ICE-Spirit Geplaatst: 29 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2007 Hoe zorg ik er voor dat een skin, dat je in het begin kan kiezen, enkel voor admins is en dat, als je het toch neemt als normal player, dood gaat? Iets met IfIsPlayerAdmin ofzo, maar ik snap het niet zo goed waar ik dat precies daar moet plaatsen. Reageren
Argon Geplaatst: 29 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2007 Hoe zorg ik er voor dat een skin, dat je in het begin kan kiezen, enkel voor admins is en dat, als je het toch neemt als normal player, dood gaat?Iets met IfIsPlayerAdmin ofzo, maar ik snap het niet zo goed waar ik dat precies daar moet plaatsen. IsPlayerAdmin returned true als de speler is ingelogd met "/rcon login password" dus dan kan je in de callback "OnPlayerRequestClass" iets zetten als: if(!IsPlayerAdmin(playerid) && classid == 0) { // Player can't use class // toon tekst voor de speler ofzo } Als je doed "return 0;" dan kan er geen class meer gekozen worden blijkbaar dus zo kan je het niet doen maar je kan bijvoorbeeld een tekst tonen en als de speler spawned kan je zijn spawn info changen of je kan het ook anders doen en gewoon een functie maken "/useAdminSkin" en dan als de speler die uitvoerd dat je gewoon de functie "SetSpawnInfo" gebruiken. (klik hier voor documentatie over die functie) Reageren
ICE-Spirit Geplaatst: 29 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2007 (bewerkt) Ok, dan doe ik het via een command, ik weet hoe ik de skin moet changen met een command, maar kan ik er ook voor zorgen dat als ik bv. /adminskin doe, dat ik dan de skin van Admin krijg + dat de spawncoordinaten veranderen? En kan je geen simpel voorbeeld zetten met alles erop en eraan van PlayerRequestClass? Bewerkt: 29 augustus 2007 door ICE-Spirit Reageren
Sandra Geplaatst: 29 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2007 (bewerkt) Had ik niet een paar dagen geleden zo'n script voor jou gemaakt? (of was dat voor iemand anders?) Bij public OnPlayerSpawn: if(!IsPlayerAdmin(playerid)) { if(GetPlayerSkin(playerid)== 217) { // verander dit getal naar de skin-id die jij wilt gebruiken. SetPlayerHealth(playerid, 0); ForceClassSelection(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only admins are allowed to use this skin!"); } } Ik heb het zelf getest, Deze code werkt prima in mijn server. Succes ermee Bewerkt: 29 augustus 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Argon Geplaatst: 30 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 Had ik niet een paar dagen geleden zo'n script voor jou gemaakt? (of was dat voor iemand anders?) Bij public OnPlayerSpawn: if(!IsPlayerAdmin(playerid)) { if(GetPlayerSkin(playerid)== 217) { // verander dit getal naar de skin-id die jij wilt gebruiken. SetPlayerHealth(playerid, 0); ForceClassSelection(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only admins are allowed to use this skin!"); } } Ik heb het zelf getest, Deze code werkt prima in mijn server. Succes ermee Die code is wel vrij omslachtig want hij moet dan elke keer als iemand spawned dat checken je doed gewoon beter alleen in de command checken (en evt de plaatsen waar iemand zijn skin kan changen) en met "SetSpawnInfo" die ik hier boven al vermelde kan je de spawn coördinaten ook veranderen Reageren
ICE-Spirit Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 Wel, bij nader inzien, doe ik het toch op Sandra's manier. Want dat was eigenlijk hetgene wat ik wou bereiken. Dankje Reageren
GTAScripter Geplaatst: 30 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 En hoe werkt dit systeem dan voor families? Reageren
beunhaas Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 ik was ook op zoek naar zoiets... maare hoe laat je iemand een admin woorden... ik bedoel oik zelf ben zoon admin ik voor me rcon password in... maare ik kan de skin nie gebruikken? hoe moet ik mezelf dan admin maken? Reageren
Sandra Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 ik was ook op zoek naar zoiets... maare hoe laat je iemand een admin woorden... ik bedoel oik zelf ben zoon admin ik voor me rcon password in... maare ik kan de skin nie gebruikken? hoe moet ik mezelf dan admin maken? De code die ik heb gemaakt (die paar berichten hierboven staat), werkt alleen als je voordat je de skin kiest je met rcon inlogt. Dus als je je niet met rcon inlogt, is het niet mogelijk om met die skin te spelen. Reageren
beunhaas Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 hoi ik ben een eigen game mode aan het ontwerpen... optmoment loopt hij pragtig aleen ik wil zegmaar zelfde baas zijn... ik geloof dat dat admin heet. maar hoe zet ik mijzelf als baas (admin)? want ik heb dat ene stukje script een spesiaale skin voor admins erin staan die doet et goed. maar als ik met mijnn rcon verbinding maak met mijn server doet hij het niet... ik bedoel dan ben ik geen admin... hoe word ik zelf admin?... ik hoop dat jullie mijn vraag snappen... en als jullie hem niet snappen vraag naar uitleg... dan probeer ik et uiteleggen groetjes Corné Reageren
beunhaas Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 ik was ook op zoek naar zoiets... maare hoe laat je iemand een admin woorden... ik bedoel oik zelf ben zoon admin ik voor me rcon password in... maare ik kan de skin nie gebruikken? hoe moet ik mezelf dan admin maken? De code die ik heb gemaakt (die paar berichten hierboven staat), werkt alleen als je voordat je de skin kiest je met rcon inlogt. Dus als je je niet met rcon inlogt, is het niet mogelijk om met die skin te spelen. maar ik log wel met rcon in... Reageren
Sandra Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 (bewerkt) maar ik log wel met rcon in... Heb je dan wel de goede skin-id's ? Edit: Oh wacht! In je nieuwe topic lees dat jij connect via rcon. Maar je moet gewoon de server in gaan, en dan, als je de server in bent, het commando: /rcon login <password> typen Dus als je rcon pass 'blabla' is, dan typ je /rcon login blabla en DAN ben je pas rcon admin Succes ermee Bewerkt: 9 september 2007 door Sandra18[NL] Reageren
beunhaas Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 maar ik log wel met rcon in... Heb je dan wel de goede skin-id's ? ik neem aan dat het de goede skin id was... want toen ik die skin gebruikte de skin van cj skin id 0 dus toen ik die gebrukkte viel ik dood neer en kwam er te staan dat hij aleen te gebruiken was voor admins. terwijl ik mijn rcon pasword heb gebruikt bij het inloggen om zomaar te noemen Reageren
Sandra Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 (bewerkt) >>zie 2 berichten hierboven<< Bewerkt: 9 september 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Sandra Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 Je moet gewoon als speler de server ingaan. En dan pas /rcon login password typen. Dan ben je pas rcon admin van je server. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.