwart kast onder de 50 euro.)

Specs.PNG

(Of kan ik beter een HD2900 gebruiken die ontzettend veel stroom gebruikt?)

Geplaatst:

Je moet gewoon een ATX moederbord hebben (met een 775 socket), en een miditower. Let er wel dat je een voeding neemt die de 8800GTS aankan. Zo even uit mijn hoofd, minimaal 400 watt is nodig voor die kaart..

mATX staat voor microATX, voor kleine kasten dus.. Let er trouwens ook op dat je moederbord jouw type geheugen ondersteund.

EDIT: Nog iets, over de videokaart. Je kan nog beter ===>deze<=== nemen. Deze is "factory overclocked" en is een stuk goedkoper. Ok, hij heeft minder geheugen, maar geloof me, deze kaart is snel zat voor de komende tijd..

Daar let ik zeker op, en bedankt voor de kaart. Ik denk toch maar dat het deze wordt, behalve als hij te veel geluid maakt en te veel stroom verbruikt Ik zal mijn lijst zo updaten.

En mischien dat ik nog even wacht op de 9000 serie, worden de 8800's goedkoper ^_^.

Ik heb gekozen voor de 8800GTS 640 MB, meer toekomst gericht qua MB. De HD2900XT won het op sommige punten wel, of was iets slechter maar op sommige punten scheelde het erg veel (benchmarks). Verder heb ik een nette kast voor je uitgezocht, goede voeding en ander werkgeheugen.

Plaatje:

pc900oa4.jpg

EDIT: Het gerucht gaat dat de 9xxx serie een 8700GTS of GTX wordt. Als je nu je systeem koopt kan je waarschijnlijk die kaarten nog niet gebruiken omdat er een nieuwe PCI-E versie komt (PCI-E 2.0). Verder komt intel met haar x36 chipsets. Begin volgend jaar met haar x46 chipsets die meer FSB ondersteunen (1600). En voordat de 8800GTS goedkoper wordt zijn we half jaar à een jaar verder ;).

EDIT 2: Als het budget te hoog is, kan ik altijd nog wat voor je aanpassen ;)

Het budget is 100 euro te hoog :(.

En ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, zolang ik maar een game zoals Medal of Honor Airborne Of Cryis op hoog niveau kan spelen. (alhoewel ik nou 1024x786 al veel vind :puh:)

@ hieronder:

Nouja, Crysis niet echt eerder Medal of Honor xD

En ik heb echt het beste niet nodig dus ik denk dat ik toch maar echt ga voor de 320 MB versie :).

Ik denk dat ik toch maar voor een Nvidia GeForce 8600GTS ga, omdat die veel goedkoper is dan de 8800GTS, hij levert goede prestaties heeft geen zware koeling en gebruikt niet zo veel stroom.

Edit: Uiteindelijk ga ik toch tussen een van deze twee na het bekijken van vele benchmarks:

Nvidia Gforce 7950

Nvidia Geforce 8800 GTS 320

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...