Gangsta Geplaatst: 29 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2007 Hallo, Ik weet niet of dit in het exacte subfora past, maar het lijkt me de beste. Mijn vraag: Renderen met Vray is erg mooi, maar als ik bijvoorbeeld naar GTA IV kijk, dan is dat eigenlijk nog mooier. Mijn vraag is hoe doen ze dat ongeveer? Het is toch geen render? Hoe maken ze de model zo 'perfect'. Natuurlijk weet ik dat ze professionals zijn, maar zit er in de PS3 een soort ''Vray''? Nog 1 vraagje: Hoe noem je mensen die aan modelling doen, dus alleen creaties maken? Ik zag es een keertje op RockstarGames dat het '3D Artist' heet. Die enviroments en vehicles etc designen. PS. Sorry voor deze domme vragen Reageren
DaBeast Geplaatst: 30 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 De nieuwe RAGE engine die GTA IV gaat gevruiken heeft een advanced realtime (realtime betekend dat alles meteen op het scherm gerendert word, zonder merkbare wachttijden, zoals in Vray) rendering system. Waardoor de models en de environvent er veel realistischer uit gaan zien. Ook maakt de engine gebruik van dynamische schaduws en lichtinval, wat wil zeggen dat de belichting van de models veranderen aan de hand van de zon en lichtpunten. Dit is tenopzichte van radiositty en NVC (night vertex colors) (2 technieken die San Andreas gebruikt, statische belichting (stilstaande/niet door licht veranderde belichting) veel realistischer. Het aleen modelen heeft eigenlijk verschillende benamingen, maar 3D Artist is de meest gebruikte denk ik. Je hebt ook freelancing, dat is bijna hetzelfde, maar dan voor geld . Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Gangsta Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2007 De nieuwe RAGE engine die GTA IV gaat gevruiken heeft een advanced realtime (realtime betekend dat alles meteen op het scherm gerendert word, zonder merkbare wachttijden, zoals in Vray) rendering system. Waardoor de models en de environvent er veel realistischer uit gaan zien. Ook maakt de engine gebruik van dynamische schaduws en lichtinval, wat wil zeggen dat de belichting van de models veranderen aan de hand van de zon en lichtpunten. Dit is tenopzichte van radiositty en NVC (night vertex colors) (2 technieken die San Andreas gebruikt, statische belichting (stilstaande/niet door licht veranderde belichting) veel realistischer.Het aleen modelen heeft eigenlijk verschillende benamingen, maar 3D Artist is de meest gebruikte denk ik. Je hebt ook freelancing, dat is bijna hetzelfde, maar dan voor geld . Vriendelijke groeten, DaBeast Bedankt voor de uitleg! Reageren
joopykoopy Geplaatst: 4 september 2007 Rapport Geplaatst: 4 september 2007 idd best interesante info van zulke mensen kun je nog wat leren Reageren
Rivel Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 Sorry voor offtopic, maar het heeft ook wat met Vray te maken, ik vraag me af hoe werkt Vray? Is het gewoon een plugin die je download en gewoon rendert zoals met een andere rendermethode? Reageren
DaBeast Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 Vray is een betaalde profesionele plugin. Voordat je Vray kan gebruiken moet je eerst nog een boel instellingen doen in 3DS Max. Zodat de beeldqualiteit optimaal is en je mooie renders krijgt. Verder is het maken van de materials zo'n 5 keer gemakkelijk ten opzichte van bv RayTrace. Dan komt daar nog de belichting en de scene setup bij, deze laatste 2 zijn het moeilijkste in Vray. Aangezien je als je mooie belichting wilt hebben meer ls 1 lichtbron moet hebben. De goede verhouding vinden tussen de 2 is erg moeilijk (afstand,kleur,intensiteit,lichtbron groote,...). Er staan een boel Vray tutorials op het internet, je hoeft ze maar te zoeken... Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.