mister-justin Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2007 hoe maakt ik skins voor bijvoorbeeld op de monster? ik heb photoshop Reageren
K.O. Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) Dit doe je met 2 programmaatjes; TXD Workshop en IMG Tool 2.0. Beide tools heb je met Google zo gevonden, daar hoef je echt niet lang voor te zoeken. In IMG Tool open je C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/models/gta3.img. Nu zoek (F2) je naar de monster.txd of iets dergelijks. Nu extract je m naar bijvoorbeeld je bureaublad. Vervolgens open je dit txd bestand met TXD Workshop. Je klikt op de afbeelding die je wilt veranderen en vervolgens op Export. Exporteer een bitmap en open die weer in photoshop of paint of wat dan ook. Pas m aan, sla m op, importeer m weer in monster.txd, sla op, importeer in gta3.img, rebuild archive. Ga ingame nu opzoek naar een monster en de nieuwe skin staat erop. Let er wel op dat je skin .bmp of .png of iets dergelijks is en dat je de afbeelding niet groter/kleiner maakt. Tevens staat er in de Master Tutorial List een tutorial met een gedetailleerdere uitleg over het vervangen van een texture. Bewerkt: 25 augustus 2007 door K.O. Reageren
mister-justin Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) ok bedankt voor de uitgebreide uitleg maar waarom alleen de txd en niet de dff ? Bewerkt: 25 augustus 2007 door mister-justin Reageren
K.O. Geplaatst: 26 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2007 De dff is het model van het voertuig, zeg maar de vorm. De txd is het plaatje dat om die vorm heen is gestopt. Aangezien jij skins wil maken, hoef je de DFF niet te veranderen. Reageren
mister-justin Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2007 ok maar hoe zet je dan bijv iets op de infernus? Reageren
K.O. Geplaatst: 27 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2007 (bewerkt) Hoe bedoel je "er iets op zetten"? Als in 'een voorwerp bovenop de auto zetten'? Of als in 'een afbeelding op de auto zetten'? Bij het ene moet je namelijk de DFF exporteren en openen in een 3D programma als 3D Studio MAX en bij het andere moet je op precies dezelfde manier te werk gaan (zoals ik in bovenaan dit topic beschreven heb), maar dan voor infernus.txd. Bewerkt: 27 augustus 2007 door K.O. Reageren
mister-justin Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 augustus 2007 Hoe bedoel je "er iets op zetten"?Als in 'een voorwerp bovenop de auto zetten'? Of als in 'een afbeelding op de auto zetten'? Bij het ene moet je namelijk de DFF exporteren en openen in een 3D programma als 3D Studio MAX en bij het andere moet je op precies dezelfde manier te werk gaan (zoals ik in bovenaan dit topic beschreven heb), maar dan voor infernus.txd. ik bedoel een logo op de auto bijv. maar wat zijn de req voor 3d max heb maar 64mb video Reageren
K.O. Geplaatst: 28 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2007 (bewerkt) 3d studio max heb je alleen nodig als je de vorm van het object wilt veranderen. De volledige system requirements voor zowel de 32-bit als de 64-bit versie kun je hier lezen. (Dat geld trouwens voor 3ds Max 2008 en misschien niet precies voor de versie die jij hebt/wil hebben) Ik zou als ik jou was voor de 32-bit versie gaan. Je videokaart hoeft dan slechts OpenGL en Direct3D te ondersteunen en dat doen de meesten wel. Edit: Hier heb ik ook de sys req voor 3dsmax7 gevonden als je die versie wil. Heb je nog steeds een andere versie en wil je het per se exact weten? Google -> zoektermen "system requirements autodesk 3dsmax-<versienummer>" Bewerkt: 28 augustus 2007 door K.O. Reageren
mister-justin Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2007 ok bedankt voor de goede uitleg Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.