Jump to content

vervangen videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoeveel kan het kosten om een ATI Radeon X1650Pro 256MB DDram videokaart in een Laptop te zetten?? (In een laptop hé, niet in een desktop)

Geplaatst: (bewerkt)

Kan niet. Voor zo ver ik weet kan je een grafische engine niet vervangen.

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:
Kan niet. Voor zo ver ik weet kan je een grafische engine niet vervangen.

Waarom zou dat niet kunnen!? Natuurlijk kun je je video kaart vervangen...

Ik weet niet of die kaart er wel is voor Laptop. Vervangen kost niets maar je moet hem wel kopen, en voor de PC zit ie rond de 80 euro

Geplaatst:
Waarom zou dat niet kunnen!? Natuurlijk kun je je video kaart vervangen...

Ik weet niet of die kaart er wel is voor Laptop. Vervangen kost niets maar je moet hem wel kopen, en voor de PC zit ie rond de 80 euro

Omdat het een laptop is? Het kan niet, het enigste wat je kan vervangen in een laptop is je werkgeheugen. Voor de rest is er niets mogelijk zonder apparatuur.

Geplaatst:
Hoeveel kan het kosten om een ATI Radeon X1650Pro 256MB DDram videokaart in een Laptop te zetten?? (In een laptop hé, niet in een desktop)

videokaarten zitten in laptops meestal geintergreerd in het moederbord en maken ook meestal (deels) gebruik van het normale werkgeheugen in de computer. Je kan hier dus niets aan veranderen.

Dit zijn dus een van de dingen waar je over moet nadenken voordat je een laptop koopt.

Tevens zijn laptops niet bedoelt om op de gamen maar om overal mee naartoe te nemen.

Als je dus high end wilt gamen heb je een goede PC nodig (of een laptop waar alles te snel op is dat je accu binnen een half uur leeg is).

Ook is het met deze videokaart prima mogelijk om spellen als GTA San Andreas te spelen. Je moet de instellingen alleen niet op zijn hoogste zetten.

Tevens moet je er rekening mee houden dat in meeste gevallen alleen de laptop (en videokaart) op zijn snelst is als de stekker in het stopcontact is. Meestal valt dit wel met een programmatje in te stellen.

Geplaatst:

Tja, ondertussen heb ik al een laptop gekocht en zit er de videokaart ATI Radeon XP 1100-Hypermemory 256Mb er standaard in. voor de rest een goed laptopje met een Intel core 2 duo processor :D , dus alles is in orde. heb GTA:SA al geïnstalleerd en het werkt prima!

Geplaatst:

Hierbij wil ik jullie kennis over Laptop mobo's een beetje bijschaven.

Op deze afbeelding heb ik een laptop moederbord afgebeeld. Dit kun je verwachten in de meest gangbare laptop's.

laptopmobokg9.jpg

Als eerste wil ik een fabel uit de wereld halen dat Processoren niet te veranderen zijn in Laptops. Bij bijna elke nieuwe laptop zit de processor evengoed in een socket. Het is wel mogelijk om van processor te veranderen, maar zie de goede processor maar eens te krijgen.

Laptop moederborden zijn Custom bordjes, die helemaal aangepast zijn aan de vorm van de laptop. Daarom is het ook níet mogelijk om een ander moederbord (voor bijvoorbeeld de chipset) te plaatsen. Zoals je ziet is alles zoveel mogelijk bij elkaar gezet, zoals de grafische connector vlakbij de northbridge. En je ziet ook de heatpipe constructie voor de Processor.

Verder zie je hierop de geheugenmodule. Deze zijn dus wél te veranderen. Deze zijn makkelijker verkrijgbaar en doorgaans elke computerzaak heeft zulke modules op voorraad.

Dan het probleem wat ons allemaal teistert. De videokaarten uit laptops. Deze zijn niet geïntergreerd in de Northbridge. In die northbridge zit wél de geheugenbus, netwerkkaart en de geluidskaart. Daarom is het ook zo idioot moeilijk om goede hardware erin te krijgen. De videokaart (toch wel een aparte kaart) word aangesloten via wat ik in de afbeelding als 'LCD connector' heb bestempeld. Dat is een foutje van mij... Daarbovenop word dus de 'videokaart' geplaatst. Dat deze apart zit, wil natuurlijk niet zeggen dat hij vervangen kan worden door een betere. Dit omdat de printplaat ook weer volledig custom gemaakt is voor de laptop. Veel teveel moeite om wéér een standaard uit te vinden. Dan heb je het probleem van de LCD aansturing. Die zit ook op de grafische kaart gebouwd. Dat is bij elke laptop anders, dus is het voor de fabrikanten (saphire, club3d, enz...) niet aantrekkelijk om voor élke laptop een andere kaart te maken. Dat zou ze ook idioot duur maken.

Voor sommige (high-end) laptops is het wél mogelijk om een uitbreiding te installeren, maar dat gaat dan via de fabriek.

Kortom. Het is niet mogelijk (danwel aantrekkelijk, de prijs weegt er niet tegenop) om een andere videokaart in je laptop te zetten. Processoren, Hardeschijven en geheugen is weer een ander verhaal.

Geplaatst:

somige laptops hebben wel een slot met videokaart die je kan vervangen maar als je het type nummer hebt zou ik het voor je op kunnen zoeken als jij dat ook kan :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...