Jump to content

Dildo dodo


Musti185

Recommended Posts

In de missie 'Dildo dodo' kan ik niet met de Skimmer opstijgen. Ik kan wel instappen, heb de controls meermaals bekeken maar ik kan gewoon niet voldoende snelheid krijgen (zelfs niet als ik vijf minuten lang vooruit vaar) op op te stijgen.

Mis ik ergens iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Het idd een beetje ierrietant. Probeer veel vaart te krijgen, en ga je je dan met je rechter of linker joystick heel langzaam naar beneden doen. En als je er in zit rij alleen maar rechtdoor, en als je dan genoeg vaart hebt ken je het doen. Maar als je dat doet moet je geen bochten maken want anders gaat hij langzamer en dan ken ie niet opstijgen ;) Als het dan nog steeds niet lukt raadpleeg dan google en als je omhoog bent en je wil nog hoger ga je dan met je rechter of linker joystick heel langzaam naar beneden doen. Maar niet te snel want anders ga je naar beneden. ;) Oh ik dacht op de PS2. Een tip, zeg voortaan of je op de PS2 of PC hebt. ;)

Bewerkt: door Rene-GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de PC versie en gebruik het toetsenbord voor de besturing. Ik ga inderdaad een eind rechtdoor (niet links/ rechts) maar kan met het toetsenbord niet 'een beetje' omhoog. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Je moet als het goed is, heel langzaam op het peiltje naar beneden duwen, doe dit al ruim van te voren *(werkt goed is mijn ervaring) dan stijg je als het goed is al op voor het golf eiland...

Soms gaat het niet.. maar als het goed is lukt het meestal wel :Y

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de PC versie en gebruik het toetsenbord voor de besturing. Ik ga inderdaad een eind rechtdoor (niet links/ rechts) maar kan met het toetsenbord niet 'een beetje' omhoog. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Je moet als het goed is, heel langzaam op het peiltje naar beneden duwen

Voor zover ik weet staan de toetsinstellingen in Vice City niet op de pijltjestoetsen om te vliegen, maar op de Numlock toetsen. Kan wellicht zijn dat 'Musti185' de verkeerde toetsen gebruikt. Je moet namelijk 'Numlock 6' gebruiken om op te stijgen en 'Numlock 9' om te dalen. Geef genoeg gas en in een korte tijd zit je zo in de lucht. Voor de duidelijkheid, de numlock-toetsen zitten hier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de toetsen veranderd. Om sneller te gaan gebruik ik dezelfde toets als om vooruit te lopen/ hoger te vliegen met de helicopter. Om op te stijgen gebruik ik de toets om achteruit te vliegen met de helicopter/ wheelies te maken.

Ik heb gisteren nog eens tot een eind voorbij het golfeiland gevaren maar ging nog altijd niet snel genoeg om op te stijgen.

Als ik een bocht pak, zie ik de rolroeren op het vliegtuig wel bewegen. Zou ik iets soortgelijks moeten zien als ik probeer op te stijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de toetsen veranderd. Om sneller te gaan gebruik ik dezelfde toets als om vooruit te lopen/ hoger te vliegen met de helicopter. Om op te stijgen gebruik ik de toets om achteruit te vliegen met de helicopter/ wheelies te maken.

Ik heb gisteren nog eens tot een eind voorbij het golfeiland gevaren maar ging nog altijd niet snel genoeg om op te stijgen.

Als ik een bocht pak, zie ik de rolroeren op het vliegtuig wel bewegen. Zou ik iets soortgelijks moeten zien als ik probeer op te stijgen?

Het enige dat je hoeft te doen is gas inhouden en de toets indrukken om op te stijgen, wat standaard NumPad-6 is, zoals -Matthijs- al opmerkte. Hou je die beide toetsen samen gewoon constant in, dan zul je vanzelf de lucht ingaan. Is dat niet het geval, dan lijkt 't me dat er iets mis is met je Vice City...maar volgens mij moet 't gewoon kunnen hoor op de manier die -Matthijs- uitlegde :)
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de hulp. Vanavond geef ik het nog een laatste poging. Anders dump ik de save-game hier even.

Het gekke is dat ik het probleem dus niet heb bij alle andere voertuigen. Waarschijnlijk toch een foutje in het programma...

Link to comment
Delen op andere websites

Denk ik niet, of je moet aan de bestanden hebben gezeten. Een ander probleem, wat ik soms ook tijdens die missie had was de weer- en wateromstandigheden. Als je in een boot zit heb je het probleem wel eens dat hij niet echt vooruitkomt met volgas, omdat je dwars door de golven heen breek, als je dan een kwartslag draai ga je ineens veel harder. Dit probleem kan zich met de skimmer ook voordoen, aangezien de missie Dildo Dodo geen eigen "weersomstandigheid" creeërt. Er zijn missies waar het altijd hetzelfde weer is, maar Dildo Dodo is dat dus niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...