Jump to content

Wikipedia blokkeert medewerkers NPO

Recommended Posts

Geplaatst:

Wikipedia blokkeert medewerkers Nederlandse publieke omroep

Internetencyclopedie Wikipedia heeft begin augustus tijdelijk alle medewerkers van de Nederlandse publieke omroep (NPO) geblokkeerd, zodat zij geen informatie konden wijzigen op de pagina's van de encyclopedie.

De beheerders van Wikipedia zagen zich daartoe genoodzaakt, omdat vanaf steeds meer computers van de omroep 'onjuiste en beledigende' informatie online werd gezet. Dat maakte een woordvoerder van Wikipedia donderdag bekend. Inmiddels is de totale blokkade opgeheven. Enkele tientallen ip-adressen van de publieke omroep hebben echter nog steeds geen toegang. "Iedereen kan informatie op Wikipedia plaatsen en wijzigen. Waarschijnlijk hebben medewerkers dat gedaan vanaf bedrijfscomputers, maar was het puur privé en op eigen initiatief", aldus een woordvoerder van de NPO. Volgens Wikipedia wordt sinds twee jaar vanaf computers van de NPO 'vandalisme' gepleegd. Het gaat dan om het plaatsen van onjuiste of beledigende teksten. De NPO houdt het op "waarschijnlijk een ludieke actie van een medewerker". Volgens Wikipedia werd vanuit enkele tientallen computers herhaaldelijk vandalisme gepleegd. "Dat leidt uiteindelijk tot blokkeren."

Bron: Msn

Geplaatst:

Ja dat is het grote nadeel van Wikipedia. Iedereen kan er iets neerzetten. En dus is er kans dat iemand beledigende teksten neerzet. :Y

Geplaatst:

wa is er nou erg aan geblokkeerd zijn van Wikipedia? als ze nou een boete kregen was het verdiende loon maar nu worden ze onderbetaald :7

Geplaatst:
wow schokkend nieuws hoor :eten:

dit zal onze levens vast veranderen :Y

Ik denk dat ik maar zelfmoord pleeg, dit is de druppel.. Wikipedia blokkeerd NPO, neeeeeeeeeeeee

:cab:

Geplaatst:

Alleen maar zelfmoord :puh:

Ik ga de hele wereld onder Yuri's Mind Control zetten (sorry te veel RA2 gespeelt :puh:)

Geplaatst:
Alleen maar zelfmoord :puh:

Ik ga de hele wereld onder Yuri's Mind Control zetten (sorry te veel RA2 gespeelt :puh:)

wa is da

Geplaatst:

Wikipedia kan net zo goed ophouden als het een site is die feiten geeft maar door een stel mensen kan worden verandert dan kan het tog niet waarheidsgetrouw blijven weg ermee. laat het lkkr door een stel wetenschappers bestuurt worden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...