Jump to content

Computer of laptop?

Recommended Posts

Geplaatst:

beste leden!

Omdat ik bijna jarig ben :dans:(31 augustus)mag ik een nieuwe PC aanschaffen.

Alleen weet ik nu niet wat beter is..Een nieuwe laptop of een nieuwe computer :?

En ik zou graag willen weten wat de plus puntjes en de minpuntjes zijn van een computer en laptop :Y

Het hoeft geen windows Vista te zijn maar gewoon windows XP. Ik wil ook op me pc kunnen gamen.

Dus wat zal ik nou kiezen? Ik weet niet echt wat handiger is een Computer of een laptop.

Zelf denk ik voor de Computer te gaan :engel: Maar is dat niet zonde? Misschien is een laptop wel beter?

En wat hadden jullie gekozen als je jarig bent en je mag kiezen tussen een PC en laptop?

Zelf heb ik nu ook een laptop.En het bevalt mij erg goed.Alleen wil ik meer gamen op een PC :Y

En als ik een betere laptop zou kiezen kan ik daar dan goed op gamen? Of is een goede computer beter?

Printer enz heb ik al allemaal het gaat alleen om wat ik voor pc ga kiezen.

Het is erg moeilijk en ik moet snel een beslissing nemen van mij ouders.. :{

Groeten,

GrandTheftTwanO :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Als je wil gamen zou ik absoluut een Desktop PC nemen , dat doe je gewoon neit op een laptop , omdat ze daar neit voor bedoeld zijn ;) En ook als je hardware weer een beetje oud is , kan je gewoon weer nieuwe kopen :*D

Een nieuwe PC met Windows XP kom je niet meer tegen , die zul je dus zelf moeten instaleren of laten instaleren.

Greetz :sigaar:

@nick hieronder: Koste het echt 14 minuten om dat bericht te typen? XD

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Desktop, koop je meer voor en beter voor een lagere prijs. Makkelijker te upgraden. Stel wel zelf samen scheel veel geld (soms wel 300 euro, als je een pc ziet in de winkel voor 999,- op internet 650,-).

Geplaatst:

Pasgeleden heb ik voor deze keus gestaan. Ik moest een PC of Laptop aanschaffen omdat mijn PC oud begint te worden. Uiteindelijk heb ik voor een laptop gekozen omdat ik overal wil kunnen werken. De meeste winkels verkopen PC en Laptops tegenwoordig met Windows Vista. Een Laptop kan een dure grap zijn als je wil gamen, van een goedkope Laptop zou ik maar niks verwachten qua gameprestaties. Als je echt fatsoenlijk wil gamen op een Laptop, dan kom je al gauw uit bij de duurdere laptops. Ik denk dat je dan al praat over 900 euro voor een goede laptop. Wat het gamen betreft is een PC veel beter en veel goedkoper. Qua prijs krijg je veel meer waar voor je geld als je een PC aanschaft. De specificaties van een PC zijn veel beter dan van een laptop voor die prijs.

Wat ga je nog meer met die PC/Laptop doen? Weeg die aspecten af en maak dan je keus.

Geplaatst:

:D als ik jouw was zouw ik voor een PC gaan. :D

Waarom? pluspuntjes:

beter uitebreiden zoals nieuwe onderdelen (video kaart, harde schijf, etc.) is voorlopig met een nieuwe PC niet nodig maar is altijd handig.

je kan er beter op gamen. video kaarten zijn meestal beter op een normale PC hangt er ook vanaf wat voor een PC je neemt.

het is goedkoper dan een laptop en een laptop waar je echt op wil gaan gamen die kan pittig duur zijn.

nouw meer pluspuntjes weet ik ff niet op te noemen maar er zijn veel voordelen met een desktop PC

minpuntjes:

neemt veel ruimte in. zoals je moet speakers monitor enz. kopen.

je kan hem nergens meenemen zoals een laptop.

pluspuntjes voor een laptop:

je kan hem overal meenemen.

is makkelijk in gebruik geen gezeik met een muis enz. hoewel ik zelf liever met een muis in me hand werk enz. maar bij een laptop heb je geen dingetjes eromheen. je kan natuurlijk altijd een muis enz. erop aansluiten.

je kan overall als je wilt in je huis gamen en ook onderweg met de auto ofso. mits je de accu wel goed heb opgeladen :puh:

minpuntjes:

je kan er niet goed op gamen tenzij je echt een duurde laptop neemt met een goede kaart enz.

het is niet uitebreiden dus een nieuwe video kaart of processor enz. kan je wel vergeten maar al neem jij een goeie duure laptop dan kan de Video kaart en dergelijke wel 5 jaar mee.

geluid is meestal niet zo goed want het zijn meestal kleine speakers in z,n laptop.

als je wilt internetten moet je een kabel in je laptop doen. tenzij je een router neemt en dan met z,n kaart in je laptop. dan kan je overal in het hele huis op internet.

het is allemaal veel duurder dan een gewone desktop.

je wilt geen Windows Vista hebben. dat kan misschien moeilijk zijn want tegenwoordig weet ik niet waar je een PC kan kopen zonder Windows Vista een PC met XP kan je denk ik niet meer kopen misschien bij sommige PC winkels wel maar ik weet het iniedergeval niet. :N

het is ook net wat jij eigenlijk wil. zoals reis jij veel enz. dan zouw ik voor een laptop gaan. maar doe je dat niet en je wilt gewoon goed gamen dan zou ik gewoon voor een desktop PC gaan. gewoon op een burea en dan heb je meestal ook beter geluid als je wat knappe speakers neemt en met een laptop kan je ze ook als het goed is op aansluiten alleen als je op vakantie gaat dan neem je niet ff een paas speakers mee. :puh:

maar ik zelf vind een PC gewoon veel beter want je kan er gewoon meer mee doen. uitbreiden enz. en een laptop is ook meestal duurder. okej je heb ze wel voor 499 euro maar dan heb je niet echt een goeie laptop. :Y

nouja hoop dat dit je een beetje geholpen heb. met het beslissen :cya:

Geplaatst:

Als je wilt gamen pak een computer:

Voordelen:

Groter scherm.

Meer kans dat je game lukt.

Wil je het gewoon voor werk,intenet.... pak dan een laptop

Voordelen:

Het belangrijste is je kunt het met je meepakken.

Dus gamen:

Computer

Niet gamen:

Laptop.

Jij maakt de keuze. ^_^

Geplaatst:

Dank jullie wel voor je reactie's :tu:

Aangezien ik veel plus en min puntjes heb gezien..Kiez ik toch voor een desktop pc :Y

Omdat het mij toch ook veel beter lijkt en om te kunnen gamen.

Ik had hier eigenlijk had ik hier een poll over moeten maken..Alleen weet ik niet zo goed hoe dat werkt :$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...